Inlägg från: EvelinaS0403 |Visa alla inlägg
  • EvelinaS0403

BF maj 2017

MammaBecka skrev 2016-09-12 21:58:25 följande:
    Jag plussade i onsdags :)
    Då plussade vi nära, samma vecka? Min stå v 5 (4+3)
  • EvelinaS0403
    LillaPyret skrev 2016-09-13 05:22:32 följande:

När började ni känna på riktigt att ni va gravida? Jag har inga symptom än förutom kanske att jag är mer törstig och mer hungrig men annars inget. V.4+0 idag. Jag hoppas jag får lite mer symptom snart. Har 4st TL test kvar som jag ska ta snart för att se en stegring av HCG så jag törs tro på det. Tycker det är så läskigt när jag inte har några tydliga symptom. Kan inte minnas hur jag mådde med sonen för de va 4år sen.

Jag känner endast lite mer hunger. Men ingenting heller. Låg och tänkte på samma. Inget illamående, eller något. Ömmande bröst har jag iofs. Men annars är det nog att jag är mer hungrig & kanske lite hårdare i magen :/ så de är mänga ggr jag tänkte "jag är inte gravid" jag är 4+4 idag
  • EvelinaS0403

Var på Bmc idag. Tidigt möte. Pratade om kost & alla mina mediciner. Känns så skönt. Och lite andra frågetecken är klara. Nästa träff är i okt som blir inskrivningsmöte.

• EvelinaS0403
    LillaPyret skrev 2016-09-13 15:46:19 följande:
    Hård i magen är jag med. Jag ska kolla med en sticka imorgon igen och se om det blivit starkare :) åt lunch på jobbet vid 12 och står redan hemma och lagar mat haha.
    Jag testade med digital & testet plussade gravid väldigt snabbt. På kortast tid. Den kunde ta upp till 5 min innan resultat, tror min kom på 1 min. :) "gravid 1-2"
    Tur man satt ner. Trodde ärligt jag inte var gravid. Jag åt massa nu idag. Först massa frukt, sen en rätt bra lunch. Sen har jag fått sug pä choklad som en tok, så några bitar choklad rök ner. Nu blir de inget förrän sambon är hemma & de är middag ^_^
  • EvelinaS0403
    GreenSpirit skrev 2016-09-13 16:14:43 följande:
    Grattis! Så himla kul!!:)

Ja, grattis själv med ju!!! :)

Men nu är jag hungrig igen! hahahaha, helt sjukt!!!

• EvelinaS0403
    happylife skrev 2016-09-13 17:42:51 följande:
    Jag är också jättehungrig! Hungrig en timme efter jag ätit, helt sjuk är det
    Hahahaha kul jag inte är den enda som fått ökad aptit :)
  • EvelinaS0403
    Jeahla skrev 2016-09-13 20:15:36 följande:

Jsg funderar lite på det här med ätande och viktuppgång. Man ska ju tydligen inte äta så värst mer än vanligt när man är gravid. Förra gången jag var gravid (tolv år sedan) åt jag enorma mängder och gick upp 18 kg. Men sen när jag ammade så gick jag ner allt plus att jag gick ner ytterligare nästan tio kg. Så jag behövde ju de extra kilona som jag gick upp. Så.. Jag undrar.. äta mycket eller hålla igen lite?

Håller på att leta balansen med. Precis tappat 22kg. Vill inte gå upp allt igen. Så det är lite jobbigt nu
  • EvelinaS0403

Var i Ullared idag, även det ännu är tidigt... Så köpte jag hem en del saker. Bodys, nappar, en skallra & filt och sånt. Kändes så overkligt!

• EvelinaS0403
    Tussilago6 skrev 2016-09-15 20:17:16 följande:
    Åhh vad roligt med lite shopping!!! *vill också*
    Ja, de blev bodys, filt, snutte & skallra m.m
  • EvelinaS0403

Blev lite shopping i Ullared. Första snuttefilt & skallra införskaffat & lite till. Idag ska min pappa få veta. En inslagen nappflaska "denna kommer du behöva nästa år" så de ska bli kul.

• EvelinaS0403

Idag berättade jag för min far. Han fick en nappflaska & när han öppnade den sa jag "denna kommer du ha användning för nästa år om allt går bra"
    Han grät, jag grät, han kramades, jag kramades och så grät vi lite till & sen skålade. Han med en grogg & jag med Loka hallon ???? sen fick han order att inte säga något då det ännu är väldigt tidigt. Vilket han förstod :) känns skönt att han vet.

• EvelinaS0403
    Tiiffany skrev 2016-09-22 09:14:21 följande:

Jag är i v4+3, när tycker ni jag ska ringa MVC? 

Jag ringde direkt & fick tid för hälsosamtalet. Inskrivning sker om några veckor
Svar på tråden BF maj 2017