• Lundis

BF maj 2017

Hänger gärna med här i tråden då jag är beräknad till 6 maj enligt senaste mensen :)

• Lundis
    crizziepalm skrev 2016-10-04 23:27:09 följande:

[quote=77024301][quote-nick]Bebisbubbla skrev 2016-10-04 23:12:31 följande:[/quote-nick]Äter du som vanligt? För i så fall måste det vara vatten. Förresten, var har du stickningar?[/quote

Känns dom i äggstockarna, har även hugg i livmodern..

Har också stickningar och hugg i livmodern.
  • Lundis
    Paincake skrev 2016-10-05 16:42:09 följande:

Just nu är verkar illamåendet ha gett med sig så kvar är lite molvärk, ömma bröst och en rejält svullen mage. Och en bismak av banan vad jag än äter. Blä.

Vilken vecka är du i? :)

jag är i vecka 10 och illamåendet börjar försvinna för mig med. Den svullna magen känns inte heller lika svullen (trots att den fortfarande är svullen, men ej lika mycket) det enda jag egentligen känner är lite molvärk då o då samt SUPER ömma bröst, sen liiiite illamående till o från. Men ligger liksom inte i soffan DÖD hela dagarna längre pga illamående.
  • Lundis
    Nelah skrev 2016-10-06 10:13:33 följande:

Jag har inte jätte mkt symtom, de flesta har o stort sett försvunnit :/ lite små ömma bröst o mensvärk. Illamåendet är slut och jag har inte gått upp på natten för att kissa under de senaste 4 dagarna. v11 idag.

Jag känner ungefär som dig. Kissade konstant flera gånger under natten, kunde knappt sova för att jag var tvungen att gå på toa hela tiden. Illamåendet verkar också släppa. Lite illamående till och från men knappt något.

Mina symptom är egentligen också nu bara ömma bröst samt lite lätt "mensvärk" som kommer och går.

Jag är i vecka 10 (9+5)
  • Lundis
    Snäckan26 skrev 2016-10-06 14:39:00 följande:

Ja när ska man kunna slappna av och njuta /: . Jag har gjort ett vul vecka 6 där vi såg hjärtat slå . Ska du göra kub ? Vi har tid för det den 26 oktober och dagarna går ju såå långsamt.

Vilken vecka är du i? :) vi kan göra kub men tyckte vi fick tid jäättteesent. I vecka 14 den 1 november. Vet inte hur jag ska orka vänta nu när man börjat oroa sig för missfall igen.

Fick nämligen MA förra grav. (juni) och nu när grav symptomen börjar försvinna mer o mer blir man lite nojig.
  • Lundis
    Snäckan26 skrev 2016-10-06 15:35:25 följande:

Jag är i vecka 10+2 . Jag har haft två MA , det senaste i maj i år så vi är livrädda här hemma .

Jag kommer att vara i vecka 13+ 1 när vi gör kub. Vi bor i Östergötland och där kan man göra mellan v11-14 . Ja det kanske är så överallt men jag vill nog hellre göra det lite senare än vecka 11 då de säkert ser bättre. Är det första barnet för er ?

Okej då gör vi ju inte så sent ändå :) det har du rätt, bättre att vänta lite då. Fy stackare! Lider med er. Det är så hemskt att gå igenom det så förstår att ni är rädda! Har ni fler barn imellan eller fick du två MA på rad?

Ja det är vårt första barn:)
  • Lundis
    Snäckan26 skrev 2016-10-06 16:44:39 följande:

Vad roligt med första barnet !

Jag har en son sedan tidigare som blir 11 i februari . För min sambo blir det första barnet . Jag fick två MA på raken och vi väntade faktiskt på en remiss till gyn för en utredning nu efter sommaren men så blev jag gravid innan det . Är du med i nån hemlig grupp på fb ?

Ja verkligen :) jätte spännande!

Okej. Vad kul och spännande även för er nu då det blir er första gemensamma :) och kul för sonen som blir storebror!

Jaha okej :) men skönt för er att det tog sig snabbt igen :)

Nej jag är faktiskt inte med i någon grupp på Facebook :)
  • Lundis
    Melam skrev 2016-10-06 17:13:15 följande:

Fått bruna flytningar och har molvärk i magen ????

Molvärk eller "Mensvärk" som många skriver är ju vanligt då allt växer i magen :) sen bruna flytningar är väll gammalt blod så tror inte du behöver oroa sig. Hör av dig till din BM om du är orolig så du slipper oroa dig :)
  • Lundis
    Nelah skrev 2016-10-07 08:08:07 följande:

Det kanske är vanligt runt v10 att symtomen minskar eller ändras. Jag har 2 barn sedan innan men kommer inte ihåg hehe,har inte mått illa med de andra så det var nytt för denna gång.

Ja det verkar vara det :) dock har mycket av illamåendet kommit och gått idag så jag kanske inte skulle varit så snabb med att skriva att det nästan försvunnit ;) haha.. skönt att du sluppit illamående de andra gångerna, för det är ju inte det roligaste :p
  • Lundis
    Tiiffany skrev 2016-10-07 07:51:05 följande:

Fyyy alltså illamåandet tar kål på mig. Bra tips som lindrar illamåendet? Sitter just nu på jobbet och äter salta pinnar

Något som hjälpt mig är att alltid ha ett glas med fil eller yoghurt. Vet inte varför man tyckte illamåendet släppte lite för ett tag när jag fick i mig det :)
  • Lundis

Jag vill också gärna gå med i fb gruppen:)

Fattar inte hur man gör här då skulle någon vilja skicka pm till mig med gruppens namn ?:)

Svar på tråden BF maj 2017