• Ankissen

BF maj 2017

MartingaleFootprints skrev 2017-03-10 13:41:06 följande:

Haha, lugn bara lugn min trycker med hela huvudet mot urinblåsan ibland :D

Jag är så glad att jag inte jobbar nu, hade inte heller funkat med mitt jobb som IVAsyrra. Där står vi ofta och t.ex håller i en slang som inte får ruckas på för då kan personen utsättas för livsfara. Hade nog fått kissa på mig flera gånger då, haha.

Åh så glad att jag slipper näsblod. ;) fast snyter ut stora sårskorpor dagligen... shiit vad kroppen tar stryk under en graviditet alltså!

Men hey nu har vi väl målet i sikte?

MartingaleFootprints skrev 2017-03-10 13:41:06 följande:

Haha, lugn bara lugn min trycker med hela huvudet mot urinblåsan ibland :D

Jag är så glad att jag inte jobbar nu, hade inte heller funkat med mitt jobb som IVAsyrra. Där står vi ofta och t.ex håller i en slang som inte får ruckas på för då kan personen utsättas för livsfara. Hade nog fått kissa på mig flera gånger då, haha.

Åh så glad att jag slipper näsblod. ;) fast snyter ut stora sårskorpor dagligen... shiit vad kroppen tar stryk under en graviditet alltså!

Men hey nu har vi väl målet i sikte?

Ja, jag gör fem veckor till! Mitt första mål! Sen blir det en vecka påsklov och sen fyra (!!) veckor till lillebror är beräknad. Helt sjukt vad snabbt det går egentligen.
  • Ankissen
    Paincake skrev 2017-03-10 16:58:48 följande:
    Jag har 29 arbetsdagar kvar och kommer nog att paxa vabbdagarna framöver. Ska nog vara lite slarvig med handtvätt framöver ;)
    Vabbdagarna är mina härhemma också. Man får ju inte önska att ens barn ska bil sjuka, men nån liten förkylning ibland kan ju vara skönt... ;)
  • Ankissen
    Pyse skrev 2017-03-11 17:13:24 följande:

Hej! Jag har precis fått 9 hela graviditetdveckor. Fredagen den 3e var jag på Vul för datering. Läkaren sa att fostret var 6 veckor gammalt, vi blev osäkra på om det kunde stämma. En vecka senare gjorde jag nytt VUL med samma läkare, då sa han att fostret var 6+4 och därav fattades 2 millimeter, han kunde se hjärtat slå. Fick ny tid om två veckor. Är så orolig att jag inte vet vad jag ska göra. Tycker att illamåendet har avtagit, har dock fortfarande ömma bröst. Kan det vara så att fosret kan växa ikapp? Skulle vara så tacksam för lugnande ord.

Lite fel tråd kanske? Hoppas det löser sig för dig!
  • Ankissen

Har ni varit med om kraftig smärta, som en sträckning i en del av magen? Jag fick det när jag satt och körde, sen när jag sträckte ut gjorde det vrålont på det där sättet som när man sträckt sig, nere i högra ljumsken. Nu börjar det gå över. Bebis sparkar och verkar oberörd!

• Ankissen
    Anotherone skrev 2017-03-16 14:31:37 följande:

Ja, det hände senast i förrgår när jag skulle ta mig upp från britsen hos barnmorskan. Det bara sved och stramade och maken fick hjälpa mig upp. Är väl några ligament eller något som håller på att mjukas upp.

Ja säkert! Eller nån av alla de musler som håller uppe stora magen som sträcks. Tänk va våra livmödrar som var små som päron är nu som en vattnmelon typ!
  • Ankissen
    jooo skrev 2017-03-16 16:56:15 följande:

Ligger era bebisar med huvvet neråt redan? Min ligge rock sparkar på tvären hela tiden ut mot sidorna. Nojjar över att den inte kommer lägga sig och fixeras. Är i v 31 + 5.

Min ligger definitivt på tvären. Bm tyckte inte vi behövde oroa oss över det förrän framme i vecka 35/36. Jag nojar också en del dock över vändningsförsök och snitt. Men detta är tredje barnet och jag minns att andra barnet också var segt. Hon var inte ens fixerad när vi åkte in, låg dock nedåt.
  • Ankissen

Hej tjejer!
    Hur har ni det med hungern nu när vi börjar komma en bra bit in i tredje trimestern? Jag har verkligen försökt att inte nattäta, men nu tror jag att  det börjar bli svårt att undvika detta. 

• Ankissen
    Anotherone skrev 2017-03-28 13:21:30 följande:
    Vad olika det kan vara! Jag är absolut inte hungrig på morgonen. Tar en liiiiten portion fil, flingor och banan typ, och så gör jag en smörgås som jag äter på jobbet vid kanske 9:30. Idag blev det inget förmiddagsfika alls utan bara lite frukost och sen lunch.
    Jag äter en stooor frukost! En tallrik havregrynsgröt med mjölk, ett kokt ägg, en smörgås med leverpastej, ett glas vatten och en kaffelatte. 
  • Ankissen
    Frost skrev 2017-03-30 12:15:28 följande:

Har vräkt i mig godis sista veckorna, har inget att göra isolerad i lägenheten som jag är så jag skickar sambon att köpa godis var och varannan dag. Har bara gått upp 4kg så än så länge är det lugnt, får se om jag exploderar sista veckorna ;) Jag gjorde tul i veckan och fick veta att bebisen väger ca 1750g och man såg tydligt massa hår :) Har planerat med min läkare att vi ska klippa cerclaget när jag är 36+0 vilket är sista helgen i april, bara typ 4 veckor kvar!! Min läkare tror att det sätter igång då på en gång så vi får se om vi får bebis redan då eller hur det blir :)

Jag hittade en påse saltlakriskola på Coop från lakriskompaniet som jag satt i mig under tre dagar. Och idag ska jag till BM - hurra! Sockerprov och blodtryck kanske är helt urballat nu... 
  • Ankissen

Jag mår pinsamt bra. Bebis ligger med huvudet nedåt så halsbrännan är bättre. Foglossningen håller sig om jag sköter mig och inte går för fort. Magen sköter sig, sömnen sköter sig. Trött är jag men har ändå mycket mer energi nu än tidigare. Och jag jobbar bara två veckor till. Magiskt!

Svar på tråden BF maj 2017