Inlägg från: Pedagog200701 |Visa alla inlägg
  • Pedagog200701

BF maj 2017

Hoppar med här!

Jag är i vecka 9. Började graviditeten med otrolig mensvärkssmärta nattetid och var på VUL i vecka 5-6. Då såg man bara en tom hinnsäck och då mitt HCG låg lågt fick jag höra att jag skulle åka hem och vänta ut ett missfall. Efter nytt HCG fick jag höra att det var normalt och i onsdags fick vi se ett litet liv med pickande hjärta.

Nu BÖRJAR det hela kännas mer verkligt men en verklighet fylld med magi!

Jag har mått lite illa några veckor och äter som en häst ;)

Magen är minst sagt svullen och brösten ömmar.

Menssmärtab har tack och lov ebbat ut och nu hoppas jag att detta ska gå vägen!

Hur mår ni alla? Spännande att följas åt!

Jag vill gärna gå med i FB-gruppen!

Vem kan lägga till mig? Mailar i så fall denne mina uppgifter ;)

Livet är en saga där varje sida ska läsas!
  • Pedagog200701
    sigge1235 skrev 2016-10-09 18:10:55 följande:

[quote=77035560][quote-nick]Pedagog200701 skrev 2016-10-09 10:24:31 följande:[/quote-nick]Hoppar med här!

Jag är i vecka 9. Började graviditeten med otrolig mensvärkssmärta nattetid och var på VUL i vecka 5-6. Då såg man bara en tom hinnsäck och då mitt HCG låg lågt fick jag höra att jag skulle åka hem och vänta ut ett missfall. Efter nytt HCG fick jag höra att det var normalt och i onsdags fick vi se ett litet liv med pickande hjärta.

Nu BÖRJAR det hela kännas mer verkligt men en verklighet fylld med magi!

Jag har mått lite illa några veckor och äter som en häst ;)

Magen är minst sagt svullen och brösten ömmar.

Menssmärtab har tack och lov ebbat ut och nu hoppas jag att detta ska gå vägen!

Hur mår ni alla? Spännande att följas åt!

Jag vill gärna gå med i FB-gruppen!

Vem kan lägga till mig? Mailar i så fall denne mina uppgifter ;)

[/

Vad roligt att höra en sån solskenshistoria! Hur lågt var ditt hcg där när du gjorde ditt första VUL?

Det låg på 187 och några dagar senare på 1800 ca.
  • Pedagog200701
    sigge1235 skrev 2016-10-10 12:54:47 följande:

Åh att läsa detta ger mig hopp!! Jag var i vecka 6 för en vecka sedan och var på vul som inte visade något alls, och hade bara 190 i hcg. Ska dit igen på fredag och hoppas på både embryo, hjärtslag och högre hcg.

Oklart om det blir en maj-bebis eller juni för mig isf, men enligt första beräkningarna skulle det vara slutet av maj

Jag håller tummar och tår för dig!!!! Lycka till!
  • Pedagog200701

Vecka 9 och väldigt svullen. Snäva tröjor på jobbet skulle leda till frågor... ;)

• Pedagog200701
    Pedagog200701 skrev 2016-10-10 18:01:25 följande:

Vecka 9 och väldigt svullen. Snäva tröjor på jobbet skulle leda till frågor... ;) Ni får luta på huvudet... Bilden var rättvänd när jag lade upp den.

• Pedagog200701
    Snäckan26 skrev 2016-10-10 19:49:16 följande:

Vecka 11+6 och de vanliga jeansen är ett minne blott haha.

Coolt!
  • Pedagog200701

I och med att gruppen heter Gbg täcker den då er i Göteborgsområdet eller är den rikstäckande? Jag är Västmanlänning.

• Pedagog200701
    Mimmsan01 skrev 2016-10-11 06:55:32 följande:

Finns en grupp för både hela Sverige och en för Gbg :) maila mig så kan jag bjuda in till den för hela Sverige. Bf2017gbg@outlook.com

Mailade men den som har ansvar för denna grupp har tydligen bara hand om Gbg samt en junigruppt. Så... Vem har hand om den rikstäckande gruppen???
  • Pedagog200701
    FruHolmli skrev 2016-10-12 11:35:41 följande:

Bustrollen har hand om rikstäckande!

Har mailat (via fl) men inte fått något svar eller inbjudan.
  • Pedagog200701
    Emmaa90 skrev 2016-10-21 11:00:33 följande:

Tidigt ultraljud nästa vecka, v 10 (9+4). Längtar med skräckblandad förtjusning..

Ni som gjort ul i samma v, ser man mycket? Eller är det bara en liten böna vid de laget?

Jag gjorde i v8 och det syntes tydligt huvud, rundad mage, hjärtrörelser och navelsträng ;)
  • Pedagog200701
    jooo skrev 2016-10-26 14:09:52 följande:

Jag är också kvar :) inskrivning imorrn och KUB 10 november. Tycker veckorna bara segar sig.

Jag tycker också ser segar nu! Mår mycket bättre och vill liksom ha konkreta bevis på att jag är gravid. Nu känner jag av ligamenten men har en viss oro över att fostret inte lever men det enda skälet till oro är att jag inte mår illa längre, vilket ändå är helt normalt i v12 ;)

Men jag vill ha sparkar!!!
  • Pedagog200701
    Anotherone skrev 2016-10-26 15:23:08 följande:

Eller hur, jag vill också ha sparkar

Jag har inte mått illa alls men jag tycker att veckorna 12-13 kändes som "spökveckor". Tröttheten var borta och magen kändes inte lika svullen.

Nu är jag i v 14 (13+1) och har precis varit på KUB-ultraljudet så jag har i varje fall SETT att bebisen lever runt där inne även om jag inte känner något ännu.

Åh vad kul!
  • Pedagog200701
    JoJoNo skrev 2016-10-27 17:40:59 följande:

Jag har köpt ett par gravidjeans o ett par svarta gravidbyxor. Då spänner inget iaf o de sitter bra i benen.

Jag har också köpt det. Hittade grymt sköna på H&M tillslut efter att ha letat igenom hela Västerås centrum ;)
  • Pedagog200701
    Anotherone skrev 2016-11-10 08:34:56 följande:

Har ni funderat över om ni tänker ta influensavaccin eller inte?

Min barnmorska sa inget om det när vi var där men det var i och för sig i början av september så frågan kanske inte var helt aktuell precis då. Jag antar att det kommer upp när vi ska dit i december.

Spontant tänker jag att jag är beräknad 1/5 och då är det ingen influensasäsong. Vi brukar också ha tur *peppar peppar* och klara oss från den årliga influensan hemma, jag tror inte att jag varit riktigt dålig på kanske 10 år.

Jag kommer inte att ta sprutan. Min BM frågade i fredags och jag sade bara nej. Hon gjorde ingen stor grej av saken och ifrågasatte inte.
  • Pedagog200701

Min mage i v15 samt v18... Magen har i alla fall fått lite mer stuns.

• Pedagog200701

Jag har gått upp ca 2 kg och är i V20. Hoppas på att jag får några extra kg som inte försvinner efter förlossningen då jag är ganska tunn sedan innan.

• Pedagog200701

[quote=77230885][quote-nick]Kajzzzza skrev 2016-12-18 20:33:34 följande:[/quote-nick]Hej :) nu hoppar jag in här. Väntar mitt och sambons första barn beräknat 12e maj! Ska på Rul imorgon och längtar något otroligt! Jag är i vecka 19+1. Någon annan som väntar sitt första? ????[/quo

Jag väntar min första, var på RUL i fredags och har BF 12 maj :)

Svar på tråden BF maj 2017