BF maj 2017
Nu har mina bröst blivit ömma, svullna och läcker lite mjölk. De har inte varit ömma alls tidigare så det känns skönt att symptomen fortsätter komma.
Jag är också ny i tråden, jag är i v12. BF 18 maj. Andra barnet.
Nu har mina bröst blivit ömma, svullna och läcker lite mjölk. De har inte varit ömma alls tidigare så det känns skönt att symptomen fortsätter komma.
min kropp verkar fungera tvärtom.. mitt illamående har börjat i vecka 17 dvs förra veckan. Mådde bra under hela förra och det började bra den här graviditeten men tji fick jag.. Kan bara äta kallt och inget varmt1
Hur mår ni? Är det bara jag som tycker tiden går sakta? Jag är nu i v.33 (32+2) och på måndag är det dags för ännu ett ultraljud-längtar:)
Någon som har erfarenhet av ståbräda till Brio Happy (jag har 2014 års modell med fasta hjul)? Jag funderar på en bumprider, någon som testat?
Ja 6 veckor känns länge! Nu börjar det kännas tungt, bla i sängen när man ska vända på sig.
Grattis till alla bebisar. Min son kom en vecka tidigt den 11e. Ni som ammar, hur går det för er? Här går det bättre o bättre men det känns som att man ammar heeela tiden ?
Bf+9 idag. Rejält mycket "mensvärk" och täta sammandragningar. Men det känns inte som värkar riiiktigt än... :)
Ja lite tröttsamt är det att sitta i soffan jämt och amma, speciellt när man har en otålig 3 åring också Men jag är glad om det fungerar. Nu när man väl sitter här så kommer man ihåg att det var likadant i början med dottern!
Ja inte kul med mjölkstockning och sår. Jag började med amningsnapp, men då gick han plötsligt ner 200 g i vikt på några dagar, så jag kände att det inte fungerade. Istället för att få bättre grepp så fick han inget grepp och låg bara och sög som en napp. Jag slutade med amningsnappen och fick lite hjälp av amningsmottagningen med greppet, sen har det gått bättre.
Nu är killen 2 månader. Oj vad tiden går ???? Hur går det för er? Hur ser era dagar ut. Här ser det fortfarande olika ut från dag till dag. Ser fram emot lite mer rutiner. Men sov och mattider ändras varje dag. Ammar, så beror kanske på det. Kommer inte ihåg hur det var förra gången.
Han har gått upp mycket i vikt. Passerat 5 kg. Inte ställt in sig på en kurva än, det går rakt upp! Han äter ganska ofta fortfarande, men inte lika länge.
Hur ammar du? Från ett bröst åt gången? Jag gjorde fel så mina barn planade i kurvan. Mata från bägge men då fick dom i dig det tunnaste så inte konstigt att det blev fel. Nu vet jag inte om jag ska ta tömma hela ena bröstet eller pumpa ur båda så att det blir fetaste nästan på en gång. :)
Hej tjejer!
Någon annan vars barn är en riktig mammagris?
Enda gången mannen kan ha Björn är näe han är nymatad oxh trött, annars är det bara gnäll och gråt.
Tycker synd om maken ju, och skulle inte ha något emot att få lite avlastning på kvällen :(
Hur har det gått för er? Nu är min son snart 6 månader. Tiden går fort. Det mesta går bra, förutom nätterna. Han vaknar ofta! Jag ammar fortfarande, men jag har börjat med smakportioner mat och gröt. Det går ok. Han tycker nog det är sådär :) Flaska och napp förstår han sig inte på, men hoppas på att han tar flaska snart iaf.