BF maj 2017
Tidigt ultraljud nästa vecka, v 10 (9+4). Längtar med skräckblandad förtjusning..
Ni som gjort ul i samma v, ser man mycket? Eller är det bara en liten böna vid de laget?
9+1 var jag i då!
Tidigt ultraljud nästa vecka, v 10 (9+4). Längtar med skräckblandad förtjusning..
Ni som gjort ul i samma v, ser man mycket? Eller är det bara en liten böna vid de laget?
Har lagt till nu!
Messa mig så lägger jag till.
Antingen som vän för eller så messar ni er FB mailadress, den som FB skapat åt er! Inte den för inloggning.
Vi gjorde ul i måndags.
Finaste lilla flickan visade oss hur hon smaskade på fostervatten. Hela fina läppar såg vi och tungan räckte hon ut! :)
Allt såg så fint ut och mätningar visade exakta datumet vi har. (Gjort IBF så det ändras ändå inte!) 1/5 kommer en liten prinsessa <3
Hej alla fina blivande mammor!
Måste bara kolla, är JAG den ända som väntar en flicka här? Har bara sätt massa pojkbebisar än så länge i denna tråd hehe :)
Och GOD JUL ????
Hmmm jag känner små diffusa ryck i magen ibland och lite konstiga kurrningar. Känna mest vid sidorna av naveln. Är i v 21 på söndag. Tror ni de kan va bebisen som äntligen är på g?
Jag går hem 14 dagar innnan BF.
Jag har ca 200 komptimmar att ta ut. När de är uttagna så går jag på semester. Har 91 dagar semester att ta ut.
Så i september börjar jag jobba igen. Då går min man hem på föräldraledighet och blir hemma 1 år.
Jag är dagmamma så jag är inte långt borta från make och lillan!
:)
Är i vecka 26 och har gått ner 0,4kg ännu sedan inskrivning i 7+2 :(
Jag tappar mina vigselringar och har nu på kvällen fått tagit av mig dom av rädsla att inte känna det!
Brukar väl typ vara för man sväller!
Jag ser mager ut i ansikte Och hals.
Jag har gått upp mest 6 kg med de andra 3, och ser alltid mager ut på dessa platser, nästan sjuk mot slutet.
Dock aldrig hamnat på minus vid 26 veckor förr..
Har börjat fundera lite på förlossningen och har ett litet dilemma.. En av våra grannar är barnmorska på förlossningen och börjar nu fundera lite..
Vill jag ha vår granne som BM, ha en granne mellan benen som jag sen skall rensa ogräs med vår föreningens städdagar t ex
Eller skall jag se det som en extra trygghet?
Tycker nämligen att det räckte med vi redan haft en granne som kontakt, läkaren på Neo som tog hand om vår son för 2 år sedan var även vår granne det med..
Gaah, ska man se det som tur eller otur?
Jag tycker tiden rusat!!
V.37 idag. Bebis ligger prick mitt i kurvan och jag har inte gått upp ett enda kilo sedan V.7!
Jobbar denna vecka sedan kliver jag på semester till hösten. Då går pappan i huset hem 1 år.
Jaaa! Så mysigt! Nästa månad är liksom VÅR månad!
Jag som har BF 1/5 ligger väl inom ramen för att möjligen kunna få en aprilbebis, men eftersom jag gick över tiden med första barnet är det vad jag väntar mig den här gången också.
Igår hade jag prick 4v kvar till bf, men jag tänker ju 6v utifrån min förra erfarenhet.
Kan ju dock lika gärna bli 2v... Spännande!
Oj! Här var det länge sedan jag skev...
väntar fjärde barnet 1 maj, 20 dagar kvar med andra ord till BF.
Ska till spec-mvc imorgon för att diskutera igångsättningoga tidigare snabba förlossningar...
I övrigt går detta så segt och långsamt nu, men det gör det ju liksom i slutet.
Min man fyller år 17 maj, och tänker att då är i alla fall bebisen ute <3
Foglossningen gör mig oerhört begränsad, igår fick kryckorna plockas fram :(
Mycket gnäll, men jag vet ju innerst inne att snart är bebis här, och det kommer vara värt ALLT!
Här lyser lillasyster med frånvaron!!
1/5 skulle hon kommit! :)
Tisdag sätts jag igång om hon inte kommer i helgen. 16 dagar över tid då!!!!
Skitunge.
Jag mår bra. Hon mår bra, det är väl huvudsaken.
Men väntan är såååååå dryg!!!
Här har lilla Svea fötts för 8 dagar sedan.
På +13.
Förlossningen gick lika snabbt som med de andra.
En och en halvtimme från första aning till värk, eller mer sammandragningar med tryck.
Ca 1 timme hann vi vara på förlossning iallafall :)