Ni som flaskmatade från dag 1, kan ni svara på mina frågor?
Flaskmatade då min mjölkproduktion aldrig kom igång, fick rådet att koppmata för att inte störa amningen med flaska men det funkar verkligen inte. Gladare och mätt barn när jag gick över till flaska..
Använt Medela calma som jag tyckte var super!
Upplevde att barnet fick magknip av Semper färdigblandade men funkade med pulvret så jag testade inget annat.
Jobbigt i början på natten då man ju måste blanda pulvret med kokande vatten för att döda ev sporer och man stod med flaskan under kallvatten så den skulle svalna med en hungrig, gråtande bebis = inte kul.
Kom sen på att koka och kyla och ha klara flaskor i kylen på natten man kunde mikra.
När man sen inte behövde kokande vatten längre (har för mig vid 3 mån?) hade jag flaskor förfyllda med pulver och kallt vatten samt varmt i termos så man kunde få lagom varmt.
Lite jobbigt vid utflykter att inte bara kunna dra fram tutten utan släpa på flaskor, vatten, pulver och termos, men, men..
Var noga med att inte ha för mkt pulver i förhållande till vatten, då blir det lätt förstoppning.. Hade mkt problem med det men har det fortfarande nu när han äter mat..