• Anonym (?)

Vad är "normalpris" för en splitterny barnvagn från butik, inkl både sitt- och liggdel?

Vad skulle ni räkna som "normalpris" för en helt ny barnvagn (ej begagnad alltså) från butik som har både ligg- och sittdel inkluderad? Alltså komplett paketpris. Menar alltså nu 2016 och inte som det ev var för några år sedan.

Vet att det finns vissa superbilliga barnvagnar som inte testats, men nu syftar jag alltså på de vanligaste barnvagnarna och inga konstiga underground-märken.

Följdfråga: Vad räknas som en dyr barnvagn på marknaden? Alltså utgå nu inte bara från dina premisser om utan rent generellt vad även de som jobbar med att sälja barnvagnar räknar som en dyr barnvagn i jämförelse med allting annat. (Rent subjektivt så anser jag själv att allt över 6000 kr för en barnvagn är dyrt, men jag inser ju att det inte är så eftersom majoriteten av vagnarna kostar mer än så - därför inga såna svar.)

• Svar på tråden Vad är "normalpris" för en splitterny barnvagn från butik, inkl både sitt- och liggdel?
  • Anonym (8-10)

8-10 000:- får du räkna med. Varför undrar du?

• Anonym (?)
    Anonym (8-10) skrev 2016-08-24 08:01:50 följande:

För att jag just plussade! ????????????????
  • Anonym (?)
    Anonym (8-10) skrev 2016-08-24 08:01:50 följande:

Kan du ge exempel på några märken som har barnvagnar inkl sitt och ligg som kostar typ detta, vill som sagt ej köpa begagnat.
  • septemberbarn08

9300 betalade vi för våran emmaljunga supernitro, med chassi, sittdel och liggkorg.

Sen köpte vi till en sidokorg (700 , en ergonomisk sittdel (1500:- begagnad), namndekal (150 , däckskydd (200 , åkpåse (900 , organizer (150 , skötväska (500 osv osv..

Tror det landat på 15000 sammanlagt.

• straw2008

Beror ju såklart på vilken vagn du vill ha, vi har köpt bugaboo till våra barn men teutonia brio stokke är ju bra säljande märken. 

I kinamockaskogen.....
  • Anonym (VAGN)

Har du kollat priserna på nätet? Emmaljunga, Brio, Bugaboo etc, det finns ju tydliga priser och vad som ingår. Då ser du ju vad ett "normalpris" är. Vi köpte en ny Kronan 2012 för 6999 inklusive åkpåse, sköterska, regnskydd, myggskydd osv. 

• Anonym (VAGN)
    Tillägg: Sköterska = skötväska 

Det priset vi fick var lagom för oss, men de flesta vagnarna kostade betydligt mer!
  • Carambolan

Jag säger också 8000-10 000 om man vill ha en vagn av känt kvalitativa märken.

• fjanten

Vi betalade typ 7-8000 för ett år sedan när vi köpte brio smile inkl sittdel, liggdel, babyskydd och bas till babyskydd.

Nu har vi köpt syskonvagn begagnat från ett kompispar att använda så länge båda ungarna vill åka vagn, sen kör vi på smilen igen

Jag håller med dig om att allt över typ 6000 är mycket för en vagn, 15000 för en bugaboo känns lite väl saftigt. Säger som Alex i solsidan att det får man ju en hyfsad bil för Men samtidigt har vi ju inget superbehov av vagnen heller. Vi har bilar som tar oss dit vi vill, medan någon som endast reser kollektivt/går överallt etc troligen har ett större behov av vagn än vi.

• Carambolan
    fjanten skrev 2016-08-24 09:44:12 följande:

Jag håller med dig om att allt över typ 6000 är mycket för en vagn, 15000 för en bugaboo känns lite väl saftigt. Säger som Alex i solsidan att det får man ju en hyfsad bil för Men samtidigt har vi ju inget superbehov av vagnen heller. Vi har bilar som tar oss dit vi vill, medan någon som endast reser kollektivt/går överallt etc troligen har ett större behov av vagn än vi.

Bra poäng där. Hade vi kört bil till vardags hade jag nog också köpt en billig vagn av liten storlek. Vi använde däremot vagnen i princip dagligen i ur och skur, ofta långa promenader och många kollektivresor och inte minst för att köra matkassar och annan tung last. Då är det förstås mer värt att betala extra för nån som är både stabil och smidig...
  • Anonym (?)
    Carambolan skrev 2016-08-24 09:53:13 följande:
    Bra poäng där. Hade vi kört bil till vardags hade jag nog också köpt en billig vagn av liten storlek. Vi använde däremot vagnen i princip dagligen i ur och skur, ofta långa promenader och många kollektivresor och inte minst för att köra matkassar och annan tung last. Då är det förstås mer värt att betala extra för nån som är både stabil och smidig...
    Ingen bil tyvärr. Men vi promenerar mycket ute i skogen och så.
  • JagOchKulan

Vår gick på 9300 kr, och då köpte vi en Emmaljunga med luftdäck.

?Liggdel: super Viking

?Sittdel : super nitro

?åkpåse

? vit läder väska (Emmaljunga)

? regnskydd

?sidokorg

• enmamma

Barnvagn är som bilar, vinterkängor och bostäder,

Den ska passa ägaren.

Runt 10000kr om man vill ha en bra vagn som ska användas mycket.

Tips, köp en 2016 års modell inställer för 2017 modellen.

Gör en önskelista med vad ni vill vagnen ska ha för funktioner.

• elin1989

Min vagn kostade 4000 ny inklusive liggdel sittdel och babyskydd. Tror inte att det märket (Baby Elegance) finns i Sverige men det är ett vanligt märke här (Irland), alltså inte ett okänt märke på Amazon typ... funkade jättebra. Tycker att folk lägger alldeles för mycket på vagnar. Mer än 6000 är alldeles för mycket tycker jag.

Svar på tråden Vad är "normalpris" för en splitterny barnvagn från butik, inkl både sitt- och liggdel?