• Freijah

BF maj 2017

I fredags var vi hos läkaren och fick höra hjärtat!! Otrolig lättnad! Speciellt som vår förra graviditet slutade med att vi upptäckte MA vid denna tiden.

Ultraljud inbokat till 12e december :)

• Freijah

Igår hade vi ÄNTLIGEN tid för ultraljud!!

Visade sig att vi har en frisk liten pojke som förvisso är lite blyg, men han gäspade och vinkade ändå när han inte gömde ansiktet bakom armarna.

Han låg lite dumt till så dom kunde inte se hela ryggraden, så vi ska in och göra nytt UL om 4 veckor.

Nu kan jag äntligen börja sy och sticka och hålla på, och maken min har redan börjat handla :)

• Freijah
    Ankissen skrev 2016-12-13 20:33:49 följande:
    Åh så fin han är! Jag längtar med till mitt RUL. Ska oxå sticka massor sen. :)

Va kul med en till stickare!

Jag har än så länge bara stickat lite småsaker i neutrala färger, men nu j*klar kan jag sätta spinn på allt garn jag har hemma :)
    Är så sugen på att göra en teddybjörn overall som jag har mönster på, så det blir nog mitt första projekt.

• Freijah
    Ankissen skrev 2016-12-13 21:38:58 följande:

Jag funderar på en dopklänning faktiskt. :) Och nån liten tunn filt i mormorsrutor kanske får virkas med. :) Jätteroligt tycker jag med med en till stickare. Jag har stickat lite till barnen och ett par tröjor till mig men inga mängder. :)

Jag har virkat en drös med mormorsrutor men har ingen susning om hur jag ska få ihop dom till en filt :p

Har samlat på mig drivor med stickmönster och garn de senaste åren, så nu måste jag bara bestämma mig för något och börja.

Denna har jag mönster på, och tänkte sticka i ett chunky merino garn så den kommer bli varm o skön till nästa vinter :)

• Freijah

Har ni börjat med någon inköps lista än?

Vi har köpt lite kläder, och gjort en baby registry som vi delat med familjen, men det känns som att utöver spjälsäng, skötbord/byrå och vagn så vet jag inte vad mer vi behöver.
    Vill inte köpa för mycket onödigt heller, men samtidigt borde man väl ändå ha liiite mer? :D

• Freijah
    ika_109 skrev 2016-12-19 20:24:08 följande:
    Nja, det är väl en jättebra start, bara att fylla på sen när bebis kommer... en sak som jag kom på som vi inte hade klarat oss utan är ett babynest, det användes flitigt!
    Det har jag funderat på, och har köpt hem material för att göra en själv. Ska bara få tummen ur och sätta fart :D
  • Freijah

Nu har även maken min fått känna sparkar! Första gången på juldagen och ett par gånger igår.

Så himla kul!!

Har moderkakan i framvägg, v21+3 idag :)

• Freijah

Igår var första dagen som jag kunnat se sparkarna på utsidan!!

Legat med magkatarr hela dagen så har inte gjort mycket annat än att kolla på tv, och tydligen försökte lilleman sparka igång mig :)

Intet ont som inte har något gott med sig!

Vecka 21+4 idag och har moderkakan i framvägg så jag väntade mig inget på ett par veckor än!

• Freijah
    Paincake skrev 2017-01-04 16:03:31 följande:
    Vi håller tummarna för er.

Så, vilka vagnar blir det för er här i tråden? Jag är insnöad på vagnar. Kollar, jämför, klämmer och känner. Min äldsta hade en Emmaljunga Nitro City. Jättebra vagn men tålde inte slitaget så nästa barn fick en ny Brio go. Den var vi också riktigt nöjda med men den var lite stor, framför allt i jämförelse med Nitron. Krockade med allt.

Detta barn kommer att få en Kronan City. Tror det kan bli en höjdare, faktist.

Jag har noll koll på barnvagnsdjungeln här i usa, men eftersom vi inte kommer använda vagnen så mycket så blir det nog en Graco Modes Click Connect Travel System.

• Freijah
    Paincake skrev 2017-01-04 23:51:17 följande:
    Mmm. Mjukost. Så himla praktiskt att ta med sig en tub. :D

Vi hade mjuklift till första vagnen. Då bodde vi en (lång) trappa upp utan hiss och då var mjukliften himla praktisk. Nu bor vi i villa och kommer nog inte behöva klicka av hårdliften på samma sätt. (Hoppas jag!!)

Namn då? Hur går tankarna för er?

Vi har redan bestämt namn, typ dagen efter ultraljudet visste vi vad han skulle heta :)
    Kan såklart visa sig att liten inte alls passar i sitt namn när han väl är född, men det blir isåfall ett senare problem.

Svar på tråden BF maj 2017