Inlägg från: Summerchild |Visa alla inlägg
  • Summerchild

BF maj 2017

MartingaleFootprints skrev 2017-05-02 16:16:09 följande:

Jag har fått tid för igångsättning på fredag!!! Är då i 37+3.

Hej varför får du igångsättning :) diabetes?
  • Summerchild
    MartingaleFootprints skrev 2017-05-03 07:12:21 följande:

Mnja, en mix av flera komplikationer (hypertoni, diabetes, stor bebis bland annat) som förvärras av min hyperemesis som blivit mycket värre senaste dagarna.

Jag har oxå diabetes och mina barn vägde 4785gr 4465gr och 4365gr fast uttagen v38+3 ... fick havandeskapsförgiftning.

Oki ska googla det andra som kanske är störst anledning att sätta igång dig så tidigt. Hoppas det går bra för dig.

Mig sätter dom väl igång 1 vecka före bf men jag är inne i fel forum. Sorry. Men vart så nyfiken då jag haft massa sammandragningar så ordinerats vila. Läskigt med för tidig förlossning. 32 år och 4e barnet. Bf juli.
  • Summerchild
    MartingaleFootprints skrev 2017-05-03 10:59:25 följande:

Ja, just stora barn har dom sagt till mig brukar vara sämre att göra igångsättning med pga att värkarna oftast inte blir lika starka och effektiva som när dom startar själv, så för mig är det främst det andra som påverkade men att det är samlade bilden. Jag har liksom rätt högt blodtryck trots medicin och senaste dagarna har jag bara kräkts upp medicinen.. och gör inget annat än att sitta i soffan och gråta typ för illamåendet och kräknignarna sen v 4 harhelt kört slut på mig. Och det är SÅ svårt att hålla ett ok blodsocker med så helvetiskt illamående. Man kan inte heller ge mig bättre mediciner mot illamåendet då jag redan har allt. Tack! Önskar all lycka till dig med... vet hur det är med "vila", varit sjukskriven sen v 10. Såå påfrestande.

Ja just det. Jag haft alldeles för många låga blodsocker och känner dom inte så fick en dosa i armen och det har blitt bättre. Lågt som 1.3 och ofta under 3.0 ...skrämmande. jag har haft fobi för högt socker så allt är mitt fel. Snart är det över för dig. Du har snart en liten i din famn. Lycka till du med. Ska hålla utkik på er!
  • Summerchild
    emhese skrev 2017-05-08 16:20:12 följande:

Tack för ditt svar! :)

Min förra förlossning va utdragen men gick väldigt bra för att vara en så stor tjej.. De ser ju klart alla som en fördel men jag känner att jag är inte rädd för att lillasyster ska bli lika stor utan jag är inte ute efter att slå några personliga rekord!

Lutar mot att be om igångsättning om vi lyckas vända.. Vill helst undvika kejsarsnitt :/

Det låter som en bra idé. Hoppas oxå få igångsättning då mina 3 barn vägde 4500-4800 på bf dagen. Födde galant och sprack ingenting. Hoppas ni lyckas vända er bebis. Hjälp till lite själv hemma liggandes ganska plant. Jag var inte rädd att hjälpa min son och plopp klarade vi ut det bara han å jag en kväll. Snacka om att bonda :)

eftersom det inte är 1a så upplever jag att magen är ngt degig. Där du inte känner bebis kan du trycka. Ena handen uppifrån och ner på ena sidan och andra handen neråt å upp på andra sidan. Om tips kan göra nåt.
  • Summerchild
    Freijah skrev 2017-05-18 21:39:22 följande:

Blir inte mycket gjort här hemma!

Björn är tre veckor nu och vill bara vara nära, lägger jag honom i sin säng dagtid så vaknar han direkt. Som tur är så funkar sängen på natten :)

Men så blir det ju med en liten. Man har rätt att vila. Få hjälp av sin man/mor/släkting/kompis att städa lite och ge sällskap. :)
  • Summerchild
    happylife skrev 2017-05-25 06:19:41 följande:

Bebis här med! Födde lilltjejen i måndags v 40+0, allt gick över förväntan, hann bara vara hemma ca 2 h med värkar och 2.5 timme på förlossningen innan hon föddes! Otroligt "smidigt". <3

Vad härligt....grattis!. var det igångsatt? Då är du pigga mamman nu då ;)
  • Summerchild

Ja 1a veckan kände jag mig dessutom piggast ville inte ens sova. ville blicka på bebisen hela tiden. Sen kommer vardagen som är lite annorlunda men ja bebisar luktar gott tills dom bajsat. Varför är jag så känslig och aldrig vänjer mig ....haaa

• Summerchild
    happylife skrev 2017-05-25 06:19:41 följande:

Bebis här med! Födde lilltjejen i måndags v 40+0, allt gick över förväntan, hann bara vara hemma ca 2 h med värkar och 2.5 timme på förlossningen innan hon föddes! Otroligt "smidigt". <3

47 år är min syster oxå och har inte fått barn än men inget på väg. Men hon önskar barn och man ... drömmar hon har men jag tvivlar på att hon hinner nu.... men ser på dig som att det gick bra :)
  • Summerchild
    Ankissen skrev 2017-06-01 20:26:40 följande:

Gaaaa! Fortfarande ingen bebis här och jag är på övertidsdag tio idag. Var hos bm i morse och fick en hinnsvepning som jag hoppas ska ha effekt. Annars blir det bedömning på förlossningen klockan 8.30 på tisdag. Jag var öppen för två fingrar, tappen var mjuk och det fanns ca två cm kvar av kanten. Tyckte det gjorde rätt ont efteråt men det börjar avstanna nu. Brun flytning för nån timme sen. Mer intensiva sammandragningar. Vill så gärna att det ska dra igång nu!

Hoppas det går för dig! Lycka till nu! :)
  • Summerchild
    Freijah skrev 2017-06-07 00:10:18 följande:

Hur går det för alla?

Igår var vi hos läkaren och fick applicerat silver nitrate på Björns navel eftersom han har ett litet granulom.

Han har gått upp 500g på 1,5 vecka och väger nu 5528g och är 56cm. 6 veckor ung idag!

Sen åkte vi till walmart och handlade massor med sommarkläder till hela familjen :)

Hoppas att ni alla njuter av sommaren och era små underverk!

Vilken storlek är han i ? 62?
  • Summerchild
    Freijah skrev 2017-06-07 04:29:30 följande:

0-3 och 3 månader... 56ish?

Mina föds med 56 och 62 efter bara 2-3 veckor gamla. Föds med närmre 5kg i vikt :) 3 barn och 4e på väg men förlåt jag är inte i maj gruppen. Haft sån himla intressant läsning här. Kul att fått följa er. /lycka till med det små
  • Summerchild
    emhese skrev 2017-06-09 08:18:35 följande:

Jag upplevelse precis samma som dig med cytotec, värkar från helvetet utan någon paus överhuvudtaget.. men de va väldigt effektivt! Tack och lov hann jag få Eda..

Här kommer en kortfattad berättelse från mig:

Jag fick min första dos cytotec kl 11 på förmiddagen sen en ny shot varannan timme. Vid dosen vid 19 på kvällen börjar barnmorskorna diskutera om min sambo skulle få åka hem och jag skulle få vila och ta nya tag dagen efter.. ca 20 börja jag känna lite värkar men inte så farligt utan kan andas igenom. Vid 21 får jag den sista shoten för dagen.. kl 22 är mina värkar så kraftiga så jag knappt står ut. Sen gick de rätt så fort. Jag hann inte få nån paus utan värkarna avlöste varandra och barnmorskan fråga om jag va intresserad av bedövning. Väntan på läkaren som skulle sätta Eda kändes som tre veckor lång då han va upptagen på operation.

Efter edan va satt så släppte alla värkar och jag kunde komma upp och stå lite. Barnmorskan hade tagit hål på hinnorna och helt plötsligt när jag står där så känner jag att huvudet är på väg ut.. Barnmorskan hade sagt innan att jag skulle stå två värkar till men ändrade sig efter en och hjälpte mig i sängen och tur va de för efter 2 krystvärkar var hon ute :D

Alltså den känslan när man får upp den lilla godingen på bröstet är ju oslagbart!

Sen började kämpandet för mig och barnmorskorna.. min moderkaka satt fast och ville inte komma ut! Fick reda på att 1 timme sen måste den va ute.. Fick flera sprutor med värkstimulerande som skulle hjälpa till att få ut den men inget hände.. läkare och barnmorskorna började planera operation och 2 min innan jag ska rullas ut från förlossningen och in på operation så gör min barnmorska en sista försök.. hör bara hon säger: "släpp nu för fan!" Och då känner jag att den kommer ut, hel och fin! Vet inte vem som va lyckligast, jag eller barnmorskan! :D

Sen dess har de bara varit massa bebis mys <3

Hur fick hon ut den? Genom att trycka på din mage? Intressant läsning och härligt att allt gick så bra till slut. Grattis till din dotter
  • Summerchild
    trulle82 skrev 2017-07-12 13:44:29 följande:

Nu är killen 2 månader. Oj vad tiden går ???? Hur går det för er? Hur ser era dagar ut. Här ser det fortfarande olika ut från dag till dag. Ser fram emot lite mer rutiner. Men sov och mattider ändras varje dag. Ammar, så beror kanske på det. Kommer inte ihåg hur det var förra gången.

Han har gått upp mycket i vikt. Passerat 5 kg. Inte ställt in sig på en kurva än, det går rakt upp! Han äter ganska ofta fortfarande, men inte lika länge.

Hur ammar du? Från ett bröst åt gången? Jag gjorde fel så mina barn planade i kurvan. Mata från bägge men då fick dom i dig det tunnaste så inte konstigt att det blev fel. Nu vet jag inte om jag ska ta tömma hela ena bröstet eller pumpa ur båda så att det blir fetaste nästan på en gång. :)
  • Summerchild

Oki ja ...bra att man lär sig till slut om amning men det dröjde till 4e barnet :(

Svar på tråden BF maj 2017