• Indianica

För tidigt testa 11-12 dagar efter ÄL?

Hade räknat ut att jag skulle ha ÄL den 11:e, men vet inte om det stämmer, tog inget ÄL test, utan kollade sekretet och det blev ca 4-5 cm långa "brotrådar" av det och hade samlag.

Den 13:e hade jag dock ökat sekret och kollade sekretet igen och då var trådarna säkert 7-8 cm långa broar, så kanske hade jag ÄL först då?

Hur som helst, har mått illa morgon och kväll i tre dygn nu. Sitter som på nålar och vet inte om det är orimligt tidigt att testa? Onödigt att köpa test om mensen kanske kommer när som helst....den är dock inte helt regelbunden då jag nyss tagit ut spiralen....så svårt att veta när man ska testa om man inte vet när mensen skulle ha kommit ....

• Svar på tråden För tidigt testa 11-12 dagar efter ÄL?
  • ensamärstark

Om man enbart utgår från sekretet så låter det ju mer som du haft ÄL den 13 eller därefter.. En del får ju sådana här flytningar innan själva ägglossningen äger rum. Men klart du kan testa, visar det negativt är du antingen inte gravid eller så är det gör tidigt. Då får du vänta ett par dagar till o ta ett nytt

• Indianica
    ensamärstark skrev 2016-08-23 09:28:35 följande:

Om man enbart utgår från sekretet så låter det ju mer som du haft ÄL den 13 eller därefter.. En del får ju sådana här flytningar innan själva ägglossningen äger rum. Men klart du kan testa, visar det negativt är du antingen inte gravid eller så är det gör tidigt. Då får du vänta ett par dagar till o ta ett nytt

Jo, jag tänker också att sekretet snarare visar ägglossning den 13, vilket ju absolut inte betyder att jag inte kan vara gravid då spermierna kan leva i några dagar, men det är bara så frustrerande att inte veta om jag är magsjuk eller har något annat jobbigt virus, eller är gravid. Vill absolut inte drabbas av jobbiga svaga spökstreck så tänker ÄL den 13:e och väntar med test i ett par dagar...
  • Marieskarfelt

Hej, äl+8 här. Förra månaden vi prova fick ja brun mens i tre dagar en röd dag. Nu hade ja äl 14 aug. Lite öm i brösten, sprang på / springer på toa hela tiden. Kramp i magen igår. Huvudvärk. Är de förtidigt att känna allt detta? Eller spökar huvudet med mej? Ska ha mens den 28:e augusti igen. Hoppas den inte kommer. Kram på er alla

• Indianica
    Marieskarfelt skrev 2016-08-23 10:34:22 följande:

Hej, äl+8 här. Förra månaden vi prova fick ja brun mens i tre dagar en röd dag. Nu hade ja äl 14 aug. Lite öm i brösten, sprang på / springer på toa hela tiden. Kramp i magen igår. Huvudvärk. Är de förtidigt att känna allt detta? Eller spökar huvudet med mej? Ska ha mens den 28:e augusti igen. Hoppas den inte kommer. Kram på er alla

Tror man har nidation i snitt 5 dagar efter ÄL och då stiger ju hormonnivåerna direkt i blodet, så omöjligt är det inte med tidiga symptom och det beror väl också på hur känslig man är för HcG.hormonet, men absolut att man kan få symptom tidigt, men att vara kissnödigt ofta kan ju också bero på t ex UVI...precis som mitt illamående kan bero på ett virus...

Det jobbigaste är ju att många symptom är precis samma som man kan få när man ska ha mens (ömma bröst t ex) men man "förstorar" ju gärna upp det. Förra månaden hade jag t ex JÄTTEömma bröst och blev tvärsäker på att jag var gravid för SÅ ömma bröst hade jag ALDRIG haft, blev väldigt förvånad när mensen dök upp  :-/  Tycker dock inte du borde ha ömma bröst hela fem dagar före förväntad mens, eller så är det bara jag som inte har PMS så länge?

Jaja, vi får vara skengravida(?) ett tag till och hålla tummarna! Kram.

• Apelsin55

Spännande! Jag är också ev skengravid/gravid. När man börjar tänka hittar jag fler och fler tecken. Har oregelbunden mens så vet inte riktigt när den ska komma men nu är det länge sen. Har mkt ont i svanken i två dagar nu. Tyckte att det ilade i tjejmagen för en v sedan, kanske fäste änget då? Testade med gravtest i morse men såg inget :( men hoppas ändå. Hoppas ni får plus!

• parmesan

Hej!
    Jag har också BIM den 27/8 eller 28/8. Äl och sex den 15/8...
    Äl+8 idag och har ömma bröst, drömmar, hugg och stockningar i vänster sida och illamående framförallt morgon och kväll. Imorse mådde jag så pass illa att jag inte kunde låta bli att testa men det visade såklart ingenting. Med dottern plussade jag väldigt starkt Äl+10 vilket skulle vara på torsdag så borde hållt mig tills tidigast då, men det är ju så svårt!

• Indianica

Har även försökt känna på livmodertappen, den ska vara mjuk när man är gravid, men jag har inte lärt mig att känna tappen tror jag, det är hur som helst mjukt över allt där inne...eller så känner jag inte tillräckligt långt upp....

Är också svullen i underlivet, men det kan ju ha med ev, virus att göra....svullet underliv hade jag annars med mina två andra barn...

Ja, som sagt, fler och fler "symptom" får man

• Marieskarfelt
    Indianica skrev 2016-08-23 10:45:34 följande:

Tror man har nidation i snitt 5 dagar efter ÄL och då stiger ju hormonnivåerna direkt i blodet, så omöjligt är det inte med tidiga symptom och det beror väl också på hur känslig man är för HcG.hormonet, men absolut att man kan få symptom tidigt, men att vara kissnödigt ofta kan ju också bero på t ex UVI...precis som mitt illamående kan bero på ett virus...

Det jobbigaste är ju att många symptom är precis samma som man kan få när man ska ha mens (ömma bröst t ex) men man "förstorar" ju gärna upp det. Förra månaden hade jag t ex JÄTTEömma bröst och blev tvärsäker på att jag var gravid för SÅ ömma bröst hade jag ALDRIG haft, blev väldigt förvånad när mensen dök upp  :-/  Tycker dock inte du borde ha ömma bröst hela fem dagar före förväntad mens, eller så är det bara jag som inte har PMS så länge?

Hej, idag har jag jätte mkt sådan pluppar runt bröstvårtorna. Vet ej va de heter å lite mörkare bröstvårtor. Spänningar i magen, bim-4 idag alltså 4 dagar kvar till mens, den 28;e ska jag ha. Sista va gravid hade jag mens med första barnet. Har provat sådan test sticka från billiga tester. Men har läst väldigt mkt att på vissa visar de ingen å samma gång så provar dom clear blue å starkt plus. Så man kan ju undra.. Ska vänta två dagar till men clear blue å prova sån sticka igen. Blir så trött på detta. Tack för svar
  • stellanocte
    Indianica skrev 2016-08-23 10:45:34 följande:

Jag har ofta ömma bröst ända från ÄL fram till mens. Jag tror helt enkelt att det beror på hur känslig man är för hormonerna :)  
  • Indianica

Jaha, så kom mensen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Illamåendet var alltså inget annat än ett virus!

Bara att ta nya tag

• Apelsin55

Samma här! ???? El iaf bruna flytningar, har ett pyttehopp kvar att det ska vara nån form av annan blödning men känns osannolikt.

Hur har det gått för er andra? Ngt plus?

Som sagt nya tag! Är ju tur att det finns andra vinster med själva arbetet fram till pluset ??

• Marieskarfelt

Idag fick jag avbryta frukosten pga illamåendet. Men ja spydde inte orka mej undan den. Hoppas på bebis i magen, men har två dagar kvar till mens. Å jag vill ha ett plus imöra 26 aug för då fyller ja så jag önskar mej de. Tack för svar

• FrökenPT

Sån jobbig tid, är nog också skengravid. Har alla symptom :( Ska ha mens i dagarna, vi får se. Gjorde ett test för två dagar sen, negativt... Hoppas mensen inte kommer!

• Marieskarfelt

Neg gravtest idag. På min födelsedag å ???? mensen kommer säkert denna månad med. Blir nya tag nästa månad. Å funkar de inte då så struntar ja i detta. Har gjort allt slutat snusa å allt men ingen vinst för de.

• FrökenPT
    Marieskarfelt skrev 2016-08-26 21:41:17 följande:

Neg gravtest idag. På min födelsedag å ???? mensen kommer säkert denna månad med. Blir nya tag nästa månad. Å funkar de inte då så struntar ja i detta. Har gjort allt slutat snusa å allt men ingen vinst för de.

Så tråkigt :( hur länge har du försökt.?

Min mens kom också nu, så bittert... Vi får försöka nästa månad igen! Hejja oss : D
  • Marieskarfelt

Ny månad. Äl 10 september. Så nu blir de att köra gärnet. Idag kom gubben hem på matrasten så vi hade sex. Nu vill vi bli gravida. Barnen längtar efter ett syskon till. Hoppas de går vägen denna månad. Kram å kärlek till er alla

• FrökenPT
    Marieskarfelt skrev 2016-09-07 20:06:11 följande:

Ny månad. Äl 10 september. Så nu blir de att köra gärnet. Idag kom gubben hem på matrasten så vi hade sex. Nu vill vi bli gravida. Barnen längtar efter ett syskon till. Hoppas de går vägen denna månad. Kram å kärlek till er alla

Hur gick det? Hade också Äl den 10 september, och nu i morse plussade jag ????
Svar på tråden För tidigt testa 11-12 dagar efter ÄL?