• Malineest

Hur mycket fickpengar på all inclusive till Grekland?

Jag och min vän ska åka till Grekland, 1 vecka all inclusive. Vårat mål med resan är att bara ligga och drälla i solen och dricka drinkar som ingår i priset vi bokat för. Vi kanske äter ute en kväll på Rhodos. Hur mycket fickpengar kan man behöva ha med sig för en sådan vecka?

• Svar på tråden Hur mycket fickpengar på all inclusive till Grekland?
  • Lottalottas2

Ett par tusen till shopping kanske... det är vad jag ska ha när jag åker i oktober. 

• Lottalottas2
    infochristina skrev 2016-08-21 13:47:11 följande:

Ingår det vin till middagar ?

Ja, har man all inclusive så ingår det.
    Plus annan alkohol i obegränsad mängd. 
  • Malineest
    Lottalottas2 skrev 2016-08-21 13:47:43 följande:

Ett par tusen till shopping kanske... det är vad jag ska ha när jag åker i oktober. 

Vad kul! Men för oss blir det nog inte så mycket shopping. Just därför är det så svårt att veta hur mycket man ska ha med sig, kan en tusenlapp var räcka för en vecka på Rhodos tro? Går det att använda kortet där?
  • Commander

1000:- räcker långt! Vi är en familj med två barn och vi gjorde av med 1500:- under en vecka Grekland med all inclusive. Lite chips, någon souvenier och lite taxfree var allt vi handlade extra.

• Kodia

Du kan använda kortet till att betala och till att ta ut pengar i bankomat, så det är inga problem. 
    Hur mycket som går åt beror på om du vill shoppa mycket, men det brukar inte finnas så mycket intressant/billigt att köpa. Det kan vara bra att ta ut lite euro (eller växla hemma på Forex) så du kan köpa typ en glass eller något att dricka om ni är inne i stan en dag, eller vill hyra solstolar på stranden. 

• Lottalottas2
    Malineest skrev 2016-08-21 16:02:27 följande:
    Vad kul! Men för oss blir det nog inte så mycket shopping. Just därför är det så svårt att veta hur mycket man ska ha med sig, kan en tusenlapp var räcka för en vecka på Rhodos tro? Går det att använda kortet där?
    Det tror jag nog att det räcker. Kort funkar där också om det skulle behövas.
  • Lottalottas2
    Commander skrev 2016-08-21 16:13:21 följande:

1000:- räcker långt! Vi är en familj med två barn och vi gjorde av med 1500:- under en vecka Grekland med all inclusive. Lite chips, någon souvenier och lite taxfree var allt vi handlade extra.

Det var inte mycket!
    Jag brukar annars åka till Turkiet och då köper jag en jäkla massa kläder också, det är ju så himla billigt. Sedan att det är kopior av sämre kvalité bryr jag mig inte så mycket om.
  • Malineest

Tack för alla svar, jag är med lite mer nu. Vi kommer inte shoppa mer än att köpa lite chips och kanske någon souvenir. Sen ligger vi nog och glassar vid poolen och tar för oss av det som bjuds! Då bör en tusing räcka,right?

Svar på tråden Hur mycket fickpengar på all inclusive till Grekland?