• Verben

BF maj 2017

Jag plussade för två dagar sedan och är beräknad till 23 maj???? Är dessutom helt ny här på familjeliv så detta är det första jag skriver här men antagligen inte det sista???? Så mkt tankar och funderingar som far runt i huvudet på en nu????

• Verben

Oj vad mkt frågetecken det blev, skulle varit smileys men det gick nog inte, ja men då vet jag det nu;)

• Verben
    Yopas skrev 2016-09-17 09:26:39 följande:

Grattis till plusset! Min bebis är beräknad till 21-22 maj! Enligt min graviditetskalender (appen) är det bf 21, men enligt 1177.se uträknare så är det den 22 maj ;) vi ligger nära vara dra vilket som! :D

Tack och grattis till er med:) hur mår du?! Har du börjat känna ngt än?! Idag är första dagen som jag känner mig riktigt trött och har lite som mensvärk till och från, det är väl nu det börjar hända saker för oss:)
  • Verben
    Yopas skrev 2016-09-17 14:49:21 följande:

Tack!! :) jag mår faktiskt bra! Inget illamående, inte heller några ömma bröst. Däremot är jag supertrött och har en ständig mild mensvärk. Min aptit är också inte så bra, men det vänder snart hoppas jag! :D Men som jag skrev i ett inlägg ovanför så är jag glad för att känna denna molvärk. Det gör allt så himla mycket mer verkligt!! :D

Är det ert första barn? :)

Jag har också sån där molande mensvärk men precis som du säger så är det ju ett tecken på att det händer saker där inne så man för tänka på det:) ja det är vårt första, så spännande:) är det ert första också?!
  • Verben

Det där med att vara rädd för missfall är så påfrestande! Man är så glad och samtidigt så känner jag att man inte riktigt vågar vara så glad som man vill för då blir sorgen så mkt värre om något händer! Så blandade känslor! :/

• Verben

Godmorgon alla plussare:) nån mer än jag som haft en hemsk natt med värk i magen från h*lvetet:( så svårt när man väntar första barnet, man vet ju inte vilken värk som är normal eller inte då man inte har ngt att jämföra med!!! Min värk sitter liksom en bit under naveln och strålar ut!!! Hade dessutom en snarkande sambo som inte gjorde saken bättre;)

• Verben
    Yopas skrev 2016-09-18 09:50:23 följande:

Jag sov väldigt bra inatt! Jag har lite mensvärk nu på morgonen och när jag var i affären för att ha ska frukost kände jag hur det "rann till" (ursäkta detaljerna). Vart orolig och satte mig på toa så fort jag kom hem. Bad att det inte skulle vara blod!! Hade då fått brun flyt igen som jag hittills har fått varje morgon och kanske någon gång mer under dagen. Som du säger vet man ju inte vad som är normalt eller inte angående känsla eller blodblandade flytningar.. men jag har inte ont och det har aldrig kommit rent blod. Utan bara den där äckliga bruna flytningen.. undrar om jag borde försöka ringa till någon och rådfråga? Men vart ringer man då? :/

Hur ont tyckte du att det gjorde? Har smärtan avtagit? Inget blod har kommit för dig? :)

Jag har hört att det är vanligt med bruna flytningar i början men man blir ju såklart orolig ändå, jag har inte haft bruna flytningar eller blod men känns ofta som att det rinner typ och springer livrädd på toa men då har det bara varit falskt alarm! Varje gång jag går på toa så kollar jag oroligt på pappret för att se om det är blod på det, så jobbigt, man vill ju bara vara glad och njuta av att man plussat:) är du orolig hade jag ringt mvc imorgon och 1177 idag om du inte vill vänta tills imorrn! Det gjorde faktiskt väldigt ont inatt, fick gå upp två ggr för att ta värktabletter och då blev det lite bättre! Nu har jag inte alls ont på samma sätt,känner av det men inte alls på det sättet som inatt!
  • Verben
    Yopas skrev 2016-09-18 13:11:14 följande:

Jaa, tack! Det känns redan bättre nu när du svarade haha! Jag funderar på att ringa ganska mvc imorgon bara för att få rådfråga liksom!

Men gud så otäckt med smärtan du fick uppleva! Men vad skönt att det har lugnat ner sig nu! Förhoppningsvis var det inget farligt utan bara livmodertappen som rätade på sig! :)

Hehe så skönt att det känns bättre:) ja ring mvc, dom är ändå experter på området, dom finns ju där för oss och om jag känner mig själv rätt kommer jag bli en sån där jobbig patient som helst hade velat ringa mvc varje dag och fråga dom saker;) nu ligger jag i sängen medan sambon och hans vänner renoverar vår lägenhet som är ett renoverings kaos, snacka om att man känner sig lat fast man har en bra anledning:) ahh det där med livmodertappen kan det faktiskt ha varit:) i
  • Verben
    happylife skrev 2016-09-18 13:33:12 följande:

Ring inte 1177. Dom är sämst när det gäller tidiga graviditeter. Ringde dit förra grav, hade blödningar å mensvärk, dom sa art det låter som ett missfall. Jag grät o trodde på dem. Fem dagar Senare var jag på vul å såg två hjärtan slå!

Usch va hemskt för dig och vad dåligt att dom inte är mer pålästa på 1177:( tur att det gick bra för dig ändå:)
  • Verben
    Yopas skrev 2016-09-19 11:37:02 följande:

Åh okej! Jaa, jag skulle hellre vilja ha en "snabbare" blödning än en långdragen! :/

Jag är i vecka 6 nu! Ringde också bm för att få ännu mer råd. Hon tyckte inte att det lät alarmartat ännu då jag fortfarande inte blöder mycket, enligt henne. Hon tror att jag tycker det ser och känns mer än vad det är, när jag beskrev att det kommer ungefär 6-10 droppar när jag kissar. Det levande blodet jag hade i morse trodde hon berodde på blödningen från igårkväll. Eftersom jag knappt blödde något på natten så samlades en del blod och levandes, alltså behöver det inte vara embryot! Hon var mycket bra och lugnande! Dock tyckte hon att jag skulle göra ett nytt gravetest om 3-4 veckor!

Jag hade gärna velat fått en tid, men enligt gynekologen så fanns det inga tider framöver.. :(

Om du är orolig kanske du kan åka till eran gyn akut eller vad man kallar det! Jag ringde nämligen idag pga mina magsmärtor och då sa barnmorskan att om det inte avtar kan jag åka in till kvinnokliniken akut och att jag inte behövde ringa innan utan bara åka on direkt, kommer göra det imorgon om det blir samma sak inatt! Nu bor jag ju i Malmö men borde finnas i din stad med:)
  • Verben

[quote=76986728][quote-nick]GreenSpirit skrev 2016-09-20 15:30:49 följande:[/quote-nick]

Jag är i vecka 6+0 men har beräknad f 23/5, hur kan det skilja sig så? *nyfiken*

Då är vi beräknade till samma dag:)

• Verben
    GreenSpirit skrev 2016-09-20 15:30:49 följande:

Jag är i vecka 6+0 men har beräknad f 23/5, hur kan det skilja sig så? *nyfiken*

Då är vi beräknade till samma dag:)
  • Verben
    annadenise skrev 2016-09-20 17:21:48 följande:

Är du 100% säker på att du är i v.6+0? Ibland kan man ha ägglossning senare än man trodde.De flesta blir tillbakaflyttade några dagar när man gör kl. Om du har beräknad bf 23 maj så skulle du nu vara i v.5 (4+6). Man brukar ju Fp mer specifikt datum efter ul

Jag hänger inte heller med riktigt, på familjelivs gravid beräknare är jag i v 5 men går jag på in på minbebis.com så är jag i v 6, samma sak gäller den där gravidappen som typ alla har, där är jag också i v 6 men pratade med bm igår och då sa hon att jag var i v 5 men det blir samma beräknad förlossningsdatum, 23/5 på alla appar! Fattar ingenting!!!:)
  • Verben
    JoJoNo skrev 2016-09-21 18:41:27 följande:

Samma här. Jättetrött. Men har fått svårt att sova på nätterna så knappt sovit sista veckan. Mkt mensvärk på nätterna eller växtvärk menar jag. O ont helt enkelt. Ngn mer som har svårt att sova på nätterna?

Jag har haft fruktansvärt ont på nätterna, så ont att jag vaknar av smärtan och jag måste gå upp och ta värktabletter! Ringde bm men hon sa att det är normalt så tror vi kan vara lugna men det är inte kul:( vilken vecka är du i?!:)
  • Verben
    GreenSpirit skrev 2016-09-22 08:44:39 följande:

I natt hade jag jätteont!!

Är så jävla rädd för utomhavandeskap! Har alltid molvärk till och från, ibland nästan ingenting och i bland massa.

I går eftermiddag hägg/stack det i vänstra äggstocken extra och jag blev helt öm när jag tryckte där.

Smärtade hela kvällen och var öm i natt.

Nu molar det från och till på båda sidor och mer på höger.

Men fortfarande öm på vänster. :(

Hoppas du mår bättre nu! Är du orolig så ring bm och be om att få komma in, dom kan inte neka det väl om man har så ont och är orolig?!
  • Verben
    Bebisbubbla skrev 2016-09-22 17:16:12 följande:

Hur mår alla?

Jag har sååååå ont i bröstvårtorna:D dom är så hårda och står rakt ut hela tiden, haha;) men annars mår jag bra, bara väntar på illamåendet men det har inte kommit än och vaken håller jag mig till 22 tiden iallafall :)
  • Verben
    Patriciakarolina skrev 2016-09-27 06:53:37 följande:

Tror jag precis har fått missfall. Värker och blöder rätt mycket... och jag ska till jobbet nu.. vad ska jag ta mig till:( ska till bm idag för inskrivning.. skulle.

Sjukanmäl dig och ring till din bm mottagning eller åk in akut! Hoppas det inte är ett missfall :( kram
  • Verben
    Patriciakarolina skrev 2016-09-27 15:20:51 följande:

Åkte in akut på gyn och missfallet var i v8

Så tråkigt att höra:( jag beklagar verkligen! Kram till dig
Svar på tråden BF maj 2017