Inlägg från: Daggert83 |Visa alla inlägg
  • Daggert83

BF maj 2017

Hej!
    Får man vara med här kanske? :)

Jag väntar mitt fjärde barn med BF 1 maj.
    Jag har sedan tidigare en dotter född 2002, en son född 2005 samt en dotter född 2008.
    Så detta blir en liten sladdis - högst oplanerat men väldig välkommet <3

Sista veckan har livet kommit mig åter, men veckorna innan det...
    HERREGUD va dåligt jag mått :(
    Illamående konstant hela tiden, kräkts 4-5 ggr/dag, ALLT har luktat äckligt, ffa min man :D
    Att laga mat har varit helt uteslutet i två månader.... Kunde inte gå in i tvättstugan, någonting luktade sååå äckligt där inne!
    Trött som en gnu... klarat av att jobba 7:30-15:30 varje dag, men legat i sängen efter jag kommit hem tills jag gått till jobbet dagen efter.

Nu har jag inte kräkts på åtta dagar, illamåendet kommer och går lite. Är fortfarande kvällstrött, men orkar i alla fall hålla mig vaken till 21.
    Nu börjar andra spännande grav-symtom som sammandragningar som början till foglossning...
    Förstår egentligen inte varför jag utsätter mig för detta en FJÄRDE gång :D :D 

• Daggert83
    Hypomamma skrev 2016-11-01 13:00:47 följande:

Hej allihopa! 
    Ännu en nykomling i tråden... :) Har två barn sedan tidigare så detta blir en välkommen trea! 

Om ni har en fb-grupp så är jag gärna med. Är lite småallergisk mot all denna reklam som har blivit på den här sidan men vill väldigt gärna språkas vidare med andra i samma sits - jag har ingen alls omkring mig som är gravid faktiskt! 

:)

Men oj! Vad skoj att läsa om någon mer med äldre barn! Har en 03a och en 05a sedan tidigare :) 
    Vad säger dina stora barn om att bli storasyskon? Här har det hittills bara varit positiva miner vilket jag är tacksam men förvånad över *haha* 

Barnen, ffa den minsta tycker det ska jättekul :)
    Äldsta tjejen blev också väldigt glad, men tycker definitivt att räcker med barn sen :D
    Sonen längtar efter en bror, vi får se om vi lyckats producera en pojk :D

• Daggert83

Oj! Här var det länge sedan jag skev...

väntar fjärde barnet 1 maj, 20 dagar kvar med andra ord till BF.

Ska till spec-mvc imorgon för att diskutera igångsättningoga tidigare snabba förlossningar...

I övrigt går detta så segt och långsamt nu, men det gör det ju liksom i slutet.

Min man fyller år 17 maj, och tänker att då är i alla fall bebisen ute <3

Foglossningen gör mig oerhört begränsad, igår fick kryckorna plockas fram :(

Mycket gnäll, men jag vet ju innerst inne att snart är bebis här, och det kommer vara värt ALLT!

• Daggert83

Jag har inte jobbat sedan V 32, gick på grav-ledigt då pga tungt arbete.

Sen hade det verkligen inte gått att arbeta nu då min foglossning som sagt är hemsk...

Tror väl inte bebis dröjer till 17 maj, men det är en målbild jag har - att då VET jag att bebis är ute (för att inte bli knäckt o tro att jag ska vara gravid för evigt)

Första barnet föddes 39+4

Tvåan och trean föddes 40+3

Så jag borde inte gå så länge över... om jag nu inte får bli igångsatt. Men det får vi se i morgon...

• Daggert83
    FruHolmli skrev 2017-04-11 12:34:21 följande:

Åh!

Varför igångsättning?

Har du haft snabb förlossning tidigare då?

Jag tycker jag haft snabba.

1:a 4 timmar från första värk.

2:a inga värkar men sammandragningar som de ville kolla, föddes på 14 minuter och inga värkar började.

3:an vattenavgång. Fick åka in för hon var inte fixerad. Vid kontroll var jag även öppen 8 cm, utan värkar, utan sammandragningar.

Föddes från noll till krystvärkar, endast 2 st.

Här har aldrig ingångsättning diskuterats ens.

Trots snabba förlossningar och uteblivande värkar! :)

Jag har med 1/5!

Var till bm idag.

Fixerad bebis ända ner till blygdkanten, så hon ligger så redo för utfart hon kan iaf! :)

Åå du väntar också fjärde barnet? Kul :)

Ja, det är pga tidigaste extremt snabba förlossningar.

Frågan om igångsättning har jag lyft själv, alltså inget som kom från någon BM eller läkare.

Så startklar bebis! Undersöktes du vaginalt också?

:)
  • Daggert83

Blir ingen igångsättning :(

Gynläkaren sa att jag skulle åka in vid minsta lilla känning dvs kraftigare värk, slempropp som lossnar alt teckningsblödning. Är det inte igång "på allvar" då så kan de göra hinnsvepning och låta mig stanna kvar på förlossningen i väntan på aktivt värkarbete.

Han sa: "var glad för att du är så jävla bra på att föda barn"... (?)

Det gjordes ett vaginalt UL, men ingen påverkan på tappen än så länge....

Suck!

• Daggert83
    Ankissen skrev 2017-04-27 12:57:20 följande:

Hur får ni igångsättningstider innan ni gått över tiden? Jag har fött mina båda tidigare barn på bf+8 men det är ingen som pratat om igångsättning med mig under de graviditeterna heller. Skulle vara skönt att ha något att se fram emot. ;)

Ja det undrar jag med! ????

Fyra dagar kvar till BF här, och bebis verkar trivas än så länge...
Svar på tråden BF maj 2017