• Weedle17

BF maj 2017

Hej!
    Jag har inte riktigt lämnat några spår här inne men jag har kikat här ett tag. Jag har haft lite svårt att tro att det faktiskt var något som levde därinne. Men så i dag har vi varit på tidigt ultraljud 12+3 och det var ju faktiskt en riktig liten bebis där inne Glad Efter långt velande så lyckade sambon övertala mig att göra KUB också. Jag hade gjort blodprovet vid inskrivningen men inte riktigt bestämt om vi skulle göra KUB. Vi gjorde det i alla fall och det visade 1:7500 så det var ju bra. Blev flyttade en dag till 28:e maj så det var ganska bra räknat. Nu ska vi hålla detta för oss själva i en vecka innan vi berättar för tre blivande storebröder som knyter ihop familjen (jag har två och sambon en sedan innan). Väldigt spännande

Har ni berättat för blivande syskonen? Hur har reaktionerna blivit?

• Weedle17

Hej!
    Antar att jag är sist ut med RUL. Har bf 28:e maj så det är ju sista dagarna Men i dag var det äntligen vår tur, vild liten krabat som låg dubbelvikt och viftade och bökade mest hela tiden. Barnmorskan hade jättesvårt att få rätt vinklar men hon lyckades till slut mäta allt och det var som det skulle Vi fick inga bra bilder denna gången men det känns som att det kvittar bara allt är bra. Vi frågade också efter kön, hon sa att hon såg de där tre strecken som tydligen är blygdläpparna, men hon vågade inte säga säkert då navelsträngen låg framför så det kunde också vara den sa hon. Men det lutar åt flicka sa hon. 

Man blir ju galet nyfiken när hon säger sådär så vi tänkte faktiskt att vi skulle kolla runt vart man kan göra 3D-ultraljud. Inte för att det spelar någon roll om det är en flicka eller pojke, men jag är en planerare och vill verkligen börja köpa lite grejer snart och det är ju alltid roligare att kunna köpa i lite färger tycker jag

Är det någon som gjort 3D-ultraljud? Värt det? Jag har inte gjort något sådant med ettan eller tvåan. Men nu känner jag att jag verkligen vill. Någon som kan rekommendera något sådant i typ sydöstra Sverige? 

Kolla in akrobaten Detta var bästa bilden, haha!

• Weedle17
    emhese skrev 2017-05-03 13:12:37 följande:

Varit på barnmorskebesök idag och liten har fått för sig att vända på sig! Låg neråt med huvudet för tre veckor sen och idag ligger hon med huvudet under mina högra revben.. Så imorgon blir de vändningsförsök! Någon här som har erfarenhet om de?

Jag var på vändningsförsök i går. Det gick inte alls. Fick en ny tid på måndag. Vilken vecka är du i?
  • Weedle17
    emhese skrev 2017-05-03 19:27:00 följande:
    V 39+1 idag..
    Hon låg i säte för fyra veckor sen, för tre veckor sen när vi skulle göra ett vändningsförsök så hade hon vänt sig själv och idag hade hon snurrat ytterligare så vi har inte så mycket tid på oss..
    vilken v är du i?
    Oj så sent. Jag är "bara" i 36+3 men de tror inte att hon kommer att vända på sig så som hon ligger nu. Ger det ett försök till annars ska jag boka läkartid och planera snitt verkar det som.
  • Weedle17

Grattis till alla som fått sina bebisar!

Jag har förhoppningsvis mitt sista MVC-besök i morgon. Jag har ju en bebis som fortfarande efter två vändningsförsök inte velat lägga sig med huvudet neråt. Jag har fått tid för planerat snitt nästa vecka om hon nu inte får för sig att snurra runt nu sista dagarna. Jag har träffat en hel del barnmorskor och läkare nu som tycker att det är väldigt konstigt att tredje barnet beter sig såhär efter två helt normala graviditeter och förlossningar Bestämd liten filur!

Lycka till till alla som väntar på sina små, nu är det inte långt kvar oavsett!

• Weedle17
    emhese skrev 2017-05-16 11:13:27 följande:
    De va hemskt va många bebisar är busar som snurrar..
    Min lilla låg på rätt håll igår så jag hoppas hon stannar så nu!
    Hur känner du inför snitt?
    Enligt min läkare lägger sig 97% av alla bebisar sig på rätt håll när de är dags men man vågar ju inte chansa.. Lycka till med allt!
    Den här rackaren snurrar inte så mycket utan hon har legat likadant varje gång vi kollat, vilket har blivit många gånger nu.
    Jag blev ju väldigt chockad när de sa att vi får planera snitt. Det var verkligen ingenting jag ens hade tänkt på då mina pojkar legat rätt vid "rätt vecka". Nu har jag gått in i vecka 39 (38+1) och läkaren trodde inte att hon skulle vända sig men man ska aldrig säga aldrig. Nu har jag ställt mig in på snitt och läst en massa om det och nu känns det helt okej. Bara för det så vänder hon säker nu sista dagarna Nu är jag mest nojig för att man vid inskrivningen (på måndag) märker att hon vänt sig och jag skickas hem. Det är ju ändå en liten mental omställning.

Hoppas att din lilla ligger kvar nu Kommer ni att kolla fler gånger eller är det bara att vänta tills det sätter igång nu?
  • Weedle17
    emhese skrev 2017-05-16 18:59:49 följande:
    Ja jag håller helt med dig om att de är lite jobbigt mentalt att inte riktigt veta.. Typiskt tjejer att krångla lite enligt min sambo ;)
    Jag har fått direktiven att om mitt vatten går så ska jag åka in direkt på kontroll för att vara på den säkra sidan men vi kommer inte kolla mer nu.. är i v 41+0 idag. Har märkt att om jag står upp eller ligger på vänster sida så vänder hon inte sig så jag får försöka hålla mig på de hållen ;)
    Haha, ja det får du göra då
    Lycka till, hoppas att hon vill komma ut snart
  • Weedle17

Min bebba ville ju verkligen inte byta position. Vi kollade med ultraljud igen i torsdags och hon hade nu fixerat sig ordentligt med rumpan nedåt. Så i dag blir det dejt med läkare, lite prover, information och ännu ett ultraljud för att kolla att hon inte vänt sig, vilket jag är väldigt säker på att hon inte gjort och sen ska vi träffa narkosläkare och prata bedövning. I eftermiddag/kväll skrivs vi in och stannar troligtvis över natten då de tror att vi behöver vara där klockan 06.00 i morgon bitti och vi har 6 mil att köra så det lutar väl åt att vi stannar över natten. I morgon bitti blir det då planerat kejsarsnitt om allt går enligt planerna. Lite smånervös och liiiite svårt att sova i natt kan jag säga men snart är hon här <3

• Weedle17
    emhese skrev 2017-05-22 06:49:29 följande:
    Vilken liten buse!
    Min lilla verka ligga kvar efter vändningen och imorgon blir de vräkning.. bf +14 idag.
    Så förstår att du är lite nervös.. samma här men de hör till!
    Trodde verkligen att denna bebis skulle varit ute redan på egen vilja men hon går i storasysters fotspår förutom att storasyster kom dagen innan igångsättning..
    stort lycka till imorgon :D
    Skönt att hon inte vänt tillbaka sig i alla fall Men det är ju såå drygt att gå över! Gjorde det med tvåan och det är inte skoj. Extra jobbigt nu när det är värsta högsommarvärmen med!
    Då kanske våra små damer kommer på samma dag då

Tack så mycket och stort lycka till till dig också!
  • Weedle17

Grattis till alla som fått sina bebisar!

Min lilla Alicia kom till världen via planerat kejsarsnitt den 23:e maj. Vi går runt som på moln här hemma och bara myser. Hon charmade sina tre storebröder vid första ögonkastet kan jag säga. Så mycket kärlek <3

Svar på tråden BF maj 2017