Anonym (Orolig) skrev 2016-08-26 09:38:47 följande:
Tack alla för svar.
Ja det är riktigt tråkigt att det blir nu. Men det är förvisso en engångsföreteelse.
Jag vet inte riktigt varför sjukskrivningen var mellan 1 v eller 4 v. Men jag vet att det ska göra väldigt ont i början. Jag måste också ha tillgång till dusch efter varje toabesök.
Dessutom lämnar de stora öppna sår så jag kan tänka att läkningen försämras när jag sitter på huk eller tar i. Jag arbetar som undersköterska på ett äldreboende. Det är nog ganska svårt att anpassa arbetsuppgifterna då vi har dubnelbemanning på de flesta boende.
Men detta är något jag ska ta med chefen? Känns måttligt roligt att berätta om hemorrojder faktiskt :( vill helst inte att mina kollegor ska veta om varför jag opereras.
Att du berättar för chefen betyder inte att kollegorna får veta, tvärtom. Hemorrojder är inte kul men ganska normalt och troligen har flera av de boende också såna trevligheter så chefen tycker nog inte att det är så farligt som du själv tycker.
Jag hade lagt fram det så att du funderar på att strunta i operationen för att du så gärna vill jobba hos dem men att du inser att du måste göra den och hoppas att du ändå ska få fortsatt jobb där. Så att chefen faktiskt förstår att du på allvar övervägde att låta bli en nödvändig operation för jobbets skull. Det borde ge en hel del pluspoäng.