Inlägg från: stocktown85 |Visa alla inlägg
  • stocktown85

BF maj 2017

Hej! Hoppar också in här bf 22/5 :) Hade en ofostrig som kom ut i maj efter 12 v, vart gravid direkt efter men slutade i mf i juli. Så efter det väntade vi en mens och nu är vi gravida igen :) Så vi hoppas så klart det går bra denna gång. Har en dotter på drygt 1 år sedan innan!

• stocktown85
    PuLoha skrev 2016-10-09 16:04:20 följande:

Jag var på ultraljud idag och hon mätte fostret till att vara 5+5 / 5+6 veckor gammalt. Så blev flyttad några dagar. Dock såg man inget hjärta Rynkar på näsan hon sa att det kunde vara lite tidigt att man inte brukar se förens i vecka 6. Men känns inte det lite sent?

När dem mäter ut hur gammal fostret är via ultraljud, räknar man från själva befruktningen då?
    För enligt appen i mobilen så är jag 7+5 men enligt ultraljud 5+5 så vad ska jag räkna ifrån? Vilken vecka är jag i? Skäms

Sitter i samma sitts som dig, tyvärr. Räknar att jag är i v 7+5 men på ul så såg de ett mindre foster och inget hjärtslag. Så antingen så är fostren mindre än vi tror el så är det missfall. Jätte tråkigt och jag hoppas ju självklart på det bästa för oss. Ska ringa gyn imorrn då jag gjorde ul privat. Så hoppas de kan se mer på ett vul istället för ett ul på magen. Lycka till!
  • stocktown85
    PuLoha skrev 2016-10-09 21:34:40 följande:
    Är du 7+5 från sista mensen? Jag blir helt snurrig på alla dessa veckor och hur man räknar.. Rynkar på näsan Hur många veckor var ditt foster på ultraljudet? Veckorna man får ut på ultraljudet måste väl vara räknat på när själva befruktningen skedde? För annars räknar man väl från sista mensen? Du kanske hade en senare ägglossning?
    Jag själv har ingen koll på när jag hade ägglossning för jag har så oregelbunden mens så jag kan ju ha blivit befruktad senare än vad jag har trott, men isåfall plussade jag väldigt tidigt..
    Jag hoppas verkligen på det bästa för oss! Uppdatera gärna hur det går för dig! Hjärta
    Ja idag är jag 7+6 enligt sista mensen. Var hos vasamamman i Sthlm igår och bm varken mätte el gjorde något annat än att snabbt kolla om det fanns ett hjärtslag. Så jag vet inte så mycket mer än så. Självklart uppdaterar jag dig, du får uppdatera mig hur det går. Jag håller tummen :)! Får ringa gyn istället och fråga om råd.
  • stocktown85
    FruHolmli skrev 2016-10-10 10:26:49 följande:
    Jo, fast blodprovet och ul:ET som görs ska vara i fas för att rätta utfallet skall ske.
    Man mäter ju hcg gentemot antalet v+ du är i bl.a.
    Så ett kub genomförs aldrig innan ett daterings ul är gjort för att fastställa antalet veckor och dagar du gått i graviditet för sedan match blodprov samt mätningar!
    Tror att det kan vara från landsting till landsting isf. För här i skövde görs inget daterings ul innan kub. Kan ju även bero på omständigheterna runt graviditeten tänker jag.
Svar på tråden BF maj 2017