Inlägg från: sigge1235 |Visa alla inlägg
  • sigge1235

BF maj 2017

Gravid igen efter missfall (i v 6-7). Vecka 6 idag och ska ringa BM och höra om jag kan få göra vul om 1-2 v. Har haft bruna blödningar i två omgångar nämligen. Borde jag vara kvalificerad för ett vul då? Samma sak förra gången då det blev mf. Men denna gång ska det gå bra och babyn är beräknad till 28/5

• sigge1235

Beklagar missfallet!

Jag är så rädd för missfall igen - Hr nämligen fått en ilande smärta i svanken, precis som vid mina två tidigare missfall. Någon som varit med om smärta i svank och höfter i v.6 och det inte varit missfall?

Orolig ja men denna gång ska det gå bra!!

• sigge1235

Jag har svullna bröst, växtvärk i livmoder, konstiga drömmar, halsbränna, snuvig. Tyvärr även ont i svanken från och till, vilket gör mig väldigt orolig. Nån mer som har ont i svanken?? Precis 6 veckor på söndag. Bf 28/5.

Ska ringa inorgon om att få ett tidigt vul. Hade missfall förra månaden.

• sigge1235

Bustrollen skrev 2016-09-30 21:30:42 följande:

1/5 FruHolmli , Anotherone

2/5 Amerhyst4

3/5

4/5

5/5 fjäderängel, sabbet, bustrollen

6/5 Freijah

7/5

8/5

9/5 christina_gävle

10/5

11/5 Paincake

12/5

13/5

14/5

15/5

16/5

17/5

18/5 Ika_109

19/5

20/5 jooo, Lotten

21/5

22/5

23/5

24/5

25/5 JoJoNo

26/5

27/5

28/5 - Tiiffany , Hoppfullatankar, Sigge1234

29/5

30/5 Vi259

31/5

Kul att vi är tre som har 28/5

• sigge1235

Idag gjorde jag VUL (v.6+1) men läkaren såg inget förutom en tjock slemhinna . Hon menade att det kunde vara så (eller utomkvedes men det verkade inte så) om det är så pass tidigt. Känns ändå riktigt tungt . Skulle få göra nåt VUL om ca 2 veckor.

• sigge1235
    Tiiffany skrev 2016-10-03 15:09:44 följande:
    Okej för jag är idag i v6+0 och har hittills gjort 2st VUL där man såg hela hinnessäcken och en gulesäck. Ska på VUL igen på onsdag morgon. Såg man någon gulesäck hos dig? 
    Nej, de såg inget alls.. Konstigt.. Såg de något embryo hos dig? Varför gjorde du två så tidiga VUL?
  • sigge1235

[quote=77020151][quote-nick]Nelah skrev 2016-10-03 16:32:25 följande:[/quote-nick]Jag gjorde vul ännu tidigare i typ v4-5 med förra barnet. Visste inte att jag var gravid utan hade haft ihållande mensvärk sedan senaste mensen. Läkaren som gjorde vul sa "jaha, här har vi en alldeles fin graviditet". För mig var det bara en svart fläck med en böna i typ men läkaren såg ju redan då vart det var.

Men det låter ju konstigt att de bara såg slemhinna?! Och att du ska behöva vänta 2 veckor, de måste ju veta vad det är tycker jag.[/

Ja konstigt, men inte onormalt sa läkaren. Och man kan väl inte få hcg-utslag utan att det finns ens nånting väl? Så antagligen var det så litet att det kunde gömma sig och inte synas. Hoppas jag på. Men det är väl rätt bra att ta nytt VUL om 2 veckor och ge det en chans att förhoppningsvis växa på sig och synas tänker jag. Hoppas det!

Någon som vart med om att de inte sett något i v.6+1 men där det "kom fram" sen??

• sigge1235
    Nelah skrev 2016-10-03 19:17:02 följande:

Skönt att du kan fortsätta att vara positiv. Kan kanske varit att det legat konstigt så det såg ut som något annat? Min väninna hade en druvbörd, där växte ju magen o massa symtom men i v 15 upptäcktes det att det var inget foster. Finns ju mkt konstiga grejer som kan ske både positiva o negativa. Jag håller tummarna för dig:)

Haha ja men det är nog bara för att läkaren som sagt sa att det var normalt. Mitt hcg var för lågt för att vara så långt gången fick jag veta idag. Så antingen är jag inte lika lång gången, eller så är det tidigt MA eller utomkvedes ???? hoppas såklart på det förstnämnda. Då har jag läst massor av foruminlägg om kvinnor där man inte sett något alls på vul i v.5-6 så håller tummarna för att det är så.
  • sigge1235

[quote=77035560][quote-nick]Pedagog200701 skrev 2016-10-09 10:24:31 följande:[/quote-nick]Hoppar med här!

Jag är i vecka 9. Började graviditeten med otrolig mensvärkssmärta nattetid och var på VUL i vecka 5-6. Då såg man bara en tom hinnsäck och då mitt HCG låg lågt fick jag höra att jag skulle åka hem och vänta ut ett missfall. Efter nytt HCG fick jag höra att det var normalt och i onsdags fick vi se ett litet liv med pickande hjärta.

Nu BÖRJAR det hela kännas mer verkligt men en verklighet fylld med magi!

Jag har mått lite illa några veckor och äter som en häst ;)

Magen är minst sagt svullen och brösten ömmar.

Menssmärtab har tack och lov ebbat ut och nu hoppas jag att detta ska gå vägen!

Hur mår ni alla? Spännande att följas åt!

Jag vill gärna gå med i FB-gruppen!

Vem kan lägga till mig? Mailar i så fall denne mina uppgifter ;)

[/

Vad roligt att höra en sån solskenshistoria! Hur lågt var ditt hcg där när du gjorde ditt första VUL?

• sigge1235
    Pedagog200701 skrev 2016-10-10 07:39:47 följande:

Det låg på 187 och några dagar senare på 1800 ca.

Åh att läsa detta ger mig hopp!! Jag var i vecka 6 för en vecka sedan och var på vul som inte visade något alls, och hade bara 190 i hcg. Ska dit igen på fredag och hoppas på både embryo, hjärtslag och högre hcg.

Oklart om det blir en maj-bebis eller juni för mig isf, men enligt första beräkningarna skulle det vara slutet av maj
Svar på tråden BF maj 2017