• Jill 79

Hur mycket är det rimligt att ta svart för gräsklippning i rask takt?

Svårt. Det tar en och en halv timme för min sambo och två timmar för mig att klippa vår gräsmatta. Men tror inte jag skulle tycka det var värt mer än max två hundra kronor för att slippa.

• Jill 79

Anledningen att det tar lång tid för mig är att jag är ganska petig och det tar lång tid mellan alla j-la buskar och träd. Har en mellanstor gräsklippare. Alla grannarna kör med åkklippare men det blir inte riktigt snyggt tycker jag.

• Jill 79

150 kr för mina 2000 kvadrat hade du fått klippa för. Men mer är nog svårt att motivera. Här får grannarna som klipper allmänningen 300 kr var per år. Men mina grannar gillar tydligen att klippa gräs.

• Jill 79

Du får säker till det på nåt bra sätt. Typ 200kr stor tomt(2000-3000m2) 150kr mellan stor tomt (1000-2000 m2) 150kr för mindre tomt som går lätt att klippa. Det är säkert många som är intresserade men du skulle varit ute i semestertider. Vi var i sommarstugan hela sommaren men fick åka hem för att klippa gräset ( och fixa med posten) men den kan vi ju eftersända

Svar på tråden Hur mycket är det rimligt att ta svart för gräsklippning i rask takt?