• Ankissen

BF maj 2017

JoJoNo skrev 2016-12-08 19:20:10 följande:

Till alla som undrade om njurarna. De ska inte synas knappt alls i denna veckan. Men de var jättestora och fyllda med vätska. Bebisen kan inte göra sig av med vätskan. Just nu funkade de delvis men risken är att de lägger av helt och då dör han i magen. Hade det varit en njure hade prognosen sett bättre ut men eftersom det är båda är det sämre.

Åh stackars er! :(
  • Ankissen
    FnR96 skrev 2016-12-09 16:56:07 följande:

Ny tid för rul den 21 dec.. wohoo, önskar att man kunde få se bebis hela tiden. Jag går in i vecka 18 imorgon, hur ser era magar ut? ????

Jättefin mage! Jag har nästan inte dokumenterat min mage alls denna gång. Vi måste börja bättra oss där sa vi igår mannen och jag. Men vi har ju levt som i ett vakum mellan KUB och NIPT så då har vi inte känt för att fota.
  • Ankissen

Hörrni tjejer, en trött liten fråga här. Hur ligger ni när ni sover? Jag är en utpräglad magsovare men det funkar inte lika bra nu när jag snart gjort 17 fulla veckor. Försöker sova på sidan men det är inte riktigt lika skönt. ;)

• Ankissen

Jag har också försökt köra på sidan med ett ben upp, typ framstupa sidoläge. I natt var dock magen lite bökig då vi hade varit på julbord och då saknade jag verkligen mitt magläge. :)

• Ankissen
    ika_109 skrev 2016-12-11 16:54:30 följande:

min kropp verkar fungera tvärtom.. mitt illamående har börjat i vecka 17 dvs förra veckan. Mådde bra under hela förra och det började bra den här graviditeten men tji fick jag.. Kan bara äta kallt och inget varmt1

Jag är oxå lite illamående nu i v.17. Speciellt när jac äter mat som jag inte är riktigt sugen på, så kväljer det mig. Blä!
  • Ankissen

Tror jag kommer vara i v. 20 på mitt RUL. Går in i v.18 i morgon och RUL är 29/12.

• Ankissen
    Freijah skrev 2016-12-13 20:21:00 följande:

Igår hade vi ÄNTLIGEN tid för ultraljud!!

Visade sig att vi har en frisk liten pojke som förvisso är lite blyg, men han gäspade och vinkade ändå när han inte gömde ansiktet bakom armarna.

Han låg lite dumt till så dom kunde inte se hela ryggraden, så vi ska in och göra nytt UL om 4 veckor.

Nu kan jag äntligen börja sy och sticka och hålla på, och maken min har redan börjat handla :)

Åh så fin han är! Jag längtar med till mitt RUL. Ska oxå sticka massor sen. :)
  • Ankissen
    Freijah skrev 2016-12-13 20:59:10 följande:

Va kul med en till stickare!

Jag har än så länge bara stickat lite småsaker i neutrala färger, men nu j*klar kan jag sätta spinn på allt garn jag har hemma :)

Är så sugen på att göra en teddybjörn overall som jag har mönster på, så det blir nog mitt första projekt.

Jag funderar på en dopklänning faktiskt. :) Och nån liten tunn filt i mormorsrutor kanske får virkas med. :) Jätteroligt tycker jag med med en till stickare. Jag har stickat lite till barnen och ett par tröjor till mig men inga mängder. :)
  • Ankissen
    ika_109 skrev 2016-12-15 16:21:12 följande:

Gravidillamående, dunderfökyld och med en 20 månaders som har energi som en hel jag vet inte vad... är försiktig med att konsumera nässpray och panodil och mår således som en kratta!! Behövde bara få klaga av mig lite..

Usch krya på dig! Jag går runt och är orolig för vinterkräkan. Har läst att den är extra dramatisk i år... :(

Idag har jag känt lite rörelse i magen, som ja inte kan misstolka! :) Och berättat för nästan alla elever jag har att jag bara ska ha dem till påsk! :)
Svar på tråden BF maj 2017