• Paincake

BF maj 2017

Välkomna alla nya! Hoppas ni får en fortsatt uthärdlig graviditet (hehe, skrev njutningsfull först men ändrade mig ;) ).

Jag har varit så himla skör de sista dagarna. Dels angående jobbet (skolan gick i konkurs och alla anställda är uppsagda), dels är min mormor dålig och sjunger på sista versen, min pappa åkte in akut för hjärtproblem och jag fick reda på att jag balanserar på gränsen till graviditetsdiabetes så kosten måste läggas om. Dock mår Pytte bra och jag känner små, små pet och fladder i magen ibland. Det är en tröst i allt elände.

Äsch, nock med gnäll och deppigheter. Idag har jag klippt och slingat mig så nu ser jag ut som folk igen. Alltid nåt.

• Paincake

Jag har börjat känna bebisen mer och mer. I början leker man ju leken "tarm eller bebis?". Skillnaden är hårfin i nuläget. ;) Men igår kväll när jag gick och handlade kände jag för första gången ett spontant pet när jag stod upp och inte kände efter.

Gick precis som Jooo in i v 15 igår.

Puh. Gick till bussen i rask takt och trodde jag skulle avlida. Varm, svettig, andfådd... sexigt värre. ;) Man kan ju lugnt säga att konditionen har gått i regress.

• Paincake

Min första graviditet gick jag upp 4 kg fram till v 30. Därefter gick jag upp 20 kg se sista 10 veckorna. Mycket vätska men också en hel del praliner ;)

Nu har jag gått upp nåt kg sammanlagt sen start. I o m att kosten fick läggas om har jag nog gått ner nåt halvkilo sista veckan men det är ingen fara. Har lite marginal ;)

• Paincake

Tecknade en gratisförsäkring i Trygg Hansa men kommer nog uppdatera den inom kort.

Idag fick jag frågan om jag var säker på om det bara var en i magen. Kul. Jag lär bli humongous om bara ett par veckor.

• Paincake
    Paincake skrev 2016-11-22 22:48:28 följande:

Utsikt från ovan.

Äsch, bilden syns inte i appen.., sorry.
  • Paincake

Vad fina alla är!

Igår fick vi hem vagnen (i örton platta paket) och idag har jag monterat ihop den och övat ihopfällning och hantering. Så. Jag är färdig. Bebis kan komma nu.

Det känns som om det kommer bli låååånga 25 veckor till. ????

• Paincake

Huuu. Dottern har fått magsjuka. Inget är som väntans tider. ;)

Vi funderar på bil - ni som har fler än två barn, vilken bil har ni och hur har ni placerat bilstolarna?

• Paincake
    Nelah skrev 2016-11-26 17:19:43 följande:
    Tråkigt med magsjuka, hoppas den försvinner snabbt!

Vi köpte en begagnad Peugeot 307 sw för att vi behövde en bil till. Den har 3 enskilda säte i baksätet och möjlighet att sätta in 2 extra säte bagaget ifall vi är fler som åker. Vi kommer att sätta storebror 6 år där framme (vi kan stänga av airbagen), sen antingen babyskyddet eller bilstol 2 i mitten bak och den andra bakom passageraren.
    Jag vill och jag kan...
    Tack. Det verkar vara av den aggressiva sorten, dock. :/

Vi har i nuläget en Toyota Verso med sju platser och separata säten i baksätet men den börjar bli till åren (en 2009:a) och skulle behövas bytas ut oavsett. Funderingarna går i att köpa en ny Verso eller en SUV av något slag. Men vi vet inte riktigt än. Vi tar in tips och råd i nuläget. Ska kika på Renault också. Tack för tips :)
  • Paincake

Läcker mage! :)

Själv hänger jag i soffan med dottern som var magsjuk igår. Men det märks (nästan) inte på henne idag. Tänk om man själv hade samma återhämtningsförmåga.

Jag gick in i v 16 idag. Misstänker att jag har moderkakan i framvägg den här gången för jag har för mig att jag har känt de andra barnen tydligare i samma vecka. Men, men. Det kommer nog.

Svar på tråden BF maj 2017