BF maj 2017
Jag bor i Minnesota, USA.
Men är uppvuxen i Helsingborg och bodde innan jag flyttade hit i Hammarstrand i Jämtland. :)
Jag bor i Minnesota, USA.
Men är uppvuxen i Helsingborg och bodde innan jag flyttade hit i Hammarstrand i Jämtland. :)
Mailade min läkare igårkväll ang att jag har svarta prickar som flyter förbi ögonen på mig, samt att jag har grumlig urin och ingen aptit. Samt att jag sen innan har förhöjt blodtryck.
Nyss ringde dom och ville att jag skulle komma in och lämna urinprov och ta blodtryck.
Så nu är mannen på väg hem från jobbet för att köra in mig till sjukhuset.
Bäbis hoppar omkring som vanligt så är inte jätteorolig, men bättre att kolla en gång för mycket än en gång för lite.
Jag har också haft läkarkontakt idag. Fick en blödning och har täta sammandragningar men allt är fint med bebis och tappen är oförändrad än så länge. Vi håller tummarna att det inte blir mer än så.
Dom hittade lite glukos i urinen, men inte mycket protein eller tecken på infektion, så jag ska göra glukosbelastning nästa gång jag har tid hos min läkare.
Någon annan som varit med om detta?
Så fort jag lutar mig tillbaka i soffan, eller ligger / halvligger på rygg i sängen så börjar hjärtat att slå jättehårt.
Blir riktigt obehagligt faktiskt, så nu får jag antingen sitta spikrakt eller framåtlutad, eller på sidan typ...
Ska träffa ob/gyn läkaren den 10e så ska ta upp det med henne då.
Men ville veta om någon annan varit med om det.
Vecka 26+5 idag :)
Jag är så trött hela tiden!
32+5 idag och skulle helt ärligt kunna sova 18 timmar om dagen.
Lillen är helt vild i magen morgon och kväll så det är supermysigt, och dom enda "måstena" som saknas är blöjor med tillbehör, så det känns väldigt skönt att slippa oroa sig allt för mycket.
Ankissen sådär har jag också haft några gånger, speciellt när jag försökt ta mig upp ur sängen eller soffan och vridit mig "fel"
Jag är inte heller hungrig längre. Sen att jag fick magsjuka i helgen gör inte saken bättre :/
Igår och idag har jag haft en sån extrem klåda, främst i händerna och fötterna, men även på armar och ben.
Googlade lite och blev lite oroligöver vad jag hitta, så blev att maila min läkare nu på morgonen, hoppas på svar innan lunch!
Kan vara hepatos. Åk och ta ett blodprov som visar om det är de du har eller inte. Finns i så fall medicin att få och Sen kommer du få ta nya prover med jämna mellanrum. Jag har haft hepatos i båda mina graviditeter!