• Anonym (blyg kille)

Naken flickvän

Jag har en flickvän sen ett år tillbaka ungefär. Vi har det bra och är inte svartsjuka på varandra, men jag har ett problem. Hon är väldigt naturlig med nakenhet. Hon kan t ex byta om helt öppet framför mina kompisar när de är hemma. Hon sover naken när hon sover över hos sina kompisar (i samma säng) och hon kan hålla på på fester och visa brösten och rumpan och sånt. Det handlar kanske lite grann om exhibitionism, men inte så mycket, mest är det nog bara att hon är väldigt naturlig.
    Själv är jag väldigt osäker när det gäller nakenhet. Jag har väldigt svårt att hantera det här, men vill egentligen inte be henne sluta, för jag tycker inte hon ska ändra sig, och en del av mig tycker också det är väldigt spännande. Men det är ju konsitgt om mina killkompisar sitter och blir kåta på henne när de är hemma tex.
    Nån som känner igen sig eller har några kloka råd?

• Svar på tråden Naken flickvän
  • Anonym

Hmm. Själv skulle jag tycka det var oacceptabelt att min kille tog av sig kläder framför mina kompisar eller andra. Vi är ändå gaska naturliga vad gäller nakenhet, men det känns ändå som det är privat. På nudiststränder och liknande är det en annan sak, där är alla likasinnade. I hemmiljön och vardagen kanske det är bättre att man anpassar sig lite.. Kan du inte förklara hur du känner, att du tycker det känns jobbigt att hon visar sig naken och att hon går in i ett annat rum om hon nu måste ta av sig kläderna när dina kompisar är där? Om ni båda tycker det är lite spännande ändå kan ni utveckla det tillsammans på ett anna sätt..ta lite fräcka foton kanske?

• sötäpplet

Ja du, det här är nog ett svårt ämne. Det är ju roligt att du törs diskutera det och det märks att du verkligen funderat kring detta ett tag.

Personligen skulle jag inte ha gillat om min pojkvän gick och klädde bytte om inför mina kompisar om detta verkade ske på ett utstuderat sätt. Vanligtvis går vi in i sovrummet och byter om, här hemma. Men jag vet att på fester och sånt kan vi vara flera inne i badrummet för att kissa och där gör det inte mig något om sambon är där inne med flera av mina tjejkompisar. Å andra sidan har jag inte plockat upp några vippar på att de är tända på honom. Då skulle jag nog prata med honom och be honom "skyla sig" bättre.

Det skulle inte vara ok för mig att min sambo flashade sig på fester. Och skulle han göra det skulle jag prata med honom och be honom sluta.

Prata med din flickvän om det här. Om din osäkerhet, om din vilja att hon ska få vara naturlig, men inte så att det går till överdrift.

• Anonym

Näe, jag tycker inte att det är ett okej beteende. Har inte dina kompisar regerat på detta?
    Min man skulle inte acceptera det och inte jag i hans fall heller. Har aldrig stött på nån som beter sig så över huvudtaget.

• Anonym

Inget fel m nakenhet eller naturlighet, men är det där verkligen "naturligt"? Låter mer som att hon vill ha bekräftelse. Hur reagerar hon på att dina kompisar sitter o kåtar upp sig på hene, för att hon inte vet om det är ju BARA skitsnack! Hur skulle hon reagera på om du gjorde samma sak?? Har du pratat m henne om detta? Jag vet INGEN i min omgivning som skulle acceptera att hans eller hennes seriösa partner gör så!

• Anonym (blyg kille)

OK, jag kanske formulerade det som att det är värre än det är.
    Det är inte så att hon VARJE gång går omkring naken, och det är inte nåt särskilt sexuellt över det.
    Jag har flera andra tjejkompisar som inte heller är särskilt blyga när de byter om, och vissa som jag känt i 10 år som ändå går in på toa för att byta tröja, så det är väl väldigt olika.

• Anonym (peace)

Ja du, varför skapa ett problem från nåt som inte skadar någon.

Fattar inte varför att det ska vara så vanligt här på FL att man anser sig äga sin partner och tillåta/inte tillåta allt denne gör.

Herregud, hon är ju en verklig människa som gör det hon gör, varför skapa ett problem av det.

Visst hon är öppen med med sin nakenhet eller exhibistionism, kalla det vad man vill. Och du älskar henne trots det eller pga det, likaså hennes vänner. Ger rådet till alla att sluta vilja förändra sina partners!!

mina tankar...

• Anonym (blyg kille)

peace, det var bra skrivet tycker jag. Jag vill verkligen inte ändra på henne.

• Anonym (bekräftels)

men inte fasen handlar det om oblyghet när man visar upp sina privata delar på fester??? det är ju bara bekräftelse och exhibitionism!!!
    jag har inga problem med nakenhet så...och min make ännu mindre. men aldrig att vi skulle stå och byta om framför varandras kompisar. varför gör man det??? låter som sökta situationer i mina öron...

hade hon inget förhållande vore det kanske mer hennes eget problem. men om du tycker att det känns jobbigt tycker jag absolut du ska prata med henne. tycker hon om dig så vill hon ditt bästa...

• Anonym

ts..om det nu inte stör dig varför skriver du om det då? Vad vill du med din tråd?

• Anonym (blyg kille)

Anonym, jag vill bara ventilera mina tankar, höra om andra haft samma känslor.

Anonym bekräftelse: har du aldrig varit på en fest där det urtartar lite? Hon är inte den enda av sina kompisar som är sån. Dessutom är hon några år yngre än jag, så det kanske också spelar roll.

Svar på tråden Naken flickvän