BF maj 2017
Hoppas ni alla mår bra =) Har det börjat synas på er att ni är gravida än?
Hoppas ni alla mår bra =) Har det börjat synas på er att ni är gravida än?
Här syns det galet mkt. Känns som v 20 med första fast är i v 15 :O
Här syns inget mer än att jag gått upp haha. Ush vägen redan 5 kg mer än innan. Går in i v 13 imorgon. Hårdbantade innan och slutade, då kom kg som en smack /:
Vilka fina magar ni alla har =) Så avundsjuk jag blir. Har ni bilder som visar innan och i dagsläget?
Fast fruktsocker påverkar blodsockret i princip lika mycket som rent socker (godis) gör så det är kanske inte heller det bästa. Tyvärr.
Min pappa har diabetes så jag försöker medvetet att hålla mitt blodsocker jämnt (även om jag varken har diabetestendenser eller instabilt blodsocker) och då ryker tyvärr både frukten och godiset. Små mängder är ok men inte mer än så.
Har någon här känt av lilla pyret än?
Det är ju första barnet för mig. Så jag vet ju ingenting ;). Men i tre dagar nu har jag känt något som "petar" mig. Det kommer två-tre pet på raken. Sen slutar det. I dom tre dagar när jag känt detta, "petas det" när jag ligger på rygg. Kan det verkligen vara den lilla? Är i vecka 15+6 idag.
Jag är så nervös!
I torsdagskväll fick jag akut ont i magen. Har aldrig haft så ont. Kunde inte sitta, ligga, stå, allt gjorde så ont. Jag spydde flera gånger pga smärtan. Jag var tvungen att ringa gynakuten för jag trodde att något var på tok! Kunde inte gå från bilen till avdelningen, så fick sätta mig i en rullstol. Jag bara spydde och spydde. När vi väl kom upp fick jag hjälp direkt. Dock kunde dom knappt göra undersökningen (VUL) för det gjorde så ont och jag var tvungen att sätta mig upp två gånger för att spy. Det visade sig att det inte var något problem med lilla bönan (tack och lov). Men dom gav mig morfin, för att sedan skicka mig vidare till vanliga akuten. Det visade sig att jag hade njutsten. Vilken smärta!! Men till min fråga, är mofin farligt för barnet? Det sa dom inget om på gyn. Men sen på vanliga akuten sa dom något i stil med "du har redan utsatt barnet för morfin". Det lät ju inte alls bra. Så nu är jag såååå nervös.
Åh satt i bilen tidigare imorse och kör och längst ner i magen känns det som om det fladdrar till typ som en fisk som sprattlar på ett bord. Var bara i ett par sekunder sen kände jag inget mer och har inte känt något mer heller. Tänk om det var plutt, så mysigt :)
Är det vanligt att man kan känna en gång och sen att det dröjer till nästa gång?
Så mysigt! Vilken vecka är du i nu? :)
Igårkväll kände både jag och min pojkvän sparkarna utanpå magen för första gången :) Såå mysigt! Lilla bönan höll på att sparka för fullt i nästan fem minuter. Den senaste veckan har "flaxet" kommit mycket oftare än tidigare. Hur är sparkarna för er andra?