Inlägg från: Anonym (Stå på dig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Stå på dig)

För helvete! Hostar så jag spyr..

Jag hade det så i flera veckor, till slut visade det sig att jag hade fått förkylningsastma. Fick pulmicort och bricanyl astmamedicin som gjorde susen efter ytterligare ett par veckor. Sen fick jag ta fe medicinerna varje gång jag fick antydan till förkylning. Första 2-3 gångerna jag blev förkyld fick jag fortfarande tillbaka den irriterande hostan men inte lika länge - sen avtog den gradvis och nu får jag aldrig sån hosta längre bara behandlar med en gång jag börjar bli förkyld och känner antydan till det där kilandet i halsen. Be at bli undersökt för förkylningsastma och Allergi

• Anonym (Stå på dig)

Se mitt svar över - om du inte blivit kollad för förkylningsastma så be om det. Förkylningsastma är inte att man får "astmaanfall" utan väldigt irriterande djup hosta som håller i sig länge vid varje förkylning. Kanske svårt att ligga på rygg t.ex.

Anonym (Lika) skrev 2016-08-24 21:27:42 följande:

Jag brukar bli så dålig varje gång jag blir förkyld, och tyvärr så har jag inte hittar något som hjälper. Det enda jag kan göra är vila, vila och vila. Det tar för mig lång tid att bli bra men det är som det är

• Anonym (Stå på dig)

Snabbsänkan (eller crp som de väl använder mest nu) visar om du har en infektion i kroppen. Är kanske inte det man misstänker i första hand just vid hosta men klart det kan hända. Är mykoplasma en infektion eller?

Anonym (mykoplasma) skrev 2016-08-24 21:58:39 följande:

När jag hostade så illa så jag kräktes så hade jag nåt som hette typ mykoplasma? Fick penicillin och cocillana (livräddaren). Vad gjorde din läkare? Tog han någon snabbsänka eller vad det heter (kan inget om sjukvård, sorry) för att se om du har bakterier i blodet? För även om vila och vatten är bra så finns det ju saker man kan få utskrivna för att lindra symtomen, vilket jag tycker är rimligt att man får när man hostar så man kräks...

• Anonym (Stå på dig)

Ja men har du blivit undersökt för astma då? Annars är det ju omöjligt för dem att veta det. Är en väldigt enkel undersökning som de kan göra på vilken vc som helst så bara be om det.

Anonym (Lika) skrev 2016-08-25 08:31:38 följande:

Enligt läkarna så är det inget annat än envisa förkylningar

Svar på tråden För helvete! Hostar så jag spyr..