• Paincake

BF maj 2017

Trött och huvudvärk kan vara järnbrist, kolla upp det där!

Jag har ingen annan huvudvärk än vanlig spänningshuvudvärk. Men tröttheten, ack denna trötthet.

Min pappa har diabetes så jag ligger i riskzonen. Men det har gått bra med de andra två så jag tror inte jag skulle få det nu.

• Paincake
    hope88 skrev 2016-11-14 21:13:14 följande:
    Känner av lite magkatarr sen en vecka tillbaka. Tarmarna blir ju så påverkade så tror det är vanligt. Jag har fått mycket gaser och då blir det magknip också :p Så trevliga symtom haha.

Det börjar hugga till ordentligt i sidorna om livmodern när jag reser mig från sittande till ståendes speciellt om jag gör det för fort. Känns lite läskigt. Kan det vara ligamenten kanske?
    De där ligamenten. Det räcker med en hastig rörelse så får man kippa efter andan, så ont gör det. Himla onödigt. ;)

Första dosen sockerlag intagen. Har huvudvärk och längtar efter frukost (och kaffe!!!) men ska sitta still i en soffa i två timmar till. Men sen blir det gofrukost på Espresso House. :)
  • Paincake

Äsch, glukosbelastningen gick sådär. Ligger visserligen inom normalvärdet men högt. Har därför godis- och kakförbud. Helvete..

• Paincake

JoJoNo, beklagar innerligt. Hoppas allt löser sig till det bästa. <3

Jag berättade på jobbet ganska tidigt. Trodde jag var i vecka 9 när jag berättade för chefen men blev flyttad nästan två veckor vid det tidiga ultraljudet. Det var kanske liiiite i tidigaste laget. Men men.

Den första eleven frågade igår om jag hade en bebis i magen (är så vansinnigt svullen så det är ganska obvious nu om man säger så) och då sa jag ja. Sen spred det sig snabbt på skolan.

Sitter här och googlar allt jag kan om graviditetsdiabetes, risker, kostråd osv. Hade tydligen ett värde väldigt nära gränsvärdet så nu har jag gått cold turkey på allt vad socker (raffinerat, frukt, honung, you name it) och vitt mjöl är. Det är bara mjölken i kaffet och ett litet glas grapejuice på morgonen som får vara kvar... Fan, vad trist det blev.... Jag tycker mat är knepigt just nu, är inte sugen alls på något och har liksom petat i mig det jag har kunnat vilket innebär smoothies och frukt.

• Paincake

Vi har gjort nåt. Hrm, host och harkel. Lite i tidigaste laget även det här - är ju bara i v 14.

Såg att kronan reade ut barnvagnar och vi slog till på en city, nedsatt till 45 % av ursprungspriset. Maken har önskat sig en sån sen äldsta sonen föddes men det har av olika anledningar inte blivit av. Nu fick han det.

• Paincake
    JoJoNo skrev 2016-11-17 10:32:01 följande:
    Mina elever fick veta förra veckan. Ena tjejen sa att ja jag tyckte du sett tjockare o tjockare ut ;). Känns ju lite trist nu när kub var dåligt att jag berättade. Men men nu är det som det är.
    Smidig elev :D
  • Paincake
    JoJoNo skrev 2016-11-17 12:05:39 följande:
    Så roligt. Vi har varit o tittat med men vad kanSke tur vi inte köpte. Grattis till en fin vagn :).
    Tack! Jag tänker på dig och håller tummarna.
  • Paincake

Jooo, jag tycker tvärt om. Tiden susar fram, snart redan v 15 liksom! Fem veckor till halvvägs (!). Vi har massor att fixa innan.

• Paincake
    jooo skrev 2016-11-17 19:53:50 följande:
    Tycker du! ! Haha vi går in i v 15 på söndag. Tycker de känns som en evighet till rul den 23 e dec. Men som du säger då är vi ju snart halvvägs ^^ börjar ni planera inköp oh så nu?
    Som sagt, vagn fyndades idag. Vi har väl en införskaffningsplan. Trots att det är tredje barnet finns väldigt lite grejer kvar. Babyskyddet var för gammalt så nytt måste köpas, spjälsäng finns men madrass måste köpas, etc. Lite kläder finns väl men frågan är vad man känner för dem så här fem år senare. ;)

Ny bärsele behövs (sjal finns). Skötbordslösning måste också ordnas...

Idag slog foglossningen till med besked. Fick gå med snigelsteg efter en runda på lokala köpcentrat. Blir spännande de sista 25 veckorna... :/
  • Paincake
    jooo skrev 2016-11-17 20:37:36 följande:
    Åh mysigt o börja planera. Första barnet här och allt känns så overkligt så kommer mig inte för att börja titta. Men ska börja efter rul:)

Åh jobbigt med foglossning !! Hur börjar det kännas? Jag har en märklig diffus smärta i höfter/låren ibland.
    Foglossning känns lite som om lederna har rostat. Skrovligt ben mot ben som skaver när man går eller böjer sig (eller ska vända sig k sängen).

I alla fall för mig och i de bakre fogarna. Om foglossningen kommer i främre fogen så är det mer en knivskarp, plötslig smärta strax ovanför snippan.
Svar på tråden BF maj 2017