• Mibi

Ni som flaskmatade från dag 1, kan ni svara på mina frågor?

Hej!

Jag funderar på att flaskmata vårt 3:e barn från dag 1, pga olika anledningar. Ni som gjort detta, kan ni berätta mer omhur ni gick tillväga? Vilken flaska är att föredra? Hur mkt ger man o hur ofta? Hur blev ni bemöta på bb o av andra? Hur fungerade nätterna tyckte ni? För- och nackdelar? Är immunförsvaret verkligen bättre för barn som ammas eller är det bara bs?

Tack!

• Svar på tråden Ni som flaskmatade från dag 1, kan ni svara på mina frågor?
  • Mibi

Använde ni napp mellan matningstillfällena? Jag tänker..sökte inte barnet tutten per automatik när ni hade den nära?

• Mibi
    elin1989 skrev 2016-08-22 17:25:06 följande:

Ett barn som aldrig har ammats söker väl inte tutten? Det hände iaf aldrig mig, men jag hade alltid behå och kläder på mig så jag vet inte hur barnet skulle kunna hitta den! Men ja, han hade napp!

Nej det klart..det kanske de inte gör :)
  • Mibi
    Haskel skrev 2016-08-22 22:35:34 följande:

Lite OT, men jag förstår inte argumentet om att pappan kan hjälpa till om man flaskmatar. Mina barns mamma ammade alla ungar, men hade alltid handpump med sig när hon var borta. Den mjölken sparade vi sedan i kylen/frysen, så jag kunde mata när hon inte kunde eller orkade.

Har man dålig produktion, kan man ju även fylla ut med ersättning.

(Sen förstår jag i och för sig att det finns ett "måste" i och med att brösten blir fulla. Alltså inte bara ett måste i och med att barnet ska matas.)

Jag förstår din fråga men har inget svar på den. Vänligen skapa en egen tråd så hoppas jag att du får bättre svar där och kanske till och med en givande diskussion.
Svar på tråden Ni som flaskmatade från dag 1, kan ni svara på mina frågor?