Total lycka i livet någon?
Finns det någon som lever en längre period ständigt lycklig utan tillfällig ångest samvetskval och upp och ner dalgångar i vardagen, någon som tycker allt är perfekt och inte skulle vilja ändra på något i dagens samhälle?
Finns det någon som lever en längre period ständigt lycklig utan tillfällig ångest samvetskval och upp och ner dalgångar i vardagen, någon som tycker allt är perfekt och inte skulle vilja ändra på något i dagens samhälle?
När jag var mellan 20 och 30 år, så var jag i grunden lycklig. Nej, jag tyckte inte allting var perfekt, men jag insåg att allt inte kan vara perfekt. Man kan vara lycklig ändå!
Läser man på FB så verkar alla leva perfekta liv och lägger upp bilder som indikerar att livet är som en enda stor fest! Antingen är folk i allmänhet väldigt falska eller så är någonting fel med tanke på responsen i denna tråden.
Det borde ju spruta in svar här!
Om man inte vill ändra på något i dagens samhälle så har man väldigt dålig koll på vad som faktiskt händer där ute.
Jag känner mig glad med mitt liv. Självklart vill jag ändra på olika saker, men det betyder inte att jag är missnöjd med det jag har. Jag försöker leva i nuet så mycket som möjligt. Jag ältar inte tråkiga saker och sånt jag inte kan påverka. Jag ser och går framåt.
Ständigt lycklig? Njae, det är väl att ta i. Jag är nöjd och glad.