Inlägg från: Birgitta02 |Visa alla inlägg
  • Birgitta02

Dotter med magont

Jag tycker det låter som att hon mår väldigt dåligt av skolan. Kan hon vara utfryst? Mobbad? Är det nån lärare som ger henne obehag? Är det kanske några ungar som trakasserar andra barn i skolan? Jag hade nystat rejält i det där.

• Birgitta02
    Knallis22 skrev 2016-08-25 14:50:04 följande:
    Tror inte att det är nått sånt! Som sagt har hon många kompisar,umgås med både killar och tjejer från olika klasser,hon skulle må mer dåligt då tror jag..hon har haft problem under sommaren med magen lite då och då men förstod att det skulle eskalera då skolan sätter igång,det är som att det blir nån låsning för henne...
    Kanske läge att boka tid hos vårdcentral och försöka se om det är någon fysiskt. Annars en bra barnpsykolog?
  • Birgitta02
    Knallis22 skrev 2016-08-25 14:54:37 följande:
    Vi har redan gjort det utan resultat,läkare dvs..
    Vad säger hon själv om det hela? Varför vill hon inte till skolan?
  • Birgitta02
    Knallis22 skrev 2016-08-25 15:02:32 följande:
    Hon säger bara att hon har ont i magen...följde henne igår första dagen och gick efter en stund,det gick bra,men idag då hon skulle gå själv och jag hunnit på jobbet så ringer hon om magen och är ledsen,fick henne inte till skolan idag men ska följa henne nu nån dag från morgonen och hoppas det ger med sig,tänkte även ta kontakt med skolkuratorn och prata med henne om detta...
    Låter som en bra plan. Kanske också tala med klassföreståndare och rastvakter så de håller ett vakande öga på henne. Det kan vara saker hon inte berättar.
Svar på tråden Dotter med magont