-
Var absolut inte mening att skrämma upp ngn. Tycker bara att om det inte känns bra eller man är orolig är det bättre att kontakta vården en gång för mkt än för lite. Var inget illa menat.MammaBecka skrev 2016-09-18 16:32:01 följande:Tycker man inte ska skrämma upp någon. Det kan vara fullt normalt beroende på vart i magen smärtan sitter. -
Usch har jätteont idag. Är jätteförkyld så legat hela dagen. Vaknade med smärta över ena äggledaren o livmodern. Alldeles ömt om man rör utanpå magen över äggledaren. Pratade med vc om förkyldningen o de sa ingen Nasonex för bihålorna. Pratade sen med barnmorskan som sa ok med Nasonex en vecka eller två. Förvirrande :(.
-
Bor strax utanför Växjö. Roligt med fler som kommer bo i närheten. Första barnet hade jag många kompisar som fick samtidigt. Nu inga. Känns lite oroligt, för man behöver träffa andra med nyfödda med :).Norrisen skrev 2016-09-21 10:06:41 följande:Jag bort i på Öland i färjestaden
. Kommer dock att flytta strax efter förlossningen till min särbo i Växjö. -
Samma här. Jättetrött. Men har fått svårt att sova på nätterna så knappt sovit sista veckan. Mkt mensvärk på nätterna eller växtvärk menar jag. O ont helt enkelt. Ngn mer som har svårt att sova på nätterna?
-
Är i vecka 5 (4+6 imorgon) så går in i vecka 6 på fredag. Känns så oroligt. Min kompis säger ring gynakuten men de kan ju inte se så mkt ännu heller väl? Kanske bäst att försöka vänta ett tag till. Blir kanske bättre. Har du ont på båda sidorna eller en?Verben skrev 2016-09-21 19:38:32 följande:Jag har haft fruktansvärt ont på nätterna, så ont att jag vaknar av smärtan och jag måste gå upp och ta värktabletter! Ringde bm men hon sa att det är normalt så tror vi kan vara lugna men det är inte kul:( vilken vecka är du i?!:) -
Hos oss görMiichz skrev 2016-09-21 19:39:13 följande:Hur vet man när
Man ska göra kub? Ja har inte äns vart hos barnmorskan än och går in i vecka 8 snart!
Hur är de med er? Har ni vart hos bm än?
Man det v 11-14 om man vill. Vi har inskrivning i vecka 10 o ska ha bestämt oss då om vi vill ha det sa vår bm när jag ringde. -
Samma här. Eller minst 2-4 ggr på toa. Men tror progesteron-vagitorierna jag tar efter ivf påverkar en del med. Ska ta dem en vecka till.annadenise skrev 2016-09-21 21:31:00 följande:Jag måste gå upp och kissa 1-2 ggr per natt (vilket jag normalt sett aldrig gör) men de är ju vanligt pga alla hormoner. Trött är jag oxå,extremt trött. Jag skulle lätt kunna somna kl 20.00 när jag nattar min son
Men börjar bli orolig över värken iaf. Varenda steg jag tar känns det som vänster äggledare ska gå sönder. Utomkveds borde ju inte kännas såhär tidigt väl? -
Samma här. Jag väntar på att Gyn ska ringa så får vi se. Ivf-kliniken ville ngn skulle kolla det om det inte blev bättre. Kan knappt lyfta vänster ben.GreenSpirit skrev 2016-09-22 08:44:39 följande:I natt hade jag jätteont!!
Är så jävla rädd för utomhavandeskap! Har alltid molvärk till och från, ibland nästan ingenting och i bland massa.
I går eftermiddag hägg/stack det i vänstra äggstocken extra och jag blev helt öm när jag tryckte där.
Smärtade hela kvällen och var öm i natt.
Nu molar det från och till på båda sidor och mer på höger.
Men fortfarande öm på vänster. :( -
Hos oss är hälsosamtal frivilligt o särskilt med andra barnet. Hon sa de slår ihop det med inskrivningen om jag inte efterfrågar ett tidigare men det gör jag inte denna gången.
-
Var på gynakuten idag. Inte lusigt jag har ont. Är överstimulerad efter min ivf. Hela äggstockarna var fulla av megastora äggblåsor o äggstockarna stora som apelsiner. Fick blodförtunnande sprutor jag måste ta för annars är risken för proppar i lungorna stor. En del vätska i buken med. Ska tillbaka på vul igen nästa vecka. Jag frågade om fostret inte tar skada väl av medicinen men hon svarade bara kort nej o att prioritet var att hålla mig som mamma vid liv just nu. Känns lite skrämmande. Var för tidigt att se ngt mer på ultraljudet men hoppas kunna se ngn nästa vecka o kanske tom ett hjärta. Känns lite oroligt just nu o jag har vansinnigt ont. Men inte lusigt när äggstockarna är fulla.