Inlägg från: Babydreamer |Visa alla inlägg
  • Babydreamer

BF maj 2017

Jag plussade imorse andra barnet. Har kämpat i 2 år med syskonförsök och gått igenom missfall och misslyckade hormonbehandlingar. Denna cykel fick jag prova letrozole och det verkar uppenbarligen har hjälpt! Är så skakig att jag inte riktigt vågar tro på att det är sant fortfarande... BF ca 25 maj

• Babydreamer
    Bobno1 skrev 2016-09-13 11:25:50 följande:

Undrar om någon har tips på bra gravid-appar? Mitt första barn födde jag utomlands och har därför lite dålig koll på vad som finns här :)

Jag laddade ner "gravidkalender och babyapp" appen nu. Verkar okej. Den jag hade med sonen för drygt 4 år sen verkar tyvärr borttagen, den var kanonbra...
  • Babydreamer
    bebisdags skrev 2016-09-13 17:55:41 följande:

Ingen?:/

Beror mest på hur du mår i övrigt. Är du påverkad i ditt allmäntillstånd? Om inte så tycker jag inte att du behöver söka vård i nuläget.

Drick mycket vätska om du har diarré. Kan passa på att tipsa om inolaxol oxå, det hjälper till att motverka både förstoppning och diarré.

Har du dock tecken på uttorkning så bör du åtminstone ringa din vårdcentral.
  • Babydreamer

Någon som vet om det finns någon Facebook sida för oss som väntar tillökning i vår? Tycker familjeliv är lite svårt att följa mellan varven.

• Babydreamer

De verkar ha startat en fb grupp i den andra tråden som oxå heter bf maj 2017. Så gå in i den tråden och leta reda på tjejen som kan bjuda in er till gruppen var vara 1 eller 2 sidor tillbaka i tråden som jag hittade henne

• Babydreamer
    Yopas skrev 2016-09-18 09:44:53 följande:

Jag bor i Norrköping! Heydiho granne! :D

Vad heter gruppen på fb? :)

Bor också i Norrköping
  • Babydreamer
    Yopas skrev 2016-09-18 19:36:53 följande:

Det sa att jag skulle avvakta tills imorgon om jag inte hade ont. De tyckte jag skulle ringa bm imorgon för att tala om detta och för att eventuellt följa upp det för att vara på säkra sidan. Men hon påpeka tydligt att det absolut inte behöver vara något fel på fostret och sa att det inte alls är ovanligt att detta händer under en tidig graviditet. Hon jag pratade med var superbra och mycket lugnande. Tyckte hon gav bra feedback och fick mig att lova att ringa tillbaka direkt till dem om jag skulle få ont eller om blödningen skulle bli mycket riklig.

Självklart är jag fortfarande orolig men hon lugnade mig och gav mig bra råd! :) så imorgon är jag hemma från jobbet och satsar på att ringa mvc!

Jag jobbar på gyn och håller helt med råden du fick av 1177. Det är jättevanligt med blödningar i tidig graviditet. Så länge du inte har ont och även har symtom fortfarande så är det ett gott tecken. Men är man väldigt orolig så kan det vara bra att kolla upp det. Men man ska oxå komma ihåg att läkarna inte garanterat kan se något hjärtslag förrän i vecka 7-8. Ibland kan de se tidigare men risken är att man bara blir ännu mer orolig om man gör vul och inte ser hjärtslag för att det kanske är för tidigt i graviditeten.
  • Babydreamer
    Yopas skrev 2016-09-19 10:19:48 följande:

Jag har haft en fortsatt blödning! Det kommer inte såpass "kraftigt" att det blöder i genom en binda, det har kommit ungefär ett trosskydd mycket. Det kommer inte särskilt mycket när jag är och vandrar, men så fort jag sätter mig på toaletten kommer blod. Nu på morgonen kom det är även levrat blod (vet inte ont det blivit så under natten eftersom det inte kommit någon speciell blödning på trosskyddet). När jag pratade med gyn tyckte hon att det inte lät som mycket blod för att vara ett missfall men att det tyvärr kunde vara en början till det.

Det enda jag kan göra nu är att avvakta. Och det är det jobbigaste. Den sjukt jobbiga väntan!

jag har mensvärk idag, inte så det gör ont, men det känns och vet inte om jag ska ta det som ett gott tecken eller inte? :(

Det är ju alltid svårt att säga. När jag fick missfall för 1,5 år sedan så började jag först blöda lite för att sedan strax därefter få ganska ont i magen, kändes mer än mensvärk. Sen är det ju alltid individuellt hur det känns.

Jag hade "turen" att allt gick ganska fort från att jag började blöda så hann egentligen inte vara orolig utan det var ganska självklart att det var ett missfall.

Men jag tycker ändå att du borde få en tid för ultraljud för att kolla upp det senare i veckan åtminstone. Vilken vecka är du i?
  • Babydreamer
    Bebisbubbla skrev 2016-09-23 15:29:56 följande:

Ni som har gjort ett KUB test. Får man med sig/köpa en ultraljudsbild redan då? Känns som att man knappt vågar fråga BM om det för då uppfattas det som om man inte tar testet på allvar.

Vi fick köpa ultraljuds bilder när vi gjorde kub med sonen. Typ 50 kr styck eller vad det var.
  • Babydreamer
    Ememem skrev 2016-09-13 22:08:01 följande:

PMa mig om du vill vara med i fb gruppen :)

PMa Ememem om ni är intresserade av att gå med i fb gruppen
  • Babydreamer
    Bebisbubbla skrev 2016-09-24 20:44:37 följande:

Har ni några bra ursäkter till varför ni ej dricker. Har just nu vit månad med sambon (det har vi varje september så inget konstigt) men sen? Tänkte inte berätta för familj/vänner förrän v 12 (i v 7 nu). Lär komma middagar osv där jag ej kan ta ett glas vin.

Urinvägsinfektion med antibiotika tabletter är en bra ursäkt. Man vill inte riskera antibiotikans effekt med alkohol och ev illamående kan "bero" på antibiotikan
  • Babydreamer
    emhese skrev 2017-05-15 18:51:32 följande:

Här är en till som varit hos barnmorskan idag på sista besöket garanterat!! :D

Den 23 blir de igångsättning om inget händer innan.. men någonting är nog på gång för jag har nog aldrig varit så trött som jag är nu, somnar i tid och otid när som helst!

Helt sjukt men får ställa väckarklocka dygnet runt om jag har tider att passa.. annars finns risken att jag somnar och missar hämta storasyster på dagis tex :/

Någon annan som varit så extremt trött?

Kanske kroppen som laddar!! Hoppas!!!

Blir oxå igångsatt 23/5 Känner mig oxå helt slut trött konstant hela tiden men lyckas bara sova korta stunder åt gången...
Svar på tråden BF maj 2017