• ika_109

BF maj 2017

Idag gjorde vi ngt som vi inte planerat att göra på lääänge.. Vi beställde en syskonvagn från kronan! Är det utförsäljning så är det, hade först tankar på en bugaboo men nu blev det en kronan och det känns super bra!

Vi väntar dock en liten flicka bland alla gossar här...

• ika_109

Gravidillamående, dunderfökyld och med en 20 månaders som har energi som en hel jag vet inte vad... är försiktig med att konsumera nässpray och panodil och mår således som en kratta!! Behövde bara få klaga av mig lite..

• ika_109
    Axioria1 skrev 2016-12-15 16:55:05 följande:
    Krya på dig! Själv är jag täppt i näsan hela tiden och försöker använda koksaltspray men sen är ju inte alls lika bra.

Själv blev jag magsjuk igår em. Så kvällen, natten och dagen hade kunnat vara bättre. Men hoppas de är på bättringsvägen nu och att ingen annan i familjen blir sjuk.
    då kryar vi på oss!!!
  • ika_109

Jag har känt bönan i ca 2 veckor nu (sen v 17) men inget utanpå ännu

• ika_109
    Anonym SE skrev 2016-12-17 20:41:37 följande:

Hur mycket har ni gått upp till v 18? =)

0,5 kg v 19.

Den här graviditeten är helt olik min första, vid det här laget med första så hade jag gått upp ca 5 kg.. Hoppas bara bebis växer som hon ska, 

Du då?
  • ika_109
    Freijah skrev 2016-12-19 20:04:31 följande:

Har ni börjat med någon inköps lista än?

Vi har köpt lite kläder, och gjort en baby registry som vi delat med familjen, men det känns som att utöver spjälsäng, skötbord/byrå och vagn så vet jag inte vad mer vi behöver.
    Vill inte köpa för mycket onödigt heller, men samtidigt borde man väl ändå ha liiite mer? :D

Nja, det är väl en jättebra start, bara att fylla på sen när bebis kommer... en sak som jag kom på som vi inte hade klarat oss utan är ett babynest, det användes flitigt!
  • ika_109
    JoJoNo skrev 2016-12-21 12:48:04 följande:

På väg in till ultraljudet nu. Usch så nervös o ledsen.

Jag inkl. många andra här som tänker på dig och hoppas så innerligt att du skall gå därifrån både lättad och glad! Jag håller alla tummar och tår!!
  • ika_109
    Bebisbubbla skrev 2016-12-22 14:37:21 följande:

Någon i den här gruppen som tränar? Tänkte börja om nu igen, då jag äntligen mår bättre. Tränar ni annorlunda nu jämfört med innan/tidigt in i graviditeten? Stretchar efteråt? Står upp och kör spinning? Hittat byxor som inte trycker på magen men ändå funkar bra?

Tränade innan jag blev gravid och efter men inte under, efter mammaledigheten så har det blivit svårt att finna tiden med heltidsjobb, hund, hushåll och barn.

Självklart blev det annorlunda träning efter graviditeten än innan, fick utesluta vissa styrkeövningar helt, då jag inte hade samma bålstyrka sen innan!
  • ika_109
    Miichz skrev 2016-12-23 23:22:25 följande:

Hej alla fina blivande mammor!

Måste bara kolla, är JAG den ända som väntar en flicka här? Har bara sätt massa pojkbebisar än så länge i denna tråd hehe :)

Och GOD JUL ????

Vi väntar en liten tjejja! H
  • ika_109
    happylife skrev 2016-12-24 23:45:56 följande:
    21 maj här med
    och vi den 17:e..
Svar på tråden BF maj 2017