Inlägg från: Anonym (Förstår) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Förstår)

1:64 KUB

Hej!

Vi hade 1:37 med första pojken. Nackspalten 3,2 om jag minns rätt. Vi gjorde moderkaksprov och betalade extra för utvidgad analys, allt visade normalt resultat.

Jag var ändå jätteorolig hela graviditeten och blev kanske lite deprimerad. Det var så läskigt alltihop. Pojken är nu 18 månader och (enligt mig som är väldigt partisk) den bästa, smartaste ungen jag vet! Om jag hade vetat att han skulle bli så här perfekt hade jag varit överlycklig hela graviditeten!

Vi väntar nästa pojke nu, är i vecka 37. KUB denna gång visade 1:20000 (är 35 år gammal) men vi betalade för NIPT ändå. Jag tänker ibland att man vet aldrig. Bra siffror på KUB behöver inte betyda någonting! Och! Vi sa innan detta KUB att är resultatet över 1:50 så är vi nöjda - vilket ditt är!

Om jag varit du hade jag gjort NIPT för det är inte invasift, alltså ingen risk för fostret. NIPT fanns ej som alternativ när jag väntade första barnet. Visar det på bra resultat hade jag varit nöjd!

• Anonym (Förstår)

Såg att jag skrev lite konstigt om NIPT, det är ju såklart invasivt på dig eftersom det är ett blodprov. Dock innebär det ingen risk för fostret, vilket var min poäng.

Svar på tråden 1:64 KUB