Yopas skrev 2016-09-19 10:19:48 följande:
Jag har haft en fortsatt blödning! Det kommer inte såpass "kraftigt" att det blöder i genom en binda, det har kommit ungefär ett trosskydd mycket. Det kommer inte särskilt mycket när jag är och vandrar, men så fort jag sätter mig på toaletten kommer blod. Nu på morgonen kom det är även levrat blod (vet inte ont det blivit så under natten eftersom det inte kommit någon speciell blödning på trosskyddet). När jag pratade med gyn tyckte hon att det inte lät som mycket blod för att vara ett missfall men att det tyvärr kunde vara en början till det.
Det enda jag kan göra nu är att avvakta. Och det är det jobbigaste. Den sjukt jobbiga väntan!
jag har mensvärk idag, inte så det gör ont, men det känns och vet inte om jag ska ta det som ett gott tecken eller inte? :(
Det är ju alltid svårt att säga. När jag fick missfall för 1,5 år sedan så började jag först blöda lite för att sedan strax därefter få ganska ont i magen, kändes mer än mensvärk. Sen är det ju alltid individuellt hur det känns.
Jag hade "turen" att allt gick ganska fort från att jag började blöda så hann egentligen inte vara orolig utan det var ganska självklart att det var ett missfall.
Men jag tycker ändå att du borde få en tid för ultraljud för att kolla upp det senare i veckan åtminstone. Vilken vecka är du i?