BF maj 2017
Är det någon mer som bor utomlands? Själv bor jag som sagt i Spanien.
Är det någon mer som bor utomlands? Själv bor jag som sagt i Spanien.
Åh va roligt att höra!!:) låter spännande med nytt vul om två veckor med! Det blev jag också sugen att göra nu:) gör du det privat el på regionen?
Skulle stå ul inte kl hehe
Någon mer som äter Folsyra?
Tar B-vitamintillägg med folsyra, omega 3 via planktonkapslar.
Har jag förstått det rätt att man bara får ett ultraljud i vecka 18 i Sverige? Bor i Stockholm.
Födde mitt första barn i England och där fick jag tre (v12 v20 och v36). Kan nog inte vänta till v18 så är det så bokar jag privat om några veckor!
I kalmar län får man 2 UL, ett runt v 11-14 (även om man inte vill göra KUB så gör man ett ultraljud i dom veckorna) och sen är det RUL v 18-20. Alla blir erbjudna att göra KUB gratis här men om man som sagt inte vill göra det så får man ändå ett ultraljud så de känns skönt :D
Ja det är min plan. Jag hade en tuff förlossning med första barnet där det slutade med akut snitt. Min kropp svarade inte på dropp överhuvudtaget och jag öppnade mig 0,5cm på 18h. Dessutom fick jag en förlossningsdepression efteråt och även min man mådde väldigt väldigt dåligt. Så jag tänker att ett planerat snitt är det bästa för oss båda, då vet vi hur det går till och kan förbereda oss.
Antar att du inte bor här i Sverige. Men hur funkar det med att "köpa" ett snitt? Blev bara nyfiken :)
Här i Linköping gör man ett UL i ca vecka 12-13 och ett i ca vecka 18-19. Kub är gratis.
Hej på er, vecka 6+3 här. Andra barnet för vår del och BF 2017-05-13. Den blivande storasystern är 19 månader <3 :).
Har inte hunnit läsa igenom hela tråden men är det någon annan som väntar barn nummer 2?