• Alrikpalrik

Drop in/akutbröllop kring Göteborg, vart?

Hej!

jag skulle vilja veta om någon vet var man kan tvärgifta sig i områden kring Göteborg de närmsta dagarna. Jag och min kära flickvän har skaffat hindersprövning så det är klart, bekymret är att det går ut om 10 dagar :O

Vi har tänkt ha en egen kristen vigsel med en vän som förrättare vid senare tillfälle men vi vill gärna få den juridiska vigseln avklarad typ i morgon eller så. Här där vi bor (Kungälv) kan man gå till stadshuset men man ska ha skickat in hindersprövningen 3 veckor i förväg vilket gör att det går bort.

Så! Finns det någon som vet var man kan få göra en vigselcermoni lite snabbt, jättegärna i morgon om det går? Skulle va supersnällt med alla tips :)

• Svar på tråden Drop in/akutbröllop kring Göteborg, vart?
  • PurpleHeart

Det går ju alltid att söka hindersprövning på nytt.

Nu är det ju högsäsong för just bröllop, så det kan nog bli svårt att få till är min gissning.

Hoppas någon annan har en snabblösning åt er om ni inte vill förnya hindersprövningen.

• Ellie

Googla lite på orter i närheten, tex borgerlig vigsel Stenungsund, Borås etc. Det är ju sedan bara att ringa upp någon och höra om det kan ordnas i veckan. Har ni frågat i Kungälv om det verkligen är ett krav med 3 veckor innan, eller om de gör undantag? Ofta är de flexibla.

• Lotesse

Verkar som om det går att gifta sig borgligt på lördagar mellan kl 14 och 16.30 på Rådhuset på Gustaf Adolfs torg när jag googlar "drop in vigsel Göteborg". Verkar som om ni behöver boka tid men det kanske hinns med så ni kan göra det nästa lördag?

Svar på tråden Drop in/akutbröllop kring Göteborg, vart?