• pimpim78

BF maj 2017

Ansluter mig till den här gruppen. Testade positivt i dag på bim- 2 . Bf är 28 maj enligt appen. Har tid för tidigt vul 27 okt på Sophiahemmet och hoppas så att vi får se ett litet hjärta picka då. Har en flicka på 4 år sedan tidigare.
    En fråga till er, vad tar ni mot illamående som funkar ? Postafen har jag för mig man blir så himla trött av ?
    Är det någon som har länken till Fb gruppen ?

• pimpim78
    Onix skrev 2016-08-25 17:13:36 följande:

Hej! Är det någon fler som nyligen plussat och har BF i maj som vill följas åt? Plussade i veckan och BF beräknas vara 3 maj.

Hej,
    Hur får man veta adressen till fb gruppen ?
    Är det du som har den ?
    Mvh Pimpim
  • pimpim78
    Bustrollen skrev 2016-09-21 12:25:55 följande:
    Skickat pm så kan jag ordna det.
    Försöker skicka pm till dig men det går inte då din profil är privat står det. Skicka gärna till mig så kanske jag kan svara !!
  • pimpim78

Usch jag har redan lite ångest över att bli avstängd från arbetet i v 20. De har ingen möjlighet att omplacera mig så vi blir ver lag avstängda i v 20 det innebär att jag bara kommer arbeta fram till jul.
    Havandeskapspenning är ju heller inget man blir höginkomsttagare utav och går jag in och arbetar extra så påverkas min SGI.
    I bland så är det hrä systemet bara för träligt..........
    Och varför ett tag på havandeskaps penning ??
    Borde ju definitivt vara 80 % av lönen....... 

• pimpim78
    Tiiffany skrev 2016-09-26 08:43:21 följande:

v5+0 idag och symptomfri. Finns det någon som känner samma sak? 

Jag känner precis som du!! Hade symtom förra veckan, lätt illamående, kissnödig hela tiden osv men nu är allt som bortblåst vilket gör att jag känner mig orolig för att det kan ha stannat av. Ensak att inte ha symtom men att ha symtom som plötsligt bara försvinner ??
    Och har ända till 17 okt innan första vul ????
    Vi får stötta varandra !!
  • pimpim78

Hoppas så att någon kan hjälpa mig , känner mig så ledsen.
    Hade Pos på äl test clearblue 4 sep och den 5 sep på morgonen hade vi mys. Det var enda gången den hör månaden. Det tog sig och vi fick ett plus.
    Jag hade väldigt tidig äl då jag plussade på äl sticka redan på dag 9 och normalt har en cykel på 27 dagar.
    Nåväl har haft symtom som spända bröst och och lätt illamående samt behövt springa och kissa hela tiden. Dessa symtom har bara försvunnit och det enda jag har kvar är ett lätt svidande / molande kring livmoder.
    Rädd för MA.
    Testade i dag med clearblue veckoindikator som visade gravid 1-2 veckor och jag är enligt senaste mens i v 5 dvs 4+4 men vet ju att äl va kring den 5 sep.
    Vad tror ni ?? Är testet normalt för tiden eller har det stannat av ?
    Den här väntan är terror alltså. Vet inte vad jag ska ta mig till ...... hoppas någon kan hjälpa mig bringa klarhet i det här !!! Kram till er

• pimpim78
    Anotherone skrev 2016-09-27 13:45:38 följande:
    Du behöver skilja på hur man räknar graviditetens ålder och det värde som Clearblue visar. Clearblue Digital visar hur lång tid som har gått sen befruktningen skedde. Vecka 4+4 talar om att det är 4v och 4 dagar sedan din sista mens. Så det kan mycket väl stämma eftersom befruktningen sker någonstans emellan två menstruationer.
    Precis, det är jag med på. Och om befruktningen skedde för 1-2 veckor sedan som testet visar så innebär det ca den 13 september.
    Jag hade Pos äl test den 4 och sex den 5 på morgonen ..... vi har bara haft sex en gång denna månad då min man rest mycket i jobbet...... då skulle det innebära att spermier levt i 8 dagar innan befruktning ....
    nåväl , borde sluta hålla på så här men efter så många försök blir man nog lite knäpp. Ringde Sophiahemmet i dag och fått tid för vul på torsdag .... de är så himla bäst alltså !!!
  • pimpim78
    Teresiat skrev 2016-09-28 16:54:12 följande:

I olika landsting är det privat som gäller ja. Här kostar det 800 kr. Har bokat ett i v 14 så att jag vet att jag är inne i en lite mer säker period... Innan v 12 är ju pengarna lite till spillo, det är efter v 12 som risken för missfall minskar dramatiskt.

Varför många vill se ett pickande hjärta innan v 12 är för att om man ser hjärtat slå minskar missfallsrisken drastiskt. Finns såklart självklart fortfarande en risk, men den är betydligt mindre. .....
Svar på tråden BF maj 2017