• Alvolina

Någon som försökt mer än 15 försök...

Första blev till på andra försöket.

Andra barnet tog över 15 försök. Visade sig att jag hade en obalans i underlivet, spermierna överlevde antagligen inte i den miljön. Inget jag märkte av men kände på mig att något var tokigt ändå. Fick antibiotika och blev gravid under ägglossningen som var dagarna efter kuren var slut.

• Alvolina
    GrönaDruvan skrev 2016-08-22 14:48:53 följande:
    Får man inte ens hjälp att se så allt är ok med en? Om det är nån ide att fortsätta? IVF och sånt förstår jag att man inte får, men nog borde de väl hjälpa en med att se vad felet är?
    Tyvärr! Jag ringde till gynmottagningen och verkligen bönade och bad. Sa att jag inte ville ha en hel fertilitetsutredning utan bara få kolla mig. Misstänkte ju att något var fel för det kändes inte helt hundra där nere. Det var antingen det eller att jag skulle kräva antidepressiva av vårdcentralen. Hade mycket annat runt mig + alla misslyckade försök till barn som gjorde mig deprimerad.
    De var inte särskilt villiga till att hjälpa men gav sedan med sig. Och jag hade ju rätt.
  • Alvolina
    GrönaDruvan skrev 2016-08-23 13:52:23 följande:

Så segt detta...blir försök 16 nästa gång. Har bim på Tors men tokblankt test idag.
    Ska se om mannen går med på att vända oss privat för ivf... Ca.60.000...

Har du inte kollat med gynmottagningen privat eller via landstinget än så gör det. En enkel koll bara. IVF privat är ju ändå sista steget och högst troligtvis inget ni behöver. Om ni har sex regelbundet över månaden och du vet när du har ägglossning så finns det säkert en fullt förklarlig orsak till varför det går lite trögt.
Svar på tråden Någon som försökt mer än 15 försök...