Anonym (123) skrev 2016-08-22 18:12:31 följande:
Nu är det 1,5 vecka sedan de sa att de skulle bestämma och jag mailade i fredags morgon för att fråga hur processen går, inte ett svar!
Kan man inte förvänta sig det? När jag tar mig tid och engagerar mig på att gå på intervju? Tycker det är dåligt, detta är inom kommunen och tycker de borde vara seriösa.
Nej absolut inte. Är så många arbetslösa som söker jobb, så att meddela alla är slöseri med tid eller något. Vet faktiskt inte hur som resonerar. Men som kontakt person till människor så har jag sett ett enormt antal ansökningar och intervjuer. Antingen finns det en liten chans att man får jobbet, men betydligt större chans är att man aldrig hör från dom igen. Undantaget är företag som uppdaterar en och informerar en om att man inte fått jobbet men tackar för visat intresse. Detta är naturligt vis inte en skyldighet, men det visar att företaget tar folk på allvar och har bra människosyn. Är det kommunen så kan man ju inte bli förvånad vad som än händer, Skulle du få böter för att ha sökt ett jobb från kommunen så skulle jag bara rycka på axlarna, för kommuner gör som dom vill. Förlåt om jag är pessimistisk, svårt att inte bli det till slut. Sorry att du fick lida av det dock =P