BF maj 2017
Hej, jag är gravid för första gången och har BF i slutet på maj 2017. Oroar mig för allt. Spelar ingen roll hur liten risk det är att drabbas, jag tror att jag är den som skulle få både det ena och andra.
Bor i Göteborg och fick ingen kub så gjorde en privat och fick bra resultat så det lugnade mig (en aning) men nu är jag förkyld och då får jag för mig att det kan vara listeria eller toxoplasmos. Googlar allt och får panik över att inte ha kontroll.
Har inte berättat för någon utomstående för jag är livrädd att något ska hända och jag har ingen att prata med förutom min sambo och barnmorskan men vad ska de säga som gör det bättre? Finns ju inga garantier för någonting här i livet.
Min mamma dog för ca 10 år sedan i cancer och det är det värsta som hänt mig och jag har fortfarande svårt att acceptera det. När man hör att det är liten risk att något skulle hända barnet, tänker jag att "ja, men är liten risk att ens mamma dör också men hon gjorde det" så jag tror det kommer därifrån.
Förlåt för långt inlägg och jag vet egentligen inte vad någon ska säga men tror jag behövde få säga vad jag känner. Finns det någon annan som känner som jag?