• ika_109

BF maj 2017

Tänkte höra med Er andra hur det är med vikten... jag började på 56 kg har inte haft ngt illamående men har haft lite svårt att finna matlusten vilket har resulterat i att jag nu är nere på 53 kg.. börjar bli lite orolig om det inte vänder snart, börjar känna mig trött och orkeslös vilket är lite jobbigt med en 1,5 åring hemma :)

Inte alls som förra graviditeten då jag började på 56 och gick sakta men stadigt uppåt från dag ett och slutade till sist på 18 kg.

Har Ni börjat öka i vikt?

• ika_109

Här är jag i vecka 11 (10+2), bilden är inte jättebra men man ser att det är en liten böna där inne iaf.
    Emmaa90 skrev 2016-10-21 11:00:33 följande:

Tidigt ultraljud nästa vecka, v 10 (9+4). Längtar med skräckblandad förtjusning..
    Ni som gjort ul i samma v, ser man mycket? Eller är det bara en liten böna vid de laget?

• ika_109

Väntar svar på Nipt idag eller senast måndag... kan man vara mer nervös!?! Hoppas verkligen han hör av sig idag!!

• ika_109
    jooo skrev 2016-10-28 18:06:13 följande:

Har de hört av sig ika?

Vår läkare har stora förhoppningar att provet blir klart under dagen och med den tidsdifferens vi har mot USA så kommer jag troligtvis få det imorgon. Vår läkare skulle skicka ett sms och mail och så får vi samma info brevledes under nästa vecka. Värsta scenario är ju att tvingas vänta till måndagkväll eller tisdag morgon som det då blir...
  • ika_109
    jooo skrev 2016-10-28 18:06:13 följande:

Har de hört av sig ika?

ÄNTLIGEN fick vi svar, vår fantastiska läkare tog sig tid att höra av sig till oss på en lördagmorgon!! Vi väntar en frisk liten flicka och vår gosse ska bli storebror!!!

Lyckan är total!!! <3 <3 <3
  • ika_109
    hope88 skrev 2016-10-29 12:53:59 följande:
    Åhh så härligt!! Grattis :) Vart gjorde ni nipt? Funderar också på det
    Vi gjorde Nipt hos Crocus (Anders Selbing) och fick svar på 8 dgr trots att det skickades till USA på analys..

Är man en orolig individ som jag så kan jag rekommendera nipt många nöjer sig dock med Kubens resultat vilket vi inte känner full tillit till.
  • ika_109
    hope88 skrev 2016-10-29 14:11:54 följande:
    Tack för svar :) Åh är en bit till Linköping men crocuskliniken finns även i Sthlm såg jag på deras hemsida.

Är också en orolig individ så känner att det testet blir bäst för oss. Ska boka en tid :) Vilken vecka gjorde du i? Jag är i 10+3 nu.
    Jag trodde att jag var i 9 +4 men blev framflyttad till 10+2 men bara man har passerat vecka 9+0 så ska det vara ok.

åååh lycka till och lova berätta vad ni bestämmer er för och hur det går.. :)
  • ika_109
    hope88 skrev 2016-10-29 14:33:22 följande:
    Okej :) Skönt att bli framflyttad :) Struntar ni helt i kuben i och med svaret från nipt eller gör ni tidigt ul eller väntar ni till rutinultraljudet istället? Många frågor;)

Absolut det gör jag :) Blir nipt, men funderar på att göra det tidiga ul i kuben men då strunta i kub blodprovet.
    Vi kommer göra kuben, av 2 anledningar, dels blev vi rekommenderade av Selbing att faktiskt göra kub då man kan upptäcka andra saker också för att jag är nyfiken och vill jämföra med vår första graviditet.

Men resultatet kommer inte spela ngn roll längre då vi redan har resultatet från Nipt med betydligt större säkerhetsmarginal. 
  • ika_109

Jag tog blodprov inför nipt den här veckan och den 7:e väntar kuben...

Vi fick betala 6050 kr för det vanliga och inte ett utökat test.

• ika_109
    Teresiat skrev 2016-10-30 17:38:53 följande:

Nån annan än jag som är tröööööött? Somnar typ vid 20.00 varje kväll ;/

Ååååh vad jag känner igen det där... börjar som du bli trött vid åtta och vid nio har jag redan intagit sängen, min sambo tycker inte det är speciellt roligt att få "sitta uppe" helt själv varje kväll :)

Det släppte runt vecka 12-13 för mig under första graviditeten, går in i vecka 13 imorgon och har väl börjat märka en skillnad även om det går för sakta..
Svar på tråden BF maj 2017