• Bodrum

Flyga om 9 månader- vad händer om jag blir gravid?

Hej!

Jag undrar över en sak - har blivit erbjuden att följa med på en fantastisk resa inkl flyg om 9 månader. Nu är det så att vi försöker bli gravida och jag undrar vad som händer försäkringsmässigt om jag blir gravid och då kommer vara i v34+ eller liknande. Finns det någon försäkring som täcker avbokning av resa? Jag förstår att det inte täcker om jag vid bokningen visste att jag var gravid, men om man bokar så pass långt fram är det ju omöjligt att veta? Jag har försökt googla mig till svaret, men inte lyckats. Känns inte som att man vill bygga hela livet kring en ev graviditet som sedan inte blir av, men är 35 år och kan heller inte vänta med att försöka p g a en resa.

Tacksam för om någon har erfarenhet/svar om detta!

• Svar på tråden Flyga om 9 månader- vad händer om jag blir gravid?
  • zemer

Oftast så kan man ju när man bokar resan köpa till avbokningsskydd. Antingen en lite billigare som gäller vid sjukdom med läkarintyg eller en lite dyrare där man kan avboka för i stort sätt vad som helt (oftast fram till 1 vecka innan avresa).

• Bodrum
    zemer skrev 2016-08-21 12:49:53 följande:

Oftast så kan man ju när man bokar resan köpa till avbokningsskydd. Antingen en lite billigare som gäller vid sjukdom med läkarintyg eller en lite dyrare där man kan avboka för i stort sätt vad som helt (oftast fram till 1 vecka innan avresa).

Okej, tack! Men gäller det verkligen för graviditet också? Överallt där jag läst handlar det om en oförutsedd sjukdom, men det kanske inte är så? 
  • emmakatta

Om du bokar via tricket kan du lägga till ett jättebra avbeställningsskydd där du kan avboka och få pengarna tillbaka oavsett orsak

• Bodrum
    emmakatta skrev 2016-08-21 14:24:03 följande:

Om du bokar via tricket kan du lägga till ett jättebra avbeställningsskydd där du kan avboka och få pengarna tillbaka oavsett orsak

Jaha, det låter ju jättebra! Ska genast kolla upp det. Tack!
  • emmakatta
    Bodrum skrev 2016-08-21 14:41:56 följande:

Jaha, det låter ju jättebra! Ska genast kolla upp det. Tack!

Menade Ticket såklart, men det var kanske uppenbart :)
  • Bodrum
    emmakatta skrev 2016-08-21 15:17:48 följande:
    Menade Ticket såklart, men det var kanske uppenbart :)
    Ja, jag fattade Har mailat dom för att dubbelkolla att Ticket Garanti gäller. Och för att höra vad det kostar
Svar på tråden Flyga om 9 månader- vad händer om jag blir gravid?