• Marieskarfelt

För tidigt testa 11-12 dagar efter ÄL?

Hej, äl+8 här. Förra månaden vi prova fick ja brun mens i tre dagar en röd dag. Nu hade ja äl 14 aug. Lite öm i brösten, sprang på / springer på toa hela tiden. Kramp i magen igår. Huvudvärk. Är de förtidigt att känna allt detta? Eller spökar huvudet med mej? Ska ha mens den 28:e augusti igen. Hoppas den inte kommer. Kram på er alla

• Marieskarfelt
    Indianica skrev 2016-08-23 10:45:34 följande:

Tror man har nidation i snitt 5 dagar efter ÄL och då stiger ju hormonnivåerna direkt i blodet, så omöjligt är det inte med tidiga symptom och det beror väl också på hur känslig man är för HcG.hormonet, men absolut att man kan få symptom tidigt, men att vara kissnödigt ofta kan ju också bero på t ex UVI...precis som mitt illamående kan bero på ett virus...

Det jobbigaste är ju att många symptom är precis samma som man kan få när man ska ha mens (ömma bröst t ex) men man "förstorar" ju gärna upp det. Förra månaden hade jag t ex JÄTTEömma bröst och blev tvärsäker på att jag var gravid för SÅ ömma bröst hade jag ALDRIG haft, blev väldigt förvånad när mensen dök upp  :-/  Tycker dock inte du borde ha ömma bröst hela fem dagar före förväntad mens, eller så är det bara jag som inte har PMS så länge?

Jaja, vi får vara skengravida(?) ett tag till och hålla tummarna! Kram.

Hej, idag har jag jätte mkt sådan pluppar runt bröstvårtorna. Vet ej va de heter å lite mörkare bröstvårtor. Spänningar i magen, bim-4 idag alltså 4 dagar kvar till mens, den 28;e ska jag ha. Sista va gravid hade jag mens med första barnet. Har provat sådan test sticka från billiga tester. Men har läst väldigt mkt att på vissa visar de ingen å samma gång så provar dom clear blue å starkt plus. Så man kan ju undra.. Ska vänta två dagar till men clear blue å prova sån sticka igen. Blir så trött på detta. Tack för svar
  • Marieskarfelt

Idag fick jag avbryta frukosten pga illamåendet. Men ja spydde inte orka mej undan den. Hoppas på bebis i magen, men har två dagar kvar till mens. Å jag vill ha ett plus imöra 26 aug för då fyller ja så jag önskar mej de. Tack för svar

• Marieskarfelt

Neg gravtest idag. På min födelsedag å ???? mensen kommer säkert denna månad med. Blir nya tag nästa månad. Å funkar de inte då så struntar ja i detta. Har gjort allt slutat snusa å allt men ingen vinst för de.

• Marieskarfelt

Ny månad. Äl 10 september. Så nu blir de att köra gärnet. Idag kom gubben hem på matrasten så vi hade sex. Nu vill vi bli gravida. Barnen längtar efter ett syskon till. Hoppas de går vägen denna månad. Kram å kärlek till er alla

Svar på tråden För tidigt testa 11-12 dagar efter ÄL?