• jooo

BF maj 2017

Jag har lagt in ledigt 3 dagar innan bf, får se hur optimistisk jag är :D men än så länge (v 31) har ja inga direkta problem mer än att ja snarkar på nätterna så min stackars man flyr ^^ så svårt o veta hur de ska bli när man väntar första :)

• jooo

Ligger era bebisar med huvvet neråt redan? Min ligge rock sparkar på tvären hela tiden ut mot sidorna. Nojjar över att den inte kommer lägga sig och fixeras. Är i v 31 + 5.

• jooo

Jag är hungrig typ hela tiden haha. Har börjat få massa halsbränna på nätterna o småknaprar mariekex :P

• jooo

Min lilla plutt som va så lugn första 21 veckorna har gått och blivit världens utbrytarkung. Ja är öm och har ont i hela magen för han sparkar så mycket. Förstår inte hur man ska klara 6 veckor till hmmmm

• jooo

Jag var på v 35 kontrollen igår. Bebis ligger med huvudet neråt men ruckbart. Ja hoppas verkligen han stannar kvar :O vill verkligen inte göra kejsarsnitt och sätts verkar lite läskigt..På sjukhuset i Linköping säger de dock att de ofta utför sätesförlossningar och är trygga med det. Hmmm någon mer som har dessa tankar?

• jooo
    Frost skrev 2017-04-13 17:32:27 följande:

Hoppas bebis sjunker ner lite till och fixerar sig så du slipper oroa dig över det. De pratar ju mycket här i Linköping om att de har så många lyckade sätesbjudningar och att det inte är några problem men jag känner mig tveksam alltså. Jag vill verkligen undvika sätesbjudning då jag inte känner mig trygg med det, oavsett om personalen är trygg med det eller inte. Min läkare ville dock att huvudet skulle vara neråt då de ska klippa cerclaget eftersom hon är rädd för att det kan gå så fort och det är ju inte heller bra. Så förhoppningsvis slipper jag oroa mig. Har min v35 kontroll nästa vecka så får se om bm säger nåt.

Jag hoppas också de :) har du varit på kontroll nu? Jag inväntar v 37 kontrollen på fredag om en vecka och hoppas att han då fixerat sig! Tillhör du med linköping? Tycker de är lite läskigt med den där bakterien på BB men de ska väl va sanerat och borta nu.
  • jooo
    Frost skrev 2017-04-21 09:11:17 följande:

Håller tummarna att han fixerar sig din lille! :)

Japp! Huvudet neråt men fortfarande ruckbart. 4 maj ska jag in och klippa cerclaget och de sa att det blir vändningsförsök då om huvudet inte skulle vara neråt.

Ja de säger ju att det ska vara sanerat och så nu, vet att de var tvungna att kasta alla pappa-sängar och att de väntade på nya. Hoppas de har hunnit komma! Hela neo-avdelningen ska ju flytta upp bredvid förlossningen nästa vecka också så det är mycket som händer där. Tänker att bakterien var ju på BB och neo så det är positivt att de lämnar gamla saker och lokaler!

Åh ok hoppas din lille också ligger kvar med huvudet neråt då :) när är du beräknad? Verkar va många som ska ha här ikring i april /maj. Va nyss på föreläsningen inför förlossningen helt fullt :D

Ja jag hoppas både de hinner flytta och få alla sängar ^^ lämna allt ush.
  • jooo
    Fefferoni skrev 2017-04-22 06:44:28 följande:

Vilken bakterie pratar ni om? Jag tillhör också Linköping men har tydligen missat något :-O.

Jag fick info på den där "att föda" föreläsningen att de nyligen haft problem med mrsa bakterier på BB och neo och därför fått sanera hela lokalen. Slängt alla tyger mellan bäddarna, pappasängar osv. Men de ska vara borta nu och de flyttar dessutom snart. Bara att hoppas de är klart ^^ när ska du ha? Kul med fler vi kanske ses på sjukhuset :D
  • jooo
    Fefferoni skrev 2017-04-22 12:52:38 följande:

Oj då, det låter otäckt men bra att de sanerat och slängt ??????.

Jag är beräknad 16 maj men det är andra barnet så får se om han vill kika ut tidigare. Slutat jobba nu så han får gärna komma ????????????. Du då?

Mhm tycker också de men de ska nog gå bra :) ah ok då är du 4 dagar före mig. Det är min första så jag räknar med att gå över tiden :D skönt att du slutat jobba! Tiden går bra så sakta :P
  • jooo
    Fefferoni skrev 2017-04-23 15:31:55 följande:

Spännande med första barnet . Har allt gått bra hittills? Det är lite annat att vänta andra då vi egentligen knappt fattar att det kommer en till och det snart! Vår stora två-åring håller oss sysselsatta .

Absolut tycker de gått över förväntan. Inte en sak illamående eller foglossning osv. Lite trött genom hela men läkarna har haft svårt att reglera mitt levaxin för sköldkörteln så inte så konstigt. Förstår de måste vara speciellt det också. Vad säger hon/han om syskon snart? Har du mått bra?

Dagarna har bara så sakta nu...Känns som ja hade 30 dagar kvar för 2 veckor sen men är bara 5 dagar sen haha.
  • jooo

Idag hos bm på v 37 kontrollen framkom de att jag utvecklat havandeskapsförgiftning. Ligger jättehögt på blodtryck och 3 + på äggvita trots att ja för två veckor sen inte hade något symtom eller dåliga prover. Så är inlagd på förlossningn över helgen för observation. I och med att ja är i v 37 +0 på söndag kan de bli igångsättning. Jösses inte alls beredd på detta. Räknat med att gå över ng 20 maj med flera veckor :P

• jooo
    Fefferoni skrev 2017-04-29 10:31:42 följande:

Men åh, mår du bra? Hur högt låg trycket? Hoppas allt går bra, håller tummarna.

165/110 har jag haft som mest pendlar lite nu. Är inlagd på förlossningen igen från idag varit hemma i 2 dagae innan. Nu har dock läkaren bestämt sig för att sätta igång honom så fått första shotten nu. Är öppen 1 cm sen innan så lär dröja. Men underbart att få se sin plutt inom några dagar . Hur mår du?
  • jooo
    Bäbiiiis skrev 2017-05-01 20:15:34 följande:

En miniuppdatering från mig. Igår i v 37+2 föddes min son. 3400 g och 50 cm. Allt gick jättebra och nu är vi hemma igen.

Grattis!!!
  • jooo

I tisdags kom vår lilla vän efter igångsättning i och med min havandeskapsförgiftning i v 37 +1. Var helt omogen i måndags kväll, Cytotec hela natten öppnat mig 2 cm på förmiddagen på tisdagen. Vattnet gick vid läkarundersökning vid 13- tiden. Värkstimulerande dropp på de och ute vid 18 tiden. Öppnade mig 8 cm på 5 timmar. Läkarna hade förberett oss på att de kunde i värsta fall bli upp till 3 dygn då jag var omogen och förstföderska men väldig smidig förlossning måste jag säga :Det

Och på tal om jag tyckte jag kände hicka över hela magen och hade också fruktansvärd halsbränna men lillen hade fixerat sig långt ner i bäckenet :)

Lycka till alla ni andra. Här bebisgosas de :)
  • jooo

Min lucas har också varit förskyld i snart 2 veckor stackarn men inget feber o ätit som vanligt som tur är. Han blev 5 veckor igår och väger nu 4200 gram och hela 53 cm lång äter och sover och myser mest om dagarna!

• jooo

Hej hopp får son har också hunnit bli 6 mån i veckan :) kämpar på att få honom o åla sig framåt, vill helst inte ligga på mage. däremot sitter superstabilt och stapplatr fram när man håller honom i händerna, så kanske inte blir någon krypning här hehe. äter välling morgon o kväll, ersättning nått, samt lunch och gröt mellanmål. hoppas ni har en mysig vardag ihop med era småttingar :)

Svar på tråden BF maj 2017