• jooo

BF maj 2017

Bara svullen mage och ömma bröstvårtor. Inget illamående alls.

• jooo

Jag ska på privat vul imorgonbitti. är då i v 9+ 0. Supernervös över att det inte ska se bra ut i och med bristen på symtom /:/: Timmarnabra kryper fram idag.

• jooo
    GreenSpirit skrev 2016-10-06 14:33:27 följande:
    Jag skall också på VUl i morgon klockan 11:00. Galet nervös så jag mår illa.

Var på VUL för två veckor sedan och då såg de vara en fostersäck men inget mer så jag vill vara få det överstökat.

Min kille är inte det minsta nervös vare sig för det ena eller andra, både på gott och ont kanske.:/
    åh samma här. Min karl tar de också väldigt lugnt...kommer ha svårt o sova inatt. Lycka till iaf, hoppas vi båda får mycket positiva besked :)
  • jooo

Hej tjejer. Har idag varit på vul och sett ett fint hjärta ticka på som det ska :) tyvärr blev jag bakåtflyttad från 7+5 till 6+6. Min ägglosnnig har förshoppningsvis inte varit helt i tid ( har gandka lång mencykel på 32 dagar o oregelbunden ägglossning så klurigt o veta) Beräknad bf är nu istället 27 maj :P

• jooo

På mitt vul mätte de min böna till v 6+ 6. Fast jag enligt min beräkning efter mens va 7 +5. Läkaren sa att det är jättevanligt att bli flyttad så här tidigt och att det egentligen inte går att säga nått om bf datumet ännu. Det är därför man har RUL för att uppskatta bf. När de är så här små kan man råkat se fel på nån mm,fostrena växer olika fort osv. Hoppas din lille växer på sig i veckan :)

• jooo
    FruHolmli skrev 2016-10-10 07:23:07 följande:

Och på vårat sa dom att det var rätt säkert och mycket viktigt att det blir HELT korrekt, då vi ska göra kub-test får inte felmätning ske. Så 1 veckas skillnad i vårat fall skulle vara jättemisstag.

Vi var exakt på dagen. Ingen ändring alls.

Aha oj. Är ju jättestor procent som aldrig gör något tidigt vul, utan första gången till Kub. Då chansar de ju bara när de sätter tid för kub i och med att man aldrig kan säga säkert när ägglossning skett utan ultraljud.
  • jooo

Hittade på 1177 att KUB kan göras i v 11 - v 14. Så det är ganska stora marginaler på veckor :) men alla verks rju jämt säga helt olika saker. Litar inte på någon inom vården hehe.

• jooo

Som sagt verkar olika. Tycker de är så märkligt att de kan ge så olika besked hela tiden /: I Östergötland blir alla erbjudna Kub i ca v 13. Men inget VUL innan dess. Jag gjorde ett privat bara för att stilla min oro och få se ett pickande hjärta hihi. Men mvc sa bestämt nej till de om man inte har störtblödningar oh uppenbar risk för missfall.

• jooo

Haha ah jösses. Ja är också svullen. Ser hur mina kollegor tittar konstigt på magen /:

Svar på tråden BF maj 2017