• YaYa

Missfall?? Hjälp!!

Låter tyvärr som att det kan vara missfall, i alla fall om du blöder så pass mycket. Åk upp på gynakuten så du får svar direkt, de kan kolla med VUL om det är missfall eller bara en ofarlig blödning. Jag håller tummarna!

• YaYa

Det är ju helt omöjligt att säga om man inte gör en läkarundersökning... Vad jag förstår så är det ganska vanligt att blöda i början av en graviditet. Jag har haft missfall i vecka 11, men fostret var bara 6 v. Då var det ingen tvekan om att det var missfall och inte mens, helt sinnessjuka mängder blod.... 

Ta ett graviditetstest, om det blir svagare än innan kan man nog vara ganska säker på att det är missfall på gång.

Jag skulle ha åkt upp på akuten om jag var du, de kan ju inte göra något för att förhindra ett missfall men för sinnesfridens skull vill man ju gärna veta vad som händer. Det kan också vara bra att få starka värktabletter utskrivet ifall missfallet drar igång, ibland kan man få riktigt smärtsamma sammandragningar.

Tänk också på att inte använda tampong, om livmoderhalsen är öppen finns en ökad risk för infektion.

Nu blev det mycket info om MF, men det är väl 50/50 att det går bra. Jag håller tummarna att det bara är en ofarlig vanlig blödning.

Svar på tråden Missfall?? Hjälp!!