BF maj 2017
Någon fler än jag som vill stanna här på Familjeliv och skriva? Känner inte för att bli så offentlig på FB.
Någon fler än jag som vill stanna här på Familjeliv och skriva? Känner inte för att bli så offentlig på FB.
Hej. Undrar en sak. Jag vet datum för ägglossning och sex samt hugg i magen så det som stod på digitala stämmer. Gravid 2 veckor. Stämmer ganska exakt.
Men. BM flyttar ju fram en ändå pga senaste mensen osv.
Så i min hjärna är jag i vecka 2. Och enligt appen, BM samt alla andra är jag i vecka 4-5..::
Så nu min fråga. För att passera de riskabla 12 veckorna. Ska de räknas utifrån appen eller det faktum att jag nu har varit gravid 2 veckor och tar tio kvar?
Hoppas ni förstår min fråga !
När jag blir med offentlig. Vad heter gruppen på fb ?
När fick ni era symptom? Jag är i vecka 4+2 och känner absolut ingenting
Är det någon mer som kräks regelbundet? Jag spyr både hemma och på jobbet. Har fått tips om B6 och ingefärskapslar av min barnmorska vilket hjälper lite. Men så jobbigt att behöva kräkas på jobbet och försöka låtsas som ingenting...
Hur mår alla?
Ni som har gjort ett KUB test. Får man med sig/köpa en ultraljudsbild redan då? Känns som att man knappt vågar fråga BM om det för då uppfattas det som om man inte tar testet på allvar.
Vi fick köpa ultraljuds bilder när vi gjorde kub med sonen. Typ 50 kr styck eller vad det var.
Har ni några bra ursäkter till varför ni ej dricker. Har just nu vit månad med sambon (det har vi varje september så inget konstigt) men sen? Tänkte inte berätta för familj/vänner förrän v 12 (i v 7 nu). Lär komma middagar osv där jag ej kan ta ett glas vin.
Annars kan man ju bara säga att man tar en vit månad. Egentligen har ju inte folk nåt med det att göra över huvud taget. :)
Åh har också funderat mkt på detta då jag är glad i vin! Vet en kompis som hällde i alkoholfritt vin i en annan flaska o hade med o drack!:D beroende på hur stora middagarna är kan man kanske hälla ut det i smyg :P magkatarren tyckte jag var ett bra tips!