SEVAS skrev 2016-08-20 17:48:31 följande:
Hej
Pimpinellan, hur menar du att din man tagit sprutorna? Jag kan inte riktigt beskriva smärtan, det är som att äggblåsorna trycker mot urinbblåsan och magen och triggar illamående och smärta. Jag är övertygad om att smärtan främst är fysisk just i dethär läget, eftersom att det känns att något är på insidan och vill komma ut.Magen är svullen som en ballong och jag har svårt att röra mig. Men det psykiska delen är förstås där också men den yttrar sig mer i oro för alla "what if" scenarier, om du förstår vad jag menar? Men jag ska försöka ta en stund i taget och släppa oron, för den hjälper inte.
Härligt att det har gått vägen för er denhär gången. Grattis och lycka till!!
Han har tatt alla på mig helt enkelt. Jag bara satt där och stirrade på nålen så det gick inte. Du har gjort VUL så du vet att du inte är överstimulerad med massa blåsor? Många dar kvar tills ÄP?
Man ska inte grubbla brukar jag säga även om det är svårt. Hur mycket man än tänker i alla möjliga scenarion blir det ytterst sällan som man trott. Ibland blir det t.o.m värre och ibland blir det mycket bättre. En dag i taget brukar jag säga till oroliga gravida, men det går lika bra applicera på de under behandling också. Vad som händer imorron, nästa vecka och om en månad tar man då när man vet vad som väntar. Du har en stor fördel i det faktum att du varit gravid. Då vet man att inga direkta hinder finns för graviditet utan det ska "bara" klaffa fullt ut till slut. Lycka till!