• Anonym (Skilla)

Ytterst lite fosterrörelser

Vecka 30. Känner inte mycket från bevis där inne, men så har det varit hela tiden. Alltså inte minskade fosterrörelser, så inget förändrat. Känner i stort sett bara lite på morgonen, sen ingenting under dagen, kvällen eller natten. Av har försökt buffa på den för att få igång den, men det bryr den sig inte om. Det var samma sak på RUL när BM försökte få den att vända på sig.

Ska jag vara orolig? Varför är bevis så passiv? Nån som har erfarenhet av samma sak?

• Svar på tråden Ytterst lite fosterrörelser
  • Anonym (Tressss)

Är gravid med andra barnet just nu (v 36) och de har varit som natt och dag.
    Nr 1 sparkade loss så fort jag satte mig ner, höll mig vaken 00-02 varje natt och var livlig jämt om kvällarna när jag satt i soffan. Sambon brukade sitta och titta på hur magen vred sig hit och dit i de mest konstiga former. Inte en enda gång fr.o.m. att jag börjat känna rörelser behövde jag stanna upp för att känns efter, lägga mig ner eller dricka kallt. Full rulle hela tiden.

Nu med nr 2 är det väldigt små försiktiga rörelser. Ibland har jag inte känt på länge men om jag lägger mig på sidan brukar det puffa lite grann. Sambon har lyckats känna riktiga sparkar (ej småbuff) två gånger. Med första kände han flera gånger om dagen.

Min bm säger att det är normalt och att blir du osäker lägg dig på vänster sidan och du ska känna minst 10 rörelser på två timmar.
    Är du orolig ändå så skaffa en doppler? Hade själv tänkt att göra det men nu är det ju dags för fl ändå snart..

• SvChris

Min är också väldigt lugn, var tom inne på förlossningen vecka 29 och dubbelkollade, inga problem alls, hon rörde sig massor på ultraljudet, men sparkar på moderkakan (ligger fram på mig) så efter det har jag varit lugn. Känner varje dag att hon bufflar omkring men absolut inte hela tiden som många andra känner, så jag tror att det är helt lugnt, troligen har dom små liven en personlighet redan i magen, så vi kanske har lite lugnare bebisar,

Svar på tråden Ytterst lite fosterrörelser