• Melam

BF maj 2017

Plussade igår, men ska inte ha mens förrän på tisdag så vääääldigt tidigt ännu.. Bf beräknad 30 maj. Blir tredje barnet!

• Melam

Har alla ringt till mvc och bokat in sig för tid?
    Jag har fortfarande inte ringt (vecka 6+1). Vet inte riktigt varför jag drar mig för det.. Undrar om jag ens är gravid ibland.. tycker allt är så overkligt innan man sett bebben på ul. Sen är jag rätt korkad och läser massa saker på fl som typ MA och skrämmer upp mig själv..

• Melam

Ömma bröst, trött, illamående, frusen, känslig för lukter och sååååå täppt i näsan! Vet inte hur jag ska orka med 9 månader med konstant täppthet i näsan..

• Melam

Har mått skit hela helgen, trött och illamående.. Imorgon är det dags för jobb igen och spydde precis upp middagen :(
    Får väl se det positivt att man har graviditetstecken iaf ????

• Melam

Ska inte va massa frågetecken, förstår inte varför d blir så.

• Melam
    enussune skrev 2016-10-12 13:16:11 följande:

Hur har det gått för er som haft bruna flytningar någon vecka sedan? :)

Kom inget mer för mig sen *peppar, peppar*
  • Melam
    Pademelon skrev 2016-10-13 16:43:53 följande:

Det här med symptom och att känna sig gravid.. Känner ni er andra (lika) gravida hela tiden? Särskilt ni som inte lider av stark illamående?

Jag kan liksom inte längre avgöra om jag känner mig "ogravid" eller om det "bara" är magen som inte är lika svullen längre. Är extremt orolig för nytt MA och är stundtals helt övertygad om att bebis dött och att alla gånger jag tror något annat är det bara hoppet som talar. Men jag kan inte längre minnas hur det kändes i kroppen förut och känner mig lite lost. Ni med svullna magar (alla kanske): upplever ni att magen är konstant svullen eller har det gått lite upp och ned?

Jag känner mig jätteogravid idag och nojjar jättemkt pga det. Egentligen ska man väl njuta av att man mår bra, men när symptomen bars försvinner blir man ju orolig..
    Var sjukt illamående idag och täppt i näsan medan jag idag inte har varit illamående alls och knappt haft ngn nästäppa...
  • Melam
    Melam skrev 2016-10-13 21:37:59 följande:
    Jag känner mig jätteogravid idag och nojjar jättemkt pga det. Egentligen ska man väl njuta av att man mår bra, men när symptomen bars försvinner blir man ju orolig..
    Var sjukt illamående idag och täppt i näsan medan jag idag inte har varit illamående alls och knappt haft ngn nästäppa...
    Illamående igår ska d givetvis stå.
  • Melam

Känner mig precis som vanligt idag.. Väldigt konstigt att symptomen bara försvunnit såhär snabbt utan att ngt skulle va fel..
    Mina två tidigare graviditeter har jag verkligen mått illa i flera veckor och varit jättetrött..

• Melam
    Teresiat skrev 2016-11-21 14:50:17 följande:
    Du kanske har en förkylning?

4 kg i vecka 15 är väl normalt? Jag är i v 17-18 och har gått upp max 2 kg.. Bör jag vara orolig eller kolla upp då?

Hon skrev 4 hg ;)

Du behöver absolut inte vara orolig för att du gått upp max 2 kg, vissa går till och med ner i vikt i början av graviditeten för att man mår så illa, så det är väldigt individuellt hur mkt/lite man går upp under en graviditet.

Svar på tråden BF maj 2017