• trulle82

BF maj 2017

Bäbiiiis skrev 2016-10-29 12:48:30 följande:

Nu har mina bröst blivit ömma, svullna och läcker lite mjölk. De har inte varit ömma alls tidigare så det känns skönt att symptomen fortsätter komma.

Mina växer också och det kliar!! Det gjorde det förra gången också. Då gick jag upp i storlek två storlekar (minst). Från C till E. Det gick dock ner igen efter amning :) Mina har dock inte börjat läcka.

Jag är också ny i tråden, jag är i v12. BF 18 maj. Andra barnet.
  • trulle82
    ika_109 skrev 2016-12-11 16:54:30 följande:

min kropp verkar fungera tvärtom.. mitt illamående har börjat i vecka 17 dvs förra veckan. Mådde bra under hela förra och det började bra den här graviditeten men tji fick jag.. Kan bara äta kallt och inget varmt1

Jag har börjat bli lite illamående nu i v18. Jag kan äta ändå. Har mått bra hela graviditeten hittills. Först orolig att det är magsjuka på g då det går mycket sånt nu, men det har suttit i snart en vecka så gissar på att det är graviditeten 
  • trulle82
    annadenise skrev 2017-03-16 08:24:41 följande:

Hur mår ni? Är det bara jag som tycker tiden går sakta? Jag är nu i v.33 (32+2) och på måndag är det dags för ännu ett ultraljud-längtar:)

Jag tycker också att tiden går sakta!! 32+1 idag. Det är 2a barnet och man brukar ju säga att det går fort då :D MEn jag kollar nog appen lite för ofta och håller koll..
  • trulle82
    trulle82 skrev 2017-03-16 13:48:33 följande:
    Jag tycker också att tiden går sakta!! 32+1 idag. Det är 2a barnet och man brukar ju säga att det går fort då :D MEn jag kollar nog appen lite för ofta och håller koll..
    31+1 är jag förresten... Tyst
  • trulle82

Någon som har erfarenhet av ståbräda till Brio Happy (jag har 2014 års modell med fasta hjul)? Jag funderar på en bumprider, någon som testat? Glad

• trulle82

Ja 6 veckor känns länge! Nu börjar det kännas tungt, bla i sängen när man ska vända på sig.

• trulle82
    FruHolmli skrev 2017-04-11 12:34:21 följande:
    Åh!
    Varför igångsättning?
    Har du haft snabb förlossning tidigare då?

Jag tycker jag haft snabba.
    1:a 4 timmar från första värk.
    2:a inga värkar men sammandragningar som de ville kolla, föddes på 14 minuter och inga värkar började.
    3:an vattenavgång. Fick åka in för hon var inte fixerad. Vid kontroll var jag även öppen 8 cm, utan värkar, utan sammandragningar.
    Föddes från noll till krystvärkar, endast 2 st.

Här har aldrig ingångsättning diskuterats ens.
    Trots snabba förlossningar och uteblivande värkar! :)

Jag har med 1/5!

Var till bm idag.

Fixerad bebis ända ner till blygdkanten, så hon ligger så redo för utfart hon kan iaf! :)
    Oj vilka snabba förlossningar!! Det måste vara lite läskigt inför nästa då att hinna in osv Glad För min del var det en långdragen förlossning. Vattnet gick, sen 2 dagar senare så blir jag igångsatt med värkstimulerande, sen dagen efter så föds hon. Så lite mer långdraget!! Hoppas det går lite snabbare denna gången.
  • trulle82

Grattis till alla bebisar. Min son kom en vecka tidigt den 11e. Ni som ammar, hur går det för er? Här går det bättre o bättre men det känns som att man ammar heeela tiden ?

• trulle82
    Ankissen skrev 2017-05-31 17:52:39 följande:

Bf+9 idag. Rejält mycket "mensvärk" och täta sammandragningar. Men det känns inte som värkar riiiktigt än... :)

Låter som att det är på g Glad
  • trulle82

Ja lite tröttsamt är det att sitta i soffan jämt och amma, speciellt när man har en otålig 3 åring också Glad Men jag är glad om det fungerar. Nu när man väl sitter här så kommer man ihåg att det var likadant i början med dottern! 

Ja inte kul med mjölkstockning och sår. Jag började med amningsnapp, men då gick han plötsligt ner 200 g i vikt på några dagar, så jag kände att det inte fungerade. Istället för att få bättre grepp så fick han inget grepp och låg bara och sög som en napp. Jag slutade med amningsnappen och fick lite hjälp av amningsmottagningen med greppet, sen har det gått bättre.

• trulle82

Nu är killen 2 månader. Oj vad tiden går ???? Hur går det för er? Hur ser era dagar ut. Här ser det fortfarande olika ut från dag till dag. Ser fram emot lite mer rutiner. Men sov och mattider ändras varje dag. Ammar, så beror kanske på det. Kommer inte ihåg hur det var förra gången.

Han har gått upp mycket i vikt. Passerat 5 kg. Inte ställt in sig på en kurva än, det går rakt upp! Han äter ganska ofta fortfarande, men inte lika länge.

• trulle82
    Summerchild skrev 2017-07-12 15:23:19 följande:

Hur ammar du? Från ett bröst åt gången? Jag gjorde fel så mina barn planade i kurvan. Mata från bägge men då fick dom i dig det tunnaste så inte konstigt att det blev fel. Nu vet jag inte om jag ska ta tömma hela ena bröstet eller pumpa ur båda så att det blir fetaste nästan på en gång. :)

Jag ammar på båda. Fast han får äta ganska länge på det första sen får han fortsätta en stund på det andra. Det verkar funka bra ????
  • trulle82
    Freijah skrev 2017-07-14 12:41:51 följande:

Hej tjejer!

Någon annan vars barn är en riktig mammagris?

Enda gången mannen kan ha Björn är näe han är nymatad oxh trött, annars är det bara gnäll och gråt.

Tycker synd om maken ju, och skulle inte ha något emot att få lite avlastning på kvällen :(

Det är min son också. Speciellt på kvällarna. Vilket är synd för då vill jag gå och vila, men oftast får han följa med. Hoppas det är åldern bara. På kvällen vill han mest ligga och småäta. Hur gammal är din. Min är 10v nu.
  • trulle82

Hur har det gått för er? Nu är min son snart 6 månader. Tiden går fort. Det mesta går bra, förutom nätterna. Han vaknar ofta! Jag ammar fortfarande, men jag har börjat med smakportioner mat och gröt. Det går ok. Han tycker nog det är sådär :) Flaska och napp förstår han sig inte på, men hoppas på att han tar flaska snart iaf.

• trulle82
    Freijah skrev 2017-11-08 06:56:04 följande:
    För oss går det bra! Björn helammades tills han var 6 månader och nu har vi precis börjat med smakportioner, squash var sådär, gröt verkar han inte gilla, men banan var en stor hit.

Har fortfarande inte fått honom att ta flaska, och det sliter jag mitt hår över för det känns som att min mjölk inte räcker!

2a gången han väcker mig för att äta nu, och klockan är bara midnatt, jippy!

Kommer du på tricketmed att få dom att ta flaska såfår du gärna dela med dig :p
    haha ja det ska jag göra Skrattande Ett tips som funkade med min stora tjej var att pumpa bröstmjölk och ge det på flaska. Hon amningsvägrade när hon fick sin första tand, och jag hade inte riktigt kommit igång med maten. Hon var 7 månader då. Då tog hon flaska.  Men hon använde napp också så hade kanske lite lättare att lära sig flaskan. Men har tänkt jag ska testa det på lillen, men har inte riktigt orkat än för jag ammar ganska ofta!! 
    Vi smygstartade med mat redan vid 5 månader, men vi har inte kommit så långt än. Bara några skedar vid lunch och några skedar gröt på kvällen. Annars ammar jag.
  • trulle82
    Freijah skrev 2017-11-09 15:02:13 följande:
    Har testat mwd bröstmjölk också men han tuggar lite på flasknappen sen spottar han ut mjölken :/

Han tar vanlig napp, men Flaska behandlar han som en tuggleksak.

Björn får oxå bara några skedar till lunch och middag, utöver amning. Men det får öka i den takt det tar :)
    Ja känner igen det där. Han tuggar både på flasknappen och nappar. Men det har funkat att ge lite vatten till maten i pipmugg, en sån vanlig från ikea. Han suger lite konstigt på den men han är rätt duktig tycker jag. Ska prova flaska igen. Man kan ju testa olika varianter för att se om det går bättre.
  • trulle82
    Freijah skrev 2017-11-09 15:02:13 följande:
    Har testat mwd bröstmjölk också men han tuggar lite på flasknappen sen spottar han ut mjölken :/

Han tar vanlig napp, men Flaska behandlar han som en tuggleksak.

Björn får oxå bara några skedar till lunch och middag, utöver amning. Men det får öka i den takt det tar :)
    Hur har det gått med välling och nappflaska? Glad Här kämpar vi fortfarande!! Jag har dock inte kämpat så hårt.. Men tänkte börja försöka lite igen nu. Han är precis 7 månader nu. Han dricker vatten ur nappflaska men han tar varken ersättning eller välling. Verkar som att han inte tycker det är gott. Hur har ni gjort??
Svar på tråden BF maj 2017