• Tiiffany

BF maj 2017

sigge1235 skrev 2016-10-03 15:20:49 följande:
    Nej, de såg inget alls.. Konstigt.. Såg de något embryo hos dig? Varför gjorde du två så tidiga VUL?

Hon kunde se en skymt av ngt som kunde vara embryot. Jag har under våren gjort utredningar där då jag fick missfall förra hösten och de sa att jag är välkommen tillbaka när jag vill, så nu när jag gjort VUL 2 gånger samt tog blodprover så kunde de utesluta utomkvedshavandeskap.

Kan du inte be om tidigare VUL? 

• Tiiffany

Illamåendet är här! Kunde inte njuta av bullar idag utan tvingade i mig dem istället :p 

• Tiiffany
    Teresiat skrev 2016-10-04 15:21:34 följande:

Jag åt en stor bulle och bröd till lunchen. Ångrar mig bittert då totalt förstoppad, och bröd gör inte saken bättre :( :(

Du får käka katrinplommon eller dricka linfröte :) Är lite osäker dock om man ska dricka sånt när man är gravid 
  • Tiiffany
    Bebisbubbla skrev 2016-10-04 15:34:02 följande:
    Stackare! Jag själv mår också illa. Inne på 3:e veckan och dygnet runt. Väntar på att det ska ge sig snart.
    Oj 3veckor hade jag kollapsat! 
  • Tiiffany
    Bebisbubbla skrev 2016-10-04 15:52:33 följande:

Haha ja sambon har hört rätt mycket gnäll. Försöker äta regelbundet för att hålla det under kontroll men börjar vara less. Testat Postafen men blir så extremt trött av det och egentligen vill jag inte ta tabletter alls.

Jag förstår det, tabletter är bland det sista man vill ta. Hoppas det blir bättre för dig snart, för mig har det precis börjat så får se hur länge jag håller ut haha
  • Tiiffany

Var på vul idag v6+2 och man såg 3mm embryo med tickande hjärta. Dock har jag fortfarande bruna flytningar som kommer från livmodern. Dock ser man inte någon blodansamling i livmodern. Blir orolig hela tiden och undrar när det ska sluta komma bruna flytningar :( 

Fick en ny tid nästa vecka fredag. 

• Tiiffany

Min chef tittade på min mage igår (ingen på jobbet vet). Jag har IBS så min mage blir alltid svullen efter maten, men med graviditeten så¨blir det 100 gånger värre och magen såg ut som 6månader :O 

Mår så illa hela tiden, kan knappt sitta på tåget och känna lukten av tidningar eller konstiga lukter. Tror ni såna där åkband för åksjuka kan hjälpa? 

• Tiiffany

Fyyy alltså illamåandet tar kål på mig. Bra tips som lindrar illamåendet? Sitter just nu på jobbet och äter salta pinnar

• Tiiffany
    enussune skrev 2016-10-12 13:16:11 följande:

Hur har det gått för er som haft bruna flytningar någon vecka sedan? :)

Mina börjar avta. Plussade för 3 veckor sedan 
  • Tiiffany

Inte nog med att jag spydda i provrummet på H&M, imorse spydde jag vid trappuppgången på jobbet 

• Tiiffany
    Axioria1 skrev 2016-12-12 08:12:04 följande:

Jag var optimistisk och var övertygad att mitt illamående skulle gå över efter v 12 (som med förra barnet). Det har tyvärr inte hänt. Mår otäckt illa på morgonen/förmiddagen och sen släpper de några timmar för att börja om igen.

Vecka 17+5 idag. Hoppas att illamåendet ger sig snart

Det är samma med mig med, v16+0 idag. Jag kräks på jobbet dagligen :/ 
  • Tiiffany
    Emmaa90 skrev 2016-12-20 10:03:13 följande:

Känner ni er bebis varje dag? Jag e i v 18 (17+0) och har känt den lilla några gånger men inte nu på två dagar. Vill höra hur ni har det!

Jag är i v 17+1 och jag har anat några gånger att något vänder sig i magen
Svar på tråden BF maj 2017